• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Poem)
    Anonym (Tankar) skrev 2019-02-10 06:58:44 följande:

    :) Ja! Eller iallafall på väg..horisonten ser ljus ut, mm..


    Härligt :)
  • Anonym (tänk)

    Fast jag egentligen inte vill.

    Jag har nu tänkt på dig extra mycket sen du skrev ett svar till mig som respons på något jag gjort men inte kan gå in på här på fl. Mer än att svaret gjorde mig förvånad och ledsen.

    Jag lämnar dig nu. Bort från mina tankar.

    Jag tycker så mycket om dig. Men jag undrar nu vem du är egentligen. Är du en sådan människa som först blir intensivt intresserad/attraherad av någon, visar din uppskattning, för att sen när det blir för känsligt, eller på något sätt för jobbigt för dig att hantera dina egna starka känslor för personen och pulsen i ditt hjärtas slag - väljer att låta tiden rinna ur dina händer, likt ett timglas av sand?

    Väljer att lådsas som det regnar eller kanske till och med flytta föremål för ditt intresse?

    Fast du egentligen inget hellre vill än att vara i en viss persons sällskap - så börjar du kanske att Ignorera personen eller leta fel på personen? Irritera dig på personen? Fast det egentligen är i ditt eget inre något behöver lagas?

    Lagss. Att du ignorerar dig själv och dina känslor. Att du hindrar dig själv från att leva fullt ut? Känna lycka uppskattning och sann glädje? Lagas. Att du är rädd? Rädd för pulsen i ditt hjätas slag?

    Jag vet nog egentligen inte vem du är.

    Men jag saknar dig redan innan jag låtit dig gå.

    Synd det blev såhär av alltihop.

    Önskar dig allt gott i livet fina du.

  • Anonym (Poem)
    Anonym (tänk) skrev 2019-02-11 01:52:21 följande:

    Fast jag egentligen inte vill.

    Jag har nu tänkt på dig extra mycket sen du skrev ett svar till mig som respons på något jag gjort men inte kan gå in på här på fl. Mer än att svaret gjorde mig förvånad och ledsen.

    Jag lämnar dig nu. Bort från mina tankar.

    Jag tycker så mycket om dig. Men jag undrar nu vem du är egentligen. Är du en sådan människa som först blir intensivt intresserad/attraherad av någon, visar din uppskattning, för att sen när det blir för känsligt, eller på något sätt för jobbigt för dig att hantera dina egna starka känslor för personen och pulsen i ditt hjärtas slag - väljer att låta tiden rinna ur dina händer, likt ett timglas av sand?

    Väljer att lådsas som det regnar eller kanske till och med flytta föremål för ditt intresse?

    Fast du egentligen inget hellre vill än att vara i en viss persons sällskap - så börjar du kanske att Ignorera personen eller leta fel på personen? Irritera dig på personen? Fast det egentligen är i ditt eget inre något behöver lagas?

    Lagss. Att du ignorerar dig själv och dina känslor. Att du hindrar dig själv från att leva fullt ut? Känna lycka uppskattning och sann glädje? Lagas. Att du är rädd? Rädd för pulsen i ditt hjätas slag?

    Jag vet nog egentligen inte vem du är.

    Men jag saknar dig redan innan jag låtit dig gå.

    Synd det blev såhär av alltihop.

    Önskar dig allt gott i livet fina du.


    När du ser ett ömsat skal.., då finns där bara mjukhet kvar! Tills dess vakenvilar jag ;)

    Blev många frågor här som jag ska ta en titt på senare.
  • Anonym (Tänkeren)
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-11 11:00:04 följande:
    När du ser ett ömsat skal.., då finns där bara mjukhet kvar! Tills dess vakenvilar jag ;)

    Blev många frågor här som jag ska ta en titt på senare.

    Professor Poem ska kika på frågorna ikväll.

  • Anonym (Poem)
    Anonym (Tänkeren) skrev 2019-02-11 11:08:46 följande:

    Professor Poem ska kika på frågorna ikväll.


    Yes.. Vad är 3,14 liksom ;)
  • Anonym (Poem)

    Ja då ska vi se.. har du sett Mr and Mrs Smith?

    BRA då fattar du vad som kommer nu, vi skulle förmodligen förgöra varandra.

    Sen skulle vi ha passionerade återföreningar (självklart efter att jag dragit din tandborste i en sunkig kaviar tub). Du skulle aldrig kunna lita på att din tandborste var clean och jag skulle inte lita på att du inte lägger strumpludd i mitt kaffe.. lite på den nivån är det nu.

  • Anonym (tänk)
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-11 11:00:04 följande:

    När du ser ett ömsat skal.., då finns där bara mjukhet kvar! Tills dess vakenvilar jag ;)

    Blev många frågor här som jag ska ta en titt på senare.


    Det ser jag fram emot! Alltid kul när någon utomstående och för mig okänd tittar på texten. Annat perspektiv :) kram!
  • Anonym (tänk)
    Anonym (Poem) skrev 2019-02-11 22:02:46 följande:

    Ja då ska vi se.. har du sett Mr and Mrs Smith?

    BRA då fattar du vad som kommer nu, vi skulle förmodligen förgöra varandra.

    Sen skulle vi ha passionerade återföreningar (självklart efter att jag dragit din tandborste i en sunkig kaviar tub). Du skulle aldrig kunna lita på att din tandborste var clean och jag skulle inte lita på att du inte lägger strumpludd i mitt kaffe.. lite på den nivån är det nu.


    hahaha vi skrev tydligen samtidigt! Speciell analys. Din. Den kärleken verkar då aldrig rosta. Tyvärr kommer jag aldrig ens så långt att jag får se personens tandborse ens eller hamna ett första skede i en relation med personen. Jag kommer aldrig mer att träffa personen. På eget initiativ. Så jag får dra min egna tandborste i en sunkig kaviartub. Eller varför inte gifta mig med mig själv. Kunde Regina Lund så kan jag haha ;)
  • Anonym (tänk)

    Ha en fortsatt trevlig kväll! Den här tråden är för härlig! Jag kommer dock inte att skriva om den jag attraherades av mer. Allt är försent och över. Jag vill inte träffa den här personen mer. Synd att hon aldrig fick läsa allt jag skrivit till henne här. Det har varit en bra ventil att rensa huvudet här. Till alla andra måste jag säga: ni skriver så fint (och ibland roligt) tråden har hållt mig uppe. Gott.

  • Anonym (Poem)
    Anonym (tänk) skrev 2019-02-11 01:52:21 följande:

    Fast jag egentligen inte vill.

    Jag har nu tänkt på dig extra mycket sen du skrev ett svar till mig som respons på något jag gjort men inte kan gå in på här på fl. Mer än att svaret gjorde mig förvånad och ledsen.

    Jag lämnar dig nu. Bort från mina tankar.

    Jag tycker så mycket om dig. Men jag undrar nu vem du är egentligen. Är du en sådan människa som först blir intensivt intresserad/attraherad av någon, visar din uppskattning, för att sen när det blir för känsligt, eller på något sätt för jobbigt för dig att hantera dina egna starka känslor för personen och pulsen i ditt hjärtas slag - väljer att låta tiden rinna ur dina händer, likt ett timglas av sand?

    Väljer att lådsas som det regnar eller kanske till och med flytta föremål för ditt intresse?

    Fast du egentligen inget hellre vill än att vara i en viss persons sällskap - så börjar du kanske att Ignorera personen eller leta fel på personen? Irritera dig på personen? Fast det egentligen är i ditt eget inre något behöver lagas?

    Lagss. Att du ignorerar dig själv och dina känslor. Att du hindrar dig själv från att leva fullt ut? Känna lycka uppskattning och sann glädje? Lagas. Att du är rädd? Rädd för pulsen i ditt hjätas slag?

    Jag vet nog egentligen inte vem du är.

    Men jag saknar dig redan innan jag låtit dig gå.

    Synd det blev såhär av alltihop.

    Önskar dig allt gott i livet fina du.


    Fin text, jag ska inte svara på dina frågor, du låter redan känslomässigt klar. Bara ett tips.. Sandur går att vända på, vet du ;)
Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!