• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • mammave
    Aaster skrev 2012-04-28 15:20:04 följande:
    Hej! Jag var med i den här tråden tidigare i år. Skulle egentligen vara i v 13 nu, med på KUB-UL i omsdags visade det sig att graviditeten avstannat i v 10. Nu väntar jag missfall eftersom det inte har satt igång än, fastän det gått så lång tid. På måndag får jag mer hjälp om det inte satt igång. Återkommer kanske sen om vi bestämmer oss för att försöka igen. Kram på er!
    Ja, jag har oxå kommit tillbaka pga MF som inte vill ut. Ska på skrapning på onsdag. Skulle ha varit i v. 11 nu tror jag. Så stanna gärna kvar i tråden om du vill/orkar. Kram
    Ciccie86 skrev 2012-04-29 11:02:49 följande:
    Här kom mensen i natt på dag 21... Tusan vad kort cykeln blev med BDG?!! Är så trött på detta! Jag ringer min läkare imorgon och kollar om de har några svar på testerna :(
    Tråkigt :( Vad har du gjort för tester?
  • mammave

    Ni som haft MF tidigare, har alla blött mkt? Jag har börjat blöda, men väldigt sparsamt, ungefär som slutet av mensen (ibland mer brunt och ibland lite rött, var ett par små klumpar en gång. Ursäkta detaljer). Det började i torsdags och håller på så fortfarande. Jag hoppas att det ska blöda ut av sig själv så jag slipper skrapas. Men det gör det väl inte om det inte blöder mkt, elr?

  • Hoppas 2012
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-04-29 14:56:37 följande:
    Dag 4 eller 5 efter vad jag tror var ÄL dag. Åt ju bidrottninggelé denna månaden så verkade som att den eventuellt var tidig  (om jag litar på kroppen)
    Spännande, kanske ett fäste som högg till?! :)
  • Rebster

    Men Ciccie, då är din lutealfas på 14 dagar, det är ju helt normalt. Var det tiden mellan mens och äl som blev så mycket kortare då? Ursäkta förvirringen😜

  • Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-04-29 15:52:18 följande:
    Jag fick mens på dag 14 efter ÄL! Om jag nu har ÄL :/
    Jag håller med Rebster, det låter ju helt normalt. Så normalt som det bara kan bli!
    Tiden från ÄL fram till nästa mens brukar vara mer eller mindre oföränderlig (om inget är galet) och det normala är 14-16 dagar. Däremot kan tiden från mensen fram till ÄL variera lite, vilket inte är ovanligt eller konstigt. Det kan ju såklart vara irriterande eftersom man inte riktigt har stenkoll när ÄL infaller då... 
  • Solrosen 83
    Nellin skrev 2012-04-29 15:43:12 följande:
    Jag har normalt 35 dagar, men fick denna månad mens på dag 29. Så min blev väldigt mycket kortare också. Fast i mitt fall ser jag det som positivt, för 29 dagar är ju mer normalt än 35. Jag hoppas att detta betyder att jag börjar få ägglossning nu och att vi kan bli gravida på egen hand utan hjälp! Jag äter BDG nu igen och kombinerar det med rosenrot. Ska bli spännande att se hur kroppen reagerar nu när jag äter det för andra gången.

    Jag måste säga att BDG gör UNDERVERK för hyn. Jag brukar vara rätt finnig på hakan, jämt, men har haft superfin hy sedan jag började knapra. Jag tänkte inte på det själv först, det var min sambo som påpeka hur fin jag blivit i ansiktet. :) Så det är ett klart plus!

    Kram på er i vårsolen, idag blir det grillning och bio! Hjärta 
    Låter intressant att du fick så bra effekt på hyn också. Har tänkt börja med BDG efter nästa mens om jag nu inte får någon annan form av hjälp via gyn när jag är där om en dryg vecka. Hade ju varit dubbel positivt om hyn kunde bli bra förutom att ÄL kommer igång ordentligt. Har haft helt hopplöst med finnar i hela ansiktet, halsen och axlar/rygg sen jag slutade med p-pillerna. Vill inte ge med sig vilket börjar bli väldigt irriterande när det nu gått över ett halvår sen det började.
  • Ciccie86

    Jag förvirrar nog mig själv också. Senaste mensen hade jag mellan 2-8 april, sedan fick jag mens nu den 29.. Men räknar man från senaste mensens första dag eller sista dag? Jag kanske har tänkt helt fel?! Gör om
    man räknar från första dagen så kom mensen på dag 28, men räknar man från sista dagen så är det dag 21.. Ni har säkert rätt tjejer.. Så då har jag en lutealfas på 28 dagar? Isf hade jag ÄL på dag 13 enligt min kalender i mobilen. Kram

  • Ciccie86

    Det är jag som har tänkt helt fel :p Har inte mått så bra psykiskt senaste tiden och inte tänkt helt klart! :(
    Klart man ska räkna från senaste mensens första dag, inte sista :p Så då har jag haft en cykel på exakt 28 dagar :)  

  • Kravmärkt
    mammave skrev 2012-04-29 15:55:00 följande:
    Ni som haft MF tidigare, har alla blött mkt? Jag har börjat blöda, men väldigt sparsamt, ungefär som slutet av mensen (ibland mer brunt och ibland lite rött, var ett par små klumpar en gång. Ursäkta detaljer). Det började i torsdags och håller på så fortfarande. Jag hoppas att det ska blöda ut av sig själv så jag slipper skrapas. Men det gör det väl inte om det inte blöder mkt, elr?



    Så svårt att veta. Jag fick ett missfall i höstas i v 6 och jag blödde rätt mycket, har i vanliga fall rikligt dag ett och sen lugnar det ned sig men då var det snarare rikligt i fler dagar. Känns som om det kommer att komma mer, det har kanske inte lossnat ordentligt. Beklagar att du fick missfall
    Ta ut glädjen i förskott - går det bra blir du glad två gånger, går det åt helvete så har du åtminstone varit glad en gång
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus