• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Försöker

    Hej på er! Jag hoppar gärna in i den här tråden istället för de "vanliga" månadstrådarna.  Vi är på försök 5 nu  vilket inte kan tyckas så mkt men jag har flera års resultatlösa försök bakom mig i tidigare förhållanden, så vet att det inte blir nåt i första taget. 

    Sen jag och min nuvarande har börjat försöka har jag kartlagt min cykel noga, äl-testat osv. Mest för att ha nåt att komma med vid en utredning. För nu VILL jag ha barn!  Även om jag inte förväntar mig nån grav så är jag nu tillbaka i den ständiga besvikelsen varje mån... Känner mig tröstlös och hoppfull omvartannat. I stunden mest tröstlös. Obestämd

    Hursom, följer gärna med er här i stället, där man kan stanna i en och samma tråd när man inte plussar.   Har bim 30-31 maj men testade redan imorse. Neg förstås. Lägger in mig på bimlistan.


    ÄL 16-17 maj ~ BIM ca 30-31 maj ~ 5:e försöket, 1:a barnet
  • Försöker

    {#emotions_dlg.flower} BIM Maj:
    28/5 Pastell, försök 9 , konstaterad pco&under utredning, första barnet
    31/5 BVP, försök 11, andra barnet
    31/5: Försöker, försök 5, första barnet (några år av negativa försök i tidigare förhållande)
       
    {#emotions_dlg.flower} BIM Juni:
    5/6: queenofhearts, försök 18, första barnet
    7/6: mamma07, försök 9, andra barnet.
    7/6: Rebster, Försök 9, första barnet
    10/6: kanske 4a, försök 11, fjärde barnet. 
    12/6: cindy03, försök 2 efter mf, tredje barnet.
    14/6: 72dagar, försökt 22 månader, andra barnet.
    15/6: Inelg, försök 1 efter mf, andra barnet
    15/6: JZ79, försök 12, första barnet.
    16/6: Stora My, försök 11, tredje barnet.
    21/6 Ciccie86, försök 14, ÄL den 7/6, första barnet
    22/6 Hoppas 2012, försök 10
    22/6 mammave, försök 1 efter mf (då tog det 9 försök)
    25/6: Nellin, försök 15, första barnet.
    26/6 35-åringen, försök 11


    ÄL 16-17 maj ~ BIM ca 30-31 maj ~ 5:e försöket, 1:a barnet
  • Två döttrar och en son
    JZ79 skrev 2012-05-28 08:43:49 följande:
    Utredning startar 18 juni!!
    Vi har fått tid till kvinnokliniken då för vårt första besök och det känns spännande och skönt. Bra att det inte var så långa väntetider, även om vi måste åka till Strömstads sjukhus för detta besök...men det är inte så långt från Ua. Hade nog varit mkt längre väntetider om vi endast ville gå till närmaste sjukhus..

    Ha en bra dag tjejer!! Solig

    Vad skönt!
    Det är ju bara precis tre veckor kvar det.
    Nu kan ni slappna av...   
  • JZ79
    Försöker, välkommen till oss! Här stöttar vi och peppar varandra när det känns tungt. Skönt att dela sina tankar och funderingar med andra som försökt ett tag. Hoppas du får ditt efterlängtade plus om några dagar Glad
  • JZ79
    Två döttrar och en son skrev 2012-05-28 09:00:17 följande:
    Vad skönt!
    Det är ju bara precis tre veckor kvar det.
    Nu kan ni slappna av...   
    Besöket är precis efter mens...har vi tur så plussar vi nån dag innan och slipper åka dit =) Fast jag är sjuk för tillfället..lagom till den fertila veckan Obestämd Beräknad äl på fredag, så innan dess borde jag piggnat till för att orka med ett ligg eller två  Flört, så vi har nån liten chans att få plus nästa månad.
  • Två döttrar och en son
    JZ79 skrev 2012-05-28 09:04:06 följande:
    Besöket är precis efter mens...har vi tur så plussar vi nån dag innan och slipper åka dit =) Fast jag är sjuk för tillfället..lagom till den fertila veckan Obestämd Beräknad äl på fredag, så innan dess borde jag piggnat till för att orka med ett ligg eller två  Flört, så vi har nån liten chans att få plus nästa månad.

    Ja det är självklart att ni har chans att plussa även detta försök!
    Vet en hel del som fått pos precis före utredningsstart....
    Du hinner piggna till på 3-4 dgr.

    Vilken tur ni hade att få tid för utr.start före semesterstängning.     
  • Försöker
    JZ79 skrev 2012-05-28 09:01:13 följande:
    Försöker, välkommen till oss! Här stöttar vi och peppar varandra när det känns tungt. Skönt att dela sina tankar och funderingar med andra som försökt ett tag. Hoppas du får ditt efterlängtade plus om några dagar Glad
    Tack för välkomnande! {#emotions_dlg.flower} Skönt när man kan stötta och peppa varann! Ja, hoppas kan (och gör) man ju men jag försöker ställa in mig på nästa mån redan nu för att inte bli lika besviken.
    ÄL 16-17 maj ~ BIM ca 30-31 maj ~ 5:e försöket, 1:a barnet
  • Hoppas 2012
    JZ79 skrev 2012-05-28 08:43:49 följande:
    Utredning startar 18 juni!!
    Vi har fått tid till kvinnokliniken då för vårt första besök och det känns spännande och skönt. Bra att det inte var så långa väntetider, även om vi måste åka till Strömstads sjukhus för detta besök...men det är inte så långt från Ua. Hade nog varit mkt längre väntetider om vi endast ville gå till närmaste sjukhus..

    Ha en bra dag tjejer!! Solig
    Härligt, vad roligt att höra att ni fick tid snabbt!
    Försöker skrev 2012-05-28 08:48:35 följande:
    Hej på er! Jag hoppar gärna in i den här tråden istället för de "vanliga" månadstrådarna.  Vi är på försök 5 nu  vilket inte kan tyckas så mkt men jag har flera års resultatlösa försök bakom mig i tidigare förhållanden, så vet att det inte blir nåt i första taget. 

    Sen jag och min nuvarande har börjat försöka har jag kartlagt min cykel noga, äl-testat osv. Mest för att ha nåt att komma med vid en utredning. För nu VILL jag ha barn!  Även om jag inte förväntar mig nån grav så är jag nu tillbaka i den ständiga besvikelsen varje mån... Känner mig tröstlös och hoppfull omvartannat. I stunden mest tröstlös. Obestämd

    Hursom, följer gärna med er här i stället, där man kan stanna i en och samma tråd när man inte plussar.   Har bim 30-31 maj men testade redan imorse. Neg förstås. Lägger in mig på bimlistan.
    Välkommen till vårt härliga gäng! Här hjälps vi åt massor!
    ÄL ca 6 juni, BIM 22 juni , 10:e försöket, första barnet
  • Inelg
    JZ79 skrev 2012-05-28 09:04:06 följande:
    Besöket är precis efter mens...har vi tur så plussar vi nån dag innan och slipper åka dit =) Fast jag är sjuk för tillfället..lagom till den fertila veckan Obestämd Beräknad äl på fredag, så innan dess borde jag piggnat till för att orka med ett ligg eller två  Flört, så vi har nån liten chans att få plus nästa månad.
    Vi hoppas att du plussar innan :) hehe
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus