• Anonym (at your service!)

    Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!

    Ibland vill man säga ett par sanningens ord till någon fast av olika anledningar låter man bli.
    Man vill men vågar inte. Man både vill och vågar men vet att det får (eller kan få) konsekvenser som man inte är beredd att ta. Eller som i mitt fall-man saknar personens kontaktuppgifter och vet inte riktigt vart man ska göra av alla tankar och känslor. Någonstans måste det ut!  

    Så, vill du som jag skicka ett sms eller mail till någon som du kanske är hemligt förälskad i, till någon du saknar, någon du är arg på, en avlägsen vän, din sambo, din kusin, Fredrik Reinfeldt eller vem som men utan att outa dig till personen ifråga och utan att behöva ta konsekvenserna av ditt handlande, skriv ditt sms/mail i denna tråd och jag kan nästan garantera dig att det kommer att kännas bättre efteråt. Självklart får man vara anonym och man väljer själv om man vill berätta här i tråden till vem meddelandet är.  

    Jag börjar.

    Sms till mitt ex vars telefonnummer jag inte längre har: 

    "Undrar hur du mår och vad du gör. Kan inte sluta tänka på dig. Saknar dig så det gör ont och vill ha dig tillbaka. Tror jag. Åtminstone just nu. /Ditt ex "

    Din tur. Kör hårt! Skrattande    

  • Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!
  • Anonym (Over again)

    Kärlekens smärta, en böljande flod,
    När hjärtat blöder och själen är i nöd.
    Men tiden läker, så lita på det,
    Snart finner du kärlek som är rätt. ❤️

  • Anonym (HeartOfFreya)

    Du sa en gång vid ett av våra avbrott att ja slutar leva varje gång du dumpade mig.. tragiskt nog så stämmer de.. för hur kan ja leva igen när de var du som fick mig att leva från början? Inte kunde ja tro att du skulle behandla mig så illa som du gjorde.. ja har fortfarande inte börjat leva...vet inte om ja kan efter allt du utsatte mig för.. varför gjorde du så mot mig? 

    Ja öppnade mig för dig, delade mina upplevelser me dig o du utsatte mig för samma skit.. fast värre. Du envisades så me att ja kunde lita på dig när ja var rädd.. du visste va ja hade gått igenom! Hur kunde du dräpa mig så? 😔

    Var de värt de?

  • Anonym (Over again)
    Anonym (HeartOfFreya) skrev 2023-10-06 00:52:27 följande:

    Du sa en gång vid ett av våra avbrott att ja slutar leva varje gång du dumpade mig.. tragiskt nog så stämmer de.. för hur kan ja leva igen när de var du som fick mig att leva från början? Inte kunde ja tro att du skulle behandla mig så illa som du gjorde.. ja har fortfarande inte börjat leva...vet inte om ja kan efter allt du utsatte mig för.. varför gjorde du så mot mig? 

    Ja öppnade mig för dig, delade mina upplevelser me dig o du utsatte mig för samma skit.. fast värre. Du envisades så me att ja kunde lita på dig när ja var rädd.. du visste va ja hade gått igenom! Hur kunde du dräpa mig så? 😔

    Var de värt de?


    Jag är så ledsen för din skull, blir mycket påverkad av vad ni andra skriver för sorgliga saker här.
  • 1omtänksam
    Varför ska jag tänka på dig för? När jag förstår att du ju inte har en tanke på mig ens. Vet inte varför jag tänker så mycket på dig. Jätteofta. Eller så vet jag kanske det och det gör mig förvirrad? 
     
    Jag var naiv och dum som trodde på allt du sa. För att jag själv alltid menar vad jag säger och säger vad jag menar. Säger inte att jag vet att du gör det men troligtvis säger du att någon eller kanske till och med en massa andra människor är "din egen lilla diamant" och att dessa människor berikar dig och är speciella människor för dig. 
     
    Jag var mig själv, och lyssnade verkligen på dig. Ville bli din vän på riktigt. Du förlorar en fin vänskap som du kunde ha fått. Men jag kan inte tvinga någon vänslap. 
     
    Det finns ingen dålig timing. Allt en gör här i lovet är val och prioriteringar. Du väljer tydligt bort mig ur ditt liv.  Synd för vad som kunde ha skett.
     
    Livet går vidare. Men det blev så mycket mörkare och ledsammare när jag förstod. 
     
    Men kanske lika bra att vakna upp, sluta lyssna pä människor. Istället bli kall och hård människa. Kanske till och med elak och manipulativ.  Såna människor verkar ju uppskattas  mer än människor som lyssnar och är lugna och empatiska i dagens samhälle av ta ta ta och jag jag jag. 
     
    Jag är en van lyssnare. Egentligen tror jag att du tar avstånd för att du blev rädd för att visa dig så sårbar efter allt du berättade.  Men jag uppskattade verkligen det och din  ärlighet.  Uppskattar människor som inte är yta och ingen människa är ett skal. Alla våra ärr och sår är vackra eller hur? 
     
    Du är en jättefin människa. Önskar dig allt gott och framförallt att du är rädd om dig. Vi sea väl i nåt annat liv eller nåt.

    Kram 
     
    ❤️ 
  • Anonym (Sanning)
    Anonym (SKEN) skrev 2023-10-06 20:09:57 följande:

    Vill du ha kontakt igen, eller lurar du mig?


    Du får väl fråga människan.
  • Anonym (Over again)

    Själen gråter stilla,
    Ensamhetens kalla vindar.
    Hoppet bleknar bort.

  • Anonym (Anonym0)

    Jag gick sönder idag, men du såg inte det, hur jag försökte överleva dagen med tårfyllda ögon när ingen såg mig. Jag trodde att jag betydde någonting, men jag hade fel. Jag har misstolkat dina signaler fullständigt och jag skäms. Att behöva se dig i ögonen igen smärtar mig. Att se dig är lycka och hjärtesorg i ett.

    Jag tänker på dig varje dag och försöker förtränga vad jag känner, men så fort jag ser dig och hör din röst, ser in i dina fina, varma ögon så smälter jag. Du har mig kring ditt lillfinger. Om du ber mig gå, så går jag. Jag vill inte vara kvar om du inte vill se mig mer. Jag känner mig som en idiot. Jag trodde vi var vänner...

    Du måste ju ha fattat att det inte var över för mig... Jag behandlar ingen annan så som jag behandlar dig, har du inte sett det? Att jag är varmare mot dig? Mer närgången? Att jag verkligen bryr mig? Jag har inte känt så här på en evighet.. Jag hade glömt bort hur ont det gör att vara olyckligt kär.

    Kär.. är jag det? Jag vet inte.. kanske..I så fall är jag en ännu större idiot

  • Anonym (HeartOfFreya)
    Anonym (Over again) skrev 2023-10-06 20:42:52 följande:

    Själen gråter stilla,
    Ensamhetens kalla vindar.
    Hoppet bleknar bort.


    Fruktansvärd känsla.. 😔💔
  • Anonym (Tänker på dig)

    Jadu, vad är det för fel på mig? Känns som jag bara kommer leva ett par år till. Det är därför jag beter mig bittert. Bara en sista fråga: Kände du nåt för mig? Jag är ganska säker på att du tyckte synd om mig och det tyvärr var och förblir allt.Nu känner jag ju inget och det vore ju extremt stalkish om jag gjorde.......Men kan inte låta bli att tänka ibland att...Kände du något?

Svar på tråden Här kan du skriva det där sms:et eller mailet du så gärna vill men inte vågar skicka!