• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Fridlyst)
    Anonym (Merde) skrev 2019-01-19 08:48:34 följande:

    Tack för de kloka orden.

    Jag har varit öppen tidigare och sedan agerat tvärt mot vad jag har sagt och vad jag har trott på själv. Gick verkligen inte bra...

    Precis som du säger så är det inte "svart eller vitt" utan snarare "rött eller 2meter".

    Vågar inte skriva för mycket då jag inte vill outa mig men har gett mig en tidsram och metod på hur jag skall hantera det.

    Under tiden accepterar jag att den andra kan försvinna, jag vill inte låta henne sitta i väntrummet. Hon är värd mer.


    Kloka vet jag inte om dom är...alla hanterar vi saker olika. Hoppas allt för med sig något gott för dig i slutändan!
  • Anonym (Merde)
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-19 09:10:27 följande:
    Det är inget fel att sitta i väntrummet, om personen vet själv att/ varför den sitter där, annars håller jag med. Inte sjysst.

    Inget är svart eller vitt, men sånna som oss måste sluta analysera och ibland börja agera. Andra gånger måste jag sluta agera för mina snabba impulser. Är lite både och här. :)
    Hon har varit i "väntrummet" innan... jag vill inte att hon skall vänta där igen om jag inte klarar att tvätta min byk.
    Anonym (tänk) skrev 2019-01-19 12:21:54 följande:
    Det låter som att du låter något som hänt tidigare styra dina tankar? Att du är rädd. Kanske rädd för att samma sak ska hända igen? Något gick verkligen inte bra skriver du. Det var tråkigt att höra. Men denna gången kanske det blir till något positivt om du är öppen och berättar om vad du känner för henne? Eller är det henne (dvs samma person) du varit öppen mot tidigare och det inte gått bra? Den tidsram och metod du hanterar detta på hur ser den ut? Hör den andra personen av sig till dig? Hur ser kontakten ut?Jag tänker att tidsram och metod är bra, men aldrig att använda som ett skydd mot sin rädsla. Många är rädda för att säga vad de känner och låter sin längtan rinna ut till priset av att de förlorar någon. Den du skriver om är inte värd att sitta i väntrummet skriver du. Hon är värd mer. Men du själv då? Du är väl också värd att tyckas om? Att få veta om hon känner som du? Hur länge låter du dig själv (och eventuell rädsla) styra? Kram!

    oj, många frågor.. kommer faktiskt inte svara på dem då det definitivt kommer outa mig om någon som känner mig är här.


    Sant att rädsla tyvärr styr mitt handlande men också missriktad medkänsla blandat med kärlek och förälskelse.


    Men för att på något sätt beskriva min sits, här är en skrämmande lik berättelse. Skillnaden, Vi möttes hemma hos mig isf hos en kompis och jag föll tillbaka.


    Det är Vinter i P1, Olof Röhlander
    sverigesradio.se/sida/avsnitt/1209191

  • Anonym (Poem)
    Anonym (Merde) skrev 2019-01-19 20:24:39 följande:

    Hon har varit i "väntrummet" innan... jag vill inte att hon skall vänta där igen om jag inte klarar att tvätta min byk.oj, många frågor.. kommer faktiskt inte svara på dem då det definitivt kommer outa mig om någon som känner mig är här.

    Sant att rädsla tyvärr styr mitt handlande men också missriktad medkänsla blandat med kärlek och förälskelse.

    Men för att på något sätt beskriva min sits, här är en skrämmande lik berättelse. Skillnaden, Vi möttes hemma hos mig isf hos en kompis och jag föll tillbaka.

    Det är Vinter i P1, Olof Röhlander

    sverigesradio.se/sida/avsnitt/1209191


    Fint :) vad innebär missriktad medkänsla blandat med kärlek och förälskelse?
  • Anonym (Poem)
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-20 00:43:39 följande:

    Fint :) vad innebär missriktad medkänsla blandat med kärlek och förälskelse?


    Känns igen detta, glad att jag fick lyssna på den :)

    Tack
  • Anonym (tänk)

    ]


    Anonym (Merde) skrev 2019-01-19 20:24:39 följande:

    Hon har varit i "väntrummet" innan... jag vill inte att hon skall vänta där igen om jag inte klarar att tvätta min byk.oj, många frågor.. kommer faktiskt inte svara på dem då det definitivt kommer outa mig om någon som känner mig är här.

    Sant att rädsla tyvärr styr mitt handlande men också missriktad medkänsla blandat med kärlek och förälskelse.

    Men för att på något sätt beskriva min sits, här är en skrämmande lik berättelse. Skillnaden, Vi möttes hemma hos mig isf hos en kompis och jag föll tillbaka.

    Det är Vinter i P1, Olof Röhlander

    sverigesradio.se/sida/avsnitt/1209191


    Anonym (Merde) skrev 2019-01-19 20:24:39 följande:

    Hon har varit i "väntrummet" innan... jag vill inte att hon skall vänta där igen om jag inte klarar att tvätta min byk.oj, många frågor.. kommer faktiskt inte svara på dem då det definitivt kommer outa mig om någon som känner mig är här.

    Sant att rädsla tyvärr styr mitt handlande men också missriktad medkänsla blandat med kärlek och förälskelse.

    Men för att på något sätt beskriva min sits, här är en skrämmande lik berättelse. Skillnaden, Vi möttes hemma hos mig isf hos en kompis och jag föll tillbaka.

    Det är Vinter i P1, Olof Röhlander

    sverigesradio.se/sida/avsnitt/1209191


    Förstår om du inte vill svara på frågorna. Bara jag som är nyfiken. Förlåt. Mina frågor kanske du kan behålla åt dig. (Eller om någon annan här har nytta av dom - vad vet jag) jag är dock nyfiken igen. Hm. Kärlek och förälskelse vet jag vad det innebär. Men missriktad medkänsla? Hur ser den ut i dig?

    Olof Röhöander är bra. Fint beskrivet. Hoppas att den kvinna ditt hjärta söker ska hitta ditt hjärta. Att bukar tvättas. Att ni båda ska slippa väntrum franöver och rädslan ger vika. Nu kan jag avslutningsvis bara önska dig allt gott Merde!
  • Anonym (Tankar)
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-19 09:17:58 följande:
    Viljan finns.
    Jaså? Bevisa det i så fall.
  • Anonym (Tankar)
    Fringe skrev 2019-01-18 23:58:10 följande:
    Eftersom jag befinner mig i exakt samma situation kan jag skriva under på vartenda ord. Hoppas att vi båda finner en väg vidare i detta.
    Känns på något märkligt sätt skönt att höra att någon annan upplever samma. Fast jag hade önskat att det inte var så. Kanske för att man gärna vill höra hur en annans väg framåt ser ut. Hur tänker du dig att du skall lösa din situation?

    För mig är det jag funderar över just nu hur jag håller mig mest klartänkt - är ju så attraherad och förutom det så vet jag att sånt här som att berätta vad jag känner för den här personen är sånt som ger mig energi, är lurigt eftersom det kan bli svårt att skilja på vad som är klokt och vad jag helt enkelt tycker är roligt.

    Men så tänker jag att om jag efter en hel del riskbedömning (yrkesskada :)) kommer fram till att risken är rimlig så kan man ju bara påverka vad man själv gör, hur andra reagerar är bortom min kontroll.

    Oj vad mycket man kan tänka ibland, är mer en doer egentligen. Lycka till! :)
  • Anonym (Merde)
    Anonym (Poem) skrev 2019-01-20 00:43:39 följande:
    Fint :) vad innebär missriktad medkänsla blandat med kärlek och förälskelse?
    Anonym (tänk) skrev 2019-01-20 05:07:54 följande:

    ]


    Anonym (Merde) skrev 2019-01-19 20:24:39 följande:

    Hon har varit i "väntrummet" innan... jag vill inte att hon skall vänta där igen om jag inte klarar att tvätta min byk.oj, många frågor.. kommer faktiskt inte svara på dem då det definitivt kommer outa mig om någon som känner mig är här.

    Sant att rädsla tyvärr styr mitt handlande men också missriktad medkänsla blandat med kärlek och förälskelse.

    Men för att på något sätt beskriva min sits, här är en skrämmande lik berättelse. Skillnaden, Vi möttes hemma hos mig isf hos en kompis och jag föll tillbaka.

    Det är Vinter i P1, Olof Röhlander

    sverigesradio.se/sida/avsnitt/1209191


    Förstår om du inte vill svara på frågorna. Bara jag som är nyfiken. Förlåt. Mina frågor kanske du kan behålla åt dig. (Eller om någon annan här har nytta av dom - vad vet jag) jag är dock nyfiken igen. Hm. Kärlek och förälskelse vet jag vad det innebär. Men missriktad medkänsla? Hur ser den ut i dig?

    Olof Röhöander är bra. Fint beskrivet. Hoppas att den kvinna ditt hjärta söker ska hitta ditt hjärta. Att bukar tvättas. Att ni båda ska slippa väntrum franöver och rädslan ger vika. Nu kan jag avslutningsvis bara önska dig allt gott Merde!

    Skall försöka förklara missriktad kärlek och medkänsla;
    När jag skulle förklara varför jag hade gjort slut så var det till en av de finaste människor jag känner.
    Vacker, vild, en som av de som bidrar med livskvalitet i mitt liv och som jag älskar.
    Min bästa vän dessutom...
    Det var smärtsamt och svårt att förklara för henne att jag dumpar henne eftersom jag är så vansinnigt förälskad i annan, jag vill dumpa vårt förhållande och vår framtid.
    Vi möttes för att prata. När jag såg hur nerbruten av sorg hon var, hur jag hade knäckt henne så tog jag tillbaka henne.
    Det kändes rätt då, det gör det inte längre... önskar att jag hade stått emot.
    Hade varit så mycket enklare om hon hade varit skitförbannad istället för så ledsen.


    Tack Tänk och Poem, önskar också er allt gott!

  • Anonym (Poem)
    Anonym (Merde) skrev 2019-01-20 09:04:55 följande:

    Skall försöka förklara missriktad kärlek och medkänsla;

    När jag skulle förklara varför jag hade gjort slut så var det till en av de finaste människor jag känner.

    Vacker, vild, en som av de som bidrar med livskvalitet i mitt liv och som jag älskar.

    Min bästa vän dessutom...

    Det var smärtsamt och svårt att förklara för henne att jag dumpar henne eftersom jag är så vansinnigt förälskad i annan, jag vill dumpa vårt förhållande och vår framtid.

    Vi möttes för att prata. När jag såg hur nerbruten av sorg hon var, hur jag hade knäckt henne så tog jag tillbaka henne.

    Det kändes rätt då, det gör det inte längre... önskar att jag hade stått emot.Hade varit så mycket enklare om hon hade varit skitförbannad istället för så ledsen.

    Tack Tänk och Poem, önskar också er allt gott!


    Medkänsla ja, lurar du henne eller dig själv? Frågeställningen kanske kan hjälpa dig..

    Men som jag tror så kan den vägen leda till något fantastiskt bra för er, du kan ge det du har en ärlig chans.

    Det är skönt att ha tagit ett beslut, se till att inte fastna i beslutet du aldrig tog. Det skulle bara göra dig olycklig.

    Släpp det andra nu.

    Stor kram
  • Fringe
    Anonym (Tankar) skrev 2019-01-20 08:48:15 följande:

    Känns på något märkligt sätt skönt att höra att någon annan upplever samma. Fast jag hade önskat att det inte var så. Kanske för att man gärna vill höra hur en annans väg framåt ser ut. Hur tänker du dig att du skall lösa din situation?

    För mig är det jag funderar över just nu hur jag håller mig mest klartänkt - är ju så attraherad och förutom det så vet jag att sånt här som att berätta vad jag känner för den här personen är sånt som ger mig energi, är lurigt eftersom det kan bli svårt att skilja på vad som är klokt och vad jag helt enkelt tycker är roligt.

    Men så tänker jag att om jag efter en hel del riskbedömning (yrkesskada :)) kommer fram till att risken är rimlig så kan man ju bara påverka vad man själv gör, hur andra reagerar är bortom min kontroll.

    Oj vad mycket man kan tänka ibland, är mer en doer egentligen. Lycka till! :)


    Jag är oerhört mycket mer en doer egentligen, även om jag ägnar mycket tid till tankar och riskbedömningar (även hos mig en yrkesskada...), så är vanligtvis ändå steget mellan tanke och handling kort. Jag är oerhört bra på att ge andra råd, men när det kommer till vad jag som människa behöver, när det kommer till min egen person och mina egna känslor är det en helt annan sak...

    I det här fallet är jag klartänkt, jag vet precis vad jag vill och önskar. Alla tankar är sedan länge redan tänkta. Mitt huvud har snurrat runt och igenom varenda tänkt scenario. Trots det har jag hamnat i något helt förlamande tillstånd - fram till nu. Jag har nått punkten då det helt enkelt inte går längre. Jag gör mig själv alldeles för illa. Jag har bestämt mig för vad jag måste göra - jag måste ta det där samtalet. Om utgången av det samtalet gör att jag verkligen behöver släppa honom, så måste jag göra det. Hur förtvivlat jobbigt det än kommer att vara så kan det inte vara värre än det som är nu. Eftersom vi är kollegor kan jag inte klippa helt. Men jag kan se till att bara ses då vi verkligen måste ses och inte ha någon kontakt däremellan. Det är det sista i världen jag vill ska hända, men att sitta mitt emot någon med sitt hjärta fyllt av så mycket kärlek utan att ha en möjlighet att ge av den är oerhört smärtsamt, njutningen i stunden av att träffas väger inte upp saknaden då vi inte ses.

    Oavsett utgången kommer det med andra ord i slutänden bli bättre för mig. På det sättet har jag inget att förlora - jag kan ?vinna? honom och må bra, eller jag måste ta avstånd från honom, få en definitiv klarhet i var han egentligen står, för att kunna gå vidare och slutligen må bra. Att veta är bättre än att inte veta.
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!