• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Ciccie86

    BIM-3 här idag och jag bara vet att den jädrans äckliga mensen är på gång :( Känner det på mig :( Blir så trött på detta!! Då är det väl bara att bocka av försök 11 i kalendern också :/ Usch vad jag hatar detta!! Kram på er

  • Hoppas 2012
    Josefinasfina skrev 2012-04-02 13:43:24 följande:
    Inelg: hur menar du? Första dagen? Från att man får positivt på ÄL test så brukar ägglossning ske från 24 till 48 timmar! :) :)
    Nu kommer inte jag ihåg exakt vad frågan från Inelg var, kollade inte längre bak, men gissar att frågan var om man får pos ÄL test idag 2 april, är imorgon då ÄL+1 eller är det ÄL+1 först på onsdag :)

    Inelg rätta mig om jag skrev fel här, sorry jag hoppade in i din fråga :)
  • Inelg

    Hoppas. Du får alltid hoppa in i mina frågor. Vi är faddrar ju. Haha.

    Ja du hade rätt. Jag undrade om man räknar ÄL dagen som dag 1 eller om man ska räkna ÄL dagen som dag 0 när man räknar mot Bim? Idag ex. Hade pos ÄL test fredag så jag räknar med att jag hade ÄL på lördag. Är jag då idag måndag på ÄL + 2 eller ÄL +1?

  • kanske 4a
    barbarmama skrev 2012-04-02 13:10:10 följande:
    Hej igen tjejer. Nu börjar jag bli orolig! Jag hade ägglossning förra söndagen (dag 17), förvånansvärt då jag fick den nästan en vecka tidigare än vanligt då jag oftast har det på dag 22. Idag på dag 25 (ca 8 dagar efter äl) så får jag en röd flytning. Den märks bara på pappret när jag torkar mig men ännu inte på trosskyddet som jag har nu. Jag förväntar mig ingen mens förrän efter den 9 april, då jag senaste månaderna haft en menscykel på minst 35 dagar. Vad är detta? Är mensen på väg redan nu, drygt 7-8 dagar efter ägglosssningen? Det känns väldigt oroande om min lutheal fas bara är på 7-8 dagar nu plötsligt! För då skulle ju jag aldrig kunna bli gravid :( snälla hjälp mig och få en förklaring. Vad ska jag ta mig till? Jag hoppades ju att det skulle vara vår tur denna gången att få vårt efterlängtade plus...

    I bästa fall är det en nidationsblödning, det kan man få när ägget fäster. Eller har det kommit mer blod? Hoppas!!

    kram
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • Rebster
    barbarmama skrev 2012-04-02 13:10:10 följande:
    Hej igen tjejer. Nu börjar jag bli orolig! Jag hade ägglossning förra söndagen (dag 17), förvånansvärt då jag fick den nästan en vecka tidigare än vanligt då jag oftast har det på dag 22. Idag på dag 25 (ca 8 dagar efter äl) så får jag en röd flytning. Den märks bara på pappret när jag torkar mig men ännu inte på trosskyddet som jag har nu. Jag förväntar mig ingen mens förrän efter den 9 april, då jag senaste månaderna haft en menscykel på minst 35 dagar. Vad är detta? Är mensen på väg redan nu, drygt 7-8 dagar efter ägglosssningen? Det känns väldigt oroande om min lutheal fas bara är på 7-8 dagar nu plötsligt! För då skulle ju jag aldrig kunna bli gravid :( snälla hjälp mig och få en förklaring. Vad ska jag ta mig till? Jag hoppades ju att det skulle vara vår tur denna gången att få vårt efterlängtade plus...
    Håller med vad ovanstående har skrivit, eller så kan det ha varit en ägglossningsblödning (kanske lite sent för det förresten).
  • Rebster
    Ciccie86 skrev 2012-04-02 15:20:22 följande:
    BIM-3 här idag och jag bara vet att den jädrans äckliga mensen är på gång :( Känner det på mig :( Blir så trött på detta!! Då är det väl bara att bocka av försök 11 i kalendern också :/ Usch vad jag hatar detta!! Kram på er
    Har BIM på lördag/söndag och jag känner också på mig att mensen kommer att komma. Men du vet inte säkert ännu, du kanske är gravid?
  • Ciccie86

    Nä jag vet inte säkert ännu, men det känns som att mensen är på gång :( Dag 25 i cykeln idag.. Håller tummarna för alla i tråden som inväntar BIM! Kram

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus