• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Lite anonym)

    Hej, jag skulle så gärna vilja träffa dig och bara kunna prata så som vi gjorde förut. Jag undrar hur du har det. Jag skulle också vilja dela med mig till dig om lite saker som händer i mitt liv just nu. Jag saknar den tiden då vi umgicks, du betydde väldigt mycket för mig. Förlåt, för att jag aldrig sa det?

  • Anonym (JG)
    CoxPomona skrev 2019-01-04 10:18:54 följande:

    Det här smset kan väl inte bli fel om du faktiskt skickar?


    Kanske inte men jag är för närvarande alldeles för "klen" för att eventuellt få ett svar som jag inte önskar... Men någon dag får jag väl helt enkelt bita ihop och skicka det.
  • Anonym (Poem)

    Ett brev till mig själv :)

    Hur fan tänkte du? Den där första känslan som varnade och sa hur jäkla fel det skulle bli.

    Nu tar du ditt förnuft tillfånga, Bums.. ställ allt till rätta och säg ja till den jävla ringen.

    Du vet att du aldrig kommer att träffa någon som lever upp till dina märkliga krav, du borde faktiskt vara nöjd med det du har. Var bara som alla andra för en gångs skull, grannar, vänner och familj. Passa in i mallen liksom..

    Sluta grubbla och tilta utanför den där jävla boxen hela tiden.

    Fast ändå.. jag måste leva i min egen sanning, annars är det ingen sanning.

    Är nästintill ?synsk-logisk? och såg ju hela senariot framför mig. Föll så hårt och det gjorde ont. Någonstans i/ utanför mig själv (luddigt och diffust) men ack så kännbart! :(

    Som en del i hela den här processen måste jag nu hitta nya mål och acceptera mitt utgångsläge denna ?kaosteorins? nya vindar och därmed nya möjligheter. Förändring är i nuläget något bra. Det var dit jag vill/ behöver komma.

    Ditt första steg: sluta läs, sluta skriv och håll syret långt borta från lågorna. Då slocknar det tillslut.

    -Det gäller även dig!

    Varm kram till mig :)

  • Anonym (tänk)
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-07 22:30:46 följande:

    Ett brev till mig själv :)

    Hur fan tänkte du? Den där första känslan som varnade och sa hur jäkla fel det skulle bli.

    Nu tar du ditt förnuft tillfånga, Bums.. ställ allt till rätta och säg ja till den jävla ringen.

    Du vet att du aldrig kommer att träffa någon som lever upp till dina märkliga krav, du borde faktiskt vara nöjd med det du har. Var bara som alla andra för en gångs skull, grannar, vänner och familj. Passa in i mallen liksom..

    Sluta grubbla och tilta utanför den där jävla boxen hela tiden.

    Fast ändå.. jag måste leva i min egen sanning, annars är det ingen sanning.

    Är nästintill ?synsk-logisk? och såg ju hela senariot framför mig. Föll så hårt och det gjorde ont. Någonstans i/ utanför mig själv (luddigt och diffust) men ack så kännbart! :(

    Som en del i hela den här processen måste jag nu hitta nya mål och acceptera mitt utgångsläge denna ?kaosteorins? nya vindar och därmed nya möjligheter. Förändring är i nuläget något bra. Det var dit jag vill/ behöver komma.

    Ditt första steg: sluta läs, sluta skriv och håll syret långt borta från lågorna. Då slocknar det tillslut.

    -Det gäller även dig!

    Varm kram till mig :)


    Är det verkligen "din sanning" poem? Att gå emot din egna längtan?

    Att sluta läsa, sluta skriva, och att "hålla syret långt borta från lågorna. Då slocknar det tillslut"?  

    Så sorgset jag läste in detta. Känns som ditt hjärta brunnit länge och att det någonstans finns en förklaring till allt? Känner inte dig, vad jag vet iallafall, men tror ändå att det finns nåt kvar i det du beskriver.

    Stäng inte ute. Minns det där jag skrev om militär mentalträning :)

    Varm kram till dig :)
  • Anonym (tänk)
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-07 22:30:46 följande:

    Ett brev till mig själv :)

    Hur fan tänkte du? Den där första känslan som varnade och sa hur jäkla fel det skulle bli.

    Nu tar du ditt förnuft tillfånga, Bums.. ställ allt till rätta och säg ja till den jävla ringen.

    Du vet att du aldrig kommer att träffa någon som lever upp till dina märkliga krav, du borde faktiskt vara nöjd med det du har. Var bara som alla andra för en gångs skull, grannar, vänner och familj. Passa in i mallen liksom..

    Sluta grubbla och tilta utanför den där jävla boxen hela tiden.

    Fast ändå.. jag måste leva i min egen sanning, annars är det ingen sanning.

    Är nästintill ?synsk-logisk? och såg ju hela senariot framför mig. Föll så hårt och det gjorde ont. Någonstans i/ utanför mig själv (luddigt och diffust) men ack så kännbart! :(

    Som en del i hela den här processen måste jag nu hitta nya mål och acceptera mitt utgångsläge denna ?kaosteorins? nya vindar och därmed nya möjligheter. Förändring är i nuläget något bra. Det var dit jag vill/ behöver komma.

    Ditt första steg: sluta läs, sluta skriv och håll syret långt borta från

    [quote=79344146][quote-nick]Anonym (tänk) skrev 2019-01-08 01:31:02 följande:[/quote-nick]Är det verkligen "din sanning" poem? Att gå emot din egna längtan?

    Att sluta läsa, sluta skriva, och att "hålla syret långt borta från lågorna. Då slocknar det tillslut"?  

    Så sorgset jag läste in detta. Känns som ditt hjärta brunnit länge och att det någonstans finns en förklaring till allt? Känner inte dig, vad jag vet iallafall, men tror ändå att det finns nåt kvar i det du beskriver.

    Stäng inte ute. Minns det där jag skrev om militär mentalträning :)

    Varm kram till dig :)


    Fast som vanligt är det lätt att ge råd till andra men svårt att följa dom själv. Jag är den som verkligen borde sluta tänka på den jag tänker på.
  • Anonym (Come-hither)
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-07 22:30:46 följande:

    Ett brev till mig själv :)

    Hur fan tänkte du? Den där första känslan som varnade och sa hur jäkla fel det skulle bli.

    Nu tar du ditt förnuft tillfånga, Bums.. ställ allt till rätta och säg ja till den jävla ringen.

    Du vet att du aldrig kommer att träffa någon som lever upp till dina märkliga krav, du borde faktiskt vara nöjd med det du har. Var bara som alla andra för en gångs skull, grannar, vänner och familj. Passa in i mallen liksom..

    Sluta grubbla och tilta utanför den där jävla boxen hela tiden.

    Fast ändå.. jag måste leva i min egen sanning, annars är det ingen sanning.

    Är nästintill ?synsk-logisk? och såg ju hela senariot framför mig. Föll så hårt och det gjorde ont. Någonstans i/ utanför mig själv (luddigt och diffust) men ack så kännbart! :(

    Som en del i hela den här processen måste jag nu hitta nya mål och acceptera mitt utgångsläge denna ?kaosteorins? nya vindar och därmed nya möjligheter. Förändring är i nuläget något bra. Det var dit jag vill/ behöver komma.

    Ditt första steg: sluta läs, sluta skriv och håll syret långt borta från lågorna. Då slocknar det tillslut.

    -Det gäller även dig!

    Varm kram till mig :)


    Jag vill inte förstöra din tillrättavisande monolog men det låter inte som bra grundförutsättningar för en ringmärkning. Om ditt hjärta längtar ut så kommer det inte kännas bättre med en ring på fingret.
  • Edina Monsoon
    Anonym (tänk) skrev 2019-01-05 16:40:06 följande:

    Kloka ord från dig. Du har rätt. Att man ska fråga rakt ut. Dina ord "här är det farliga med att läsa in annat än det som personen faktiskt säger, eller undviker att svara på.

