• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (sönder)
    Hollyhobbie05 skrev 2013-08-29 00:28:21 följande:
    Det känns inte bra alls , tycker att han inte respekterar mig !! Man kan skriva väl en mening .. en mening kanske hjälper mycket än att tänka hela tiden o grubbla .. 

    kram 
    Förstår vad du menar... och jag vet att det inte är nåt att "trösta" sig med, men han har inte kommit till samma insikt som du har gjort.. eller så är det så att han förstår vidden av det som har hänt och inte riktigt vet själv hur och framförallt vad han ska säga/göra, för att han är rädd att det kommer bli fel.

    Men håll huvudet högt, tänk på dig själv och gör sånt som du tycker om och mår bra av. Sakta men säkert kommer det att bli lättare (jag vet). DEt kommer komma dagar när allt bara är skit, men sen kommer det en dag efter som är så mycket bättre och lättare
  • Anonym (känslokaos)

    "Jag kan inte sluta tänka på dig. Jag är trött på att gråta mig själv till sömns på nätterna, trött på att saknaden bränner i hela mig. En del av mig vill såra dig lika mycket som du sårade mig, och en annan del vill att allt bara ska bli bra. Jag önskar jag kunde tro dig när du säger att du inte vill leva utan mig, men jag är så rädd att bli sårad igen.

    En besvikelse till och du får klara dig utan mig för all framtid. Du har bara en enda chans till. Jag förväntar mig att du klantar till det igen, så på så vis känns det ganska safe att ge dig en sista chans. Skulle du däremot inte klanta till det, utan faktiskt vara ärlig för en gångs skull, kommer jag att göra någon annan väldigt ledsen. Någon som värdesätter mig, vill vara med mig och som inte kommer att svika.

    Någon som jag tycker bra om. Väldigt bra om. Någon som är perfekt för mig.

    Om jag bara inte hade träffat dig. Om jag bara inte hade fått sådana känslor för dig. Då hade jag kunnat vara lycklig med denna perfekta person. Nu är det dig jag tänker på. Saknar. Älskar. Kan jag inte få dig, kommer en del av mitt hjärta att för alltid vara stängt och tillbommat. Den plats i hjärtat där man förvarar den kärlek som man bara upplever en gång i livet.

    Snälla du, såra mig inte igen..."

  • Yelly

    Åh vad jag hoppas att det är som jag tror, det skulle förklara så mycket och göra allt lite lättare.
    Nu kan jag bara hålla tummarna och hoppas att du snart berättar att jag trott rätt, du vill inte berätta och jag vågar inte fråga.
    Hatar denna ovisshet och väntan men om jag så skulle behöva vänta i flera år så är du värd det.

    Love you!

  • Hollyhobbie05
    Anonym (sönder) skrev 2013-08-29 00:41:12 följande:
    Förstår vad du menar... och jag vet att det inte är nåt att "trösta" sig med, men han har inte kommit till samma insikt som du har gjort.. eller så är det så att han förstår vidden av det som har hänt och inte riktigt vet själv hur och framförallt vad han ska säga/göra, för att han är rädd att det kommer bli fel.

    Men håll huvudet högt, tänk på dig själv och gör sånt som du tycker om och mår bra av. Sakta men säkert kommer det att bli lättare (jag vet). DEt kommer komma dagar när allt bara är skit, men sen kommer det en dag efter som är så mycket bättre och lättare
    Ja , det är det ... kanske han tänker så eller så.. Jag blev trött genom att tänka..
    Det blir inte bättre som du brukar säga .. men hoppas att han kommer höra av sig , jag ska ge honom den tid som han behöver. 
    Tack för dina svar
    Kram  
  • Anonym (saknar dej)

    älskar dej så det gör ont, kan ej fatta att jag inte fattat att jag e kär!

  • Anonym (Till alla)

    Det börjar verkligen gå utför, håller du inte med? 

  • Anonym (sönder)
    Hollyhobbie05 skrev 2013-08-29 22:06:11 följande:
    Ja , det är det ... kanske han tänker så eller så.. Jag blev trött genom att tänka..
    Det blir inte bättre som du brukar säga .. men hoppas att han kommer höra av sig , jag ska ge honom den tid som han behöver. 
    Tack för dina svar
    Kram  
    Nej, det blir inte bättre- men det är samtidigt jättesvårt att låta bli att tänka på allt.
    Så lite så, hoppas att det kanske har varit till lite hjälp.
    Kram

  • Anonym (glad)

    Idiot 1 och idiot 2..  lägg ned, det kommer inget gott ur det ni gör just nu, det blir bara svårare för er att se till det viktiga istället för att gotta er i det oviktiga som inte skadar andra än er själva i slutet.

    Jag har valt att inte bry mig om er eller låta ert skit styra mitt liv, glöm o gå vidare så blir ert liv bättre ska ni se. Önskar inte va er medelpunkt eller ert samtalsämne, så skaffa er ett liv istället för att bygga ett på ert på hat runt mig.  Jag är inte där längre och kommer aldrig vara där igen, enkelt.

  • Anonym (känslokaos)

    "Du är rädd. Det är jag med. Du vill inte bli sårad. Inte jag heller. Du litar inte på mig. Jag litar inte på dig. Du är ledsen. Jag med. Jag vill att du tar min hand, håller den hårt, blundar och kliver utför klippkanten tillsammans med mig. Jag är livrädd. Men lita på mig. Så länge du inte släpper taget om min hand spelar det ingen roll om vi faller eller flyger, bara vi gör det tillsammans. Ta klivet. Ta handen. Flyg med mig."

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!