• Karla79

    BIM 19 november

    Någon som vill börja följas åt redan nu? ÄL om 2 veckor, känns som en evighet. Nu kör vi :)

  • Svar på tråden BIM 19 november
  • Cooki80
    Nettie1 - Svårt med oregelbunden ÄL ju. Har inte provat stickor än då det är alldeles nytt detta men kanske får testa längre fram. Hur vet du att du har ÄL?

    Haft lite småvärk liknande mensvärk i två dagar nu och mådde så illa i eftermiddags. Mkt sitter i huvudet gissar jag men vem vet...låååångt kvar till BIM dock. :-S
  • Karla79

    Jag har sådan "tur" att jag alltid har väldigt tydlig ägglossningsvärk, en värk som alltid ser likadan ut och aldrig uppkommer annars. Och några timmar senare kommer "sekretet" (fräscht ;))

  • idaaa91

    Hallå tror jag hänger på här Skrattande
    Har ägglossning nu till helgen någonstans mellan den 5-7 nov...
    hoppas jätte stark på att det ska ta sig nu, har denna månad provat på
    bisolvonmetoden så nu är det upp till bevis och se om det fungerar eller inte Glad

    Lycka till, till alla som hoppas på plus denna månaden Solig

  • Angel13

    Jag har ätit Bisolvon 1 vecka nu, slutade igår när jag började känna av äl. Blev iallafall av med snoret som plågat mig i mer än 8 veckor :) hoppas den hjälper nu simmarna också. Det lite underliga denna månad med Bisolvon är att jag inte fick rikligare flytningar som jag normalt alltid får? Nu börjar leta symptom veckorna då :) känns som att denna månad blir det ett plus!

  • Karla79

    Vadå, ska Bisolvon hjälpa simmarna? Jag är så extremt hostig sedan en vecka men har inte vågat ta Bisolvon för det stod att man inte skulle ta det mer än nödvändigt om man var gravid.

    Jag har bestämt mig för att testa på Fars Dag, då är det 13 dagar sedan äl. Skulle vara en fin överraskning :) Det borde ju funka att testa 13 dagar efter äl trots att det bara är dag 25 i cykeln? Äl kom ju så himla tidigt denna månad, på dag 12.

    Börjar känna vagt illamående men det är väl inbillning som vanligt...

  • Angel13

    läste att bisolvon gör det lättare för spermierna att simma, bisolvon är slemlösande och gör att sekretet blir tunnare och därmed lättare att simma i :) finns Ingen vetenskaplig studie kring detta, med det  finns barnmorskor som rekommenderar de som försökt länge att bli gravida att prova. Nu är det ju bara andra försöket för oss, men eftersom jag var så slemmig var bisolvon ett toppen val. Viktigt att man slutar ta bisolvon direkt efter ÄL, då den kan öka missfalls risken!! Så det gäller ju att ha koll på ÄL!

    Farsdag har jag också funderat att testa på, borde vara på bim -5 då :)


  • idaaa91
    Karla79 skrev 2011-11-04 10:54:07 följande:Glad
    Vadå, ska Bisolvon hjälpa simmarna? Jag är så extremt hostig sedan en vecka men har inte vågat ta Bisolvon för det stod att man inte skulle ta det mer än nödvändigt om man var gravid.

    Jag har bestämt mig för att testa på Fars Dag, då är det 13 dagar sedan äl. Skulle vara en fin överraskning :) Det borde ju funka att testa 13 dagar efter äl trots att det bara är dag 25 i cykeln? Äl kom ju så himla tidigt denna månad, på dag 12.

    Börjar känna vagt illamående men det är väl inbillning som vanligt...
    ja jag håller med Angel13 att man bör ha koll på ÄL så att man inte "förstör" i ställer för att hjälpa till.
    Min kompis hade försökt bli gravid i ett år när sedan barnmorskan rekommenderade dem att testa bisolvon för att bli gravida och det tog sig direkt då Glad
    Bisolvonen gör ju så att sekretet blir tunnare med andra ord så får spermierna lättare att simma in, mannen ska helst också ta bisolvon så att även spermasekretet blir tunnare. 10-15 ml om dagen från mensens första dag fram till ÄL.
    Det är ju värt ett försök när man så gärna vill bli gravid Glad
  • Karla79

    Jag kände av ÄL klart och tydligt för en vecka sedan. Inga symptom än! Har heller inte känt "ägget fästa" vilket jag gjorde med första barnet. Hur går det själv?

  • Angel13

    Kände tydligt äl den 3:e nov, så äl +4 idag. Väntar också på att känna av att ägget fäster :) har känt det alla mina graviditeter. Det tar väl 3-10 dagar innan det fäster. Kände idag äl smärta på morgonen, men det kan man ju göra upp till fyra dagar efter äl.

Svar på tråden BIM 19 november