• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Nere)

    Ill min man: förlåt för att jag varit lite kall på sistone. För att jag onte varit nära dig. För att jag inte pratat med dig som jag brukar. Jag vet bara inte hur jag ska berätta. Jag har i ett års tid tvivlat på mina känslor för dig. Jag trodde att vi skulle bli gamla tillsammans, att det var du och jag för alltid, men nu är jag inte så säker längre, jag vet inte om jag vågar ta steget och lämna dig, vi har ju barn, hus och så många år tillsammans. Jag vill inte se dig må dåligt, jag vill inte se barnen må dåligt, men jag et inte hur lönge jag orkar må dåligt själv. Jag vill kunna prata med dig, förklara hur jag mår, men det skulle såra dig så. Jag önskar att jag älskade dig så som jag en gång gjorde, men i ett år bara jag väntat på att känslor ska mms tillbaka, men för varje dag känns det bara som länge och längre bort.

  • päronsplitt
    Anonym (till en annan) skrev 2013-09-09 22:28:07 följande:
    Fast päronsplitt, om folk tror på gud är väl deras sak, inget man ska klanka någon för. Jag tror på gud, men för det tycker inte jag att du borde skämmas som inte gör det. Arbeta på din harm gentemot människor så lovar jag dig, att du kommer må mycket bättre! Va rädd om dej :)

    Om dom kan hålla sin otroligt naiva tro för sig själv , så bryr jag mig inte , ja det finns många som borde arbeta med harm ge och ta .
  • Det är du

    Till dig Jag tänker på dig, ofta. Jag trodde att du tänkte på mig också. Jag har sett att du tittat på mig. Jag har väntat in rätt tillfälle att ta kontakt med dig, vill så gärna prata med dig. Varför har du aldrig kommit fram till mig? Nu ser jag att du har någon annan och jag känner mig så dum som trodde att du kanske var intresserad av mig. Försöker tänka att vi två inte var menade ändå, men jag känner något när jag ser dig och det känns så jobbigt att veta att du är någon annans. Hade det blivit vi om jag vågat göra något tidigare, innan det var för sent? Jag önskar att jag bara fått hålla om dig, bara en gång.

  • Anonym (M 2)

    Vill du ha svar kan jag inte ge dig några.  Sorgligt, eller hur?

  • Hollyhobbie05

    Har lärt mig att lida tyst men jag tror det är  mycket försent .. har förlorat kontakt med dig och med alla mina nära vänner ... har skrämt bort dig men hoppas att du förstod varför reagerade jag som jag gjorde. Livet utan dig är mörkt , helt mörkt...

  • Anonym (kärleksfull)

    Till min mamma:

    När jag berättade för dig om skolan så ville jag egentligen säga detta:

    De var den sista drömmen jag hade.
    Den är nu också i spillror.
    Allt har ryckts bort de senaste året och jag har fått nog.
    Jag orkar inte mer.
    Mitt liv är ingen värt mer! 

  • Anonym (kär 5)
    mikipiki skrev 2013-08-20 19:33:30 följande:
    Jag gillar dig. Det må vara konstigt och patetiskt eftersom vi bara känner varandra ytligt, men jag kan inte hjälpa det. Varje gång du smsar skiner jag upp som en sol även om du bara skrivit hej. Jag vet inte hur jag ska nå fram till dig, för det känns som att jag har provat allt. Jag har analyserat mig själv, gångerna vi träffades och alla sms vi har skickat, men jag kan inte förstå varför du beter dig så avståndstagande. Är det för att jag är ful? Är det för att min kropp är motbjudande? Är det min personlighet som det är fel på? Är det för att jag har barn? Var jag dålig i sängen? Jag önskar verkligen att du kunde berätta istället för att bara bete dig som om ingenting. Det hade gjort alltihop så mycket lättare för mig att acceptera, nu sitter jag bara och undrar. Jag önskar så innerligt att du bara kunde ge mig en chans och lära känna mig på ett djupare plan. Det hade verkligen gjort mig lycklig. Det kommer dock aldrig hända ellerhur? Du kommer bara fortsätta vara som du är nu och ge mig hopp trots att det inte finns något att hoppas på och jag kommer fortsätta vara den patetiska tjejen som inte kan släppa tanken på dig. Jag vill se det som din förlust, men det är min också med tanke på hur snäll och fantastisk du faktiskt verkar vara. Det var inte såhär det skulle bli.
    Har du inte kille? står ju särbo på din press
  • Anonym (the carpenter)

    Man måste vara två för att dansa tango och som kvinna vill man bli uppbjuden. En gång i tiden dansade vi tillsammans men nu går dansen åt varsitt håll...

    Du frågar mig varför jag tystnat. Jag orkar inte svara. Du borde inte behöva fråga. Jag vet vad du gör och jag vet att du söker en ny danspartner. Det blir mörkare och mörkare ute men det samma händer här inne. Vi har känt varandra i trettio år, eller jag trodde att jag kände dig, men nu är jag osäker.

    Du kommer återigen att fråga varför jag tystnat och jag kommer inte att svara då heller. Jag vet att om jag svarar precis vad jag känner, så kommer du att sucka och bli tvär. Jag kan skriva ett brev till dig men du kommer inte att läsa mer än första raden innan du kastar bort det. Du kommer att kasta bort det lika lättvindigt som du kastar bort det vi har tillsammans.

    Ja, idag är jag ledsen och trött, men märker du det eller går det dig bara förbi?

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!