    ....Att läsa in sin egna fantasi, projicera sina egna känslor på den andra är tyvärr på tok för vanligt" Fick mig att tänka till några varv.

    I mitt huvud gå igenom några av de gånger jag och hon jag träffats. Saker hon sagt (och inte sagt). Jag har sagt och skrivit saker till henne som jag inte gör till andra vänner. Men kanske är jag mer otydlig (och feg) än jag själv tror. Kanske har jag fått allt om bakfoten.

    Känner att jag måste fråga henne nu. Detta kommer att plåga mig annars. Jag vill inte känna mig olycklig. Jag vill leva och må gott. Inte längta efter någon som inte längtar tillbaka. Eller tråna efter någon som inte svarar på mina meddelanden och jag inte vet varför. Är det av ointresse eller blir hon kanske rädd för känslorna?

    Det hade varit till hjälp för mig om hon också var lite ärlig. Att hon inte bara struntade i att svara. Det ligger ju en människa bakom orden och vi är dessutom vänner.

    Saker är komplicerade men denna kvinna bor i mitt hjärta och jag hoppas på att kunna fråga henne rakt ut om hon attraheras och om hon alls tänker på mig. Men jag vill inte skrämma bort henne. Hon är min vän.

    Önskar så att hon skrev och ville träffas. En promenad eller kanske ta ett glas på nån restaurang eller så. Skulle komma på studs om hon frågade mig och denna gång faktiskt fråga henne mer än om bara jobb och väder och vind.


    Har du hennes senaste telefonnummer? Vissa virriga byter oftare än andra.
  • Anonym ((....))

    Frågade ingen dig rakt ut? Svarade du ärligt?


    Anonym (Poem) skrev 2019-01-05 08:21:39 följande:

    Haha ja så tycker uppenbarligen en del, gör jobbet du, så sitter jag här och väntar tills det händer något som tar situationen framåt.. vem vill göra bort sig liksom!

    Oftast om ett intresse finns så limmar båda, annars sitter personen här tillslut och blir tveksam på den andres signaler. Som i själva verket bara är ett ointresse, men personen som längtar så efter någon, tolkar in någon slags dolda budskap, kanske blyghet eller något annat.

    Det här är det farliga med att läsa in annat än det som personen faktiskt säger, eller undviker att svara på.

    Att läsa in sin egna fantasi, projicera sina egna känslor på den andra är tyvärr på tok för vanligt.

    Vad vill jag säga med detta, jo att limma på någon är tämligen ganska enkelt, tills ett genuint intresse uppstår.

    Känslor och logik sätts i obalans, man börjar kanske utstråla rädsla att göra fel och blir helt enkelt oattraktiv för den man vill limma på, fast man i själva verket är rädd att upplevs som klängig eller needy.

    Våga ta för dig istället, undvik att hamna i ovannämnda situationer.

    För att undvika att bli den där klängiga så ska man bara fråga rakt ut, sen går man vidare om utfallet inte blev som man ville.

    I efterhand är det betydligt jobbigare att vara den som aldrig vågade agera, tro mig jag vet!


  • Anonym (Poem)
    Anonym ((....)) skrev 2019-01-08 23:49:48 följande:

    Frågade ingen dig rakt ut? Svarade du ärligt?


    Nej, har inte fått någon rak ställd fråga. Eller jag kanske borde utgå ifrån sinnevärlden?, eller ett hantverk? Varför inte en tavla eller bok?

    Nej där faller jag platt även om jag vet att min fantasi och mina nimmelser är (outstanding) men min logiska sida säger att det som inte nämns med avsändare är inte adresserat till mig..

    Ärlighet är mitt motto!
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!