• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Två döttrar och en son
    Pastell skrev 2012-05-29 16:16:58 följande:
    Samtidigt känns det lite så att ju längre jag går med mensvärk, och känner det där att nu kommer det, desto mer chans att jag är gravid för varje gång den inte kommer, om ni föstår
    Förstår...
    Hoppas på plus!  
  • JZ79
    Två döttrar och en son, KRAM till dig för att du peppar och stöttar oss med dina kloka ord Hjärta
  • Pastell
    JZ79 skrev 2012-05-29 17:02:19 följande:
    Två döttrar och en son, KRAM till dig för att du peppar och stöttar oss med dina kloka ord Hjärta
    Agree!
  • Inelg
    Två döttrar och en son skrev 2012-05-29 15:07:19 följande:
    Vilken dag är du på?
    Hur lång cykel brukar du ha?
    Varför skulle det inte ha kunnat ta sig denna månad?
    För varje nytt försök är man ju ett försök närmare plusset!
    Jag vet MASSOR med tjejer som fått plus på försök nr 9, 10, 11, 12, 14 ,17, 22 osv osv......
    Har hängt både här på FL och Föräldranätet i 10 år. Cool

    Molvärk före mens kommit har iaf för mig betytt graviditet... 

    Man misslyckas INTE bara för att mensen kommer och inte plus!
    Fel, fel fel. Det är bara de biologiska faktorerna som inte stämt till 100% så att man kunnat få pos denna gång. Det har inget med DIG att göra. Men fattar ändå hur du känner rent psykologiskt förstås...  
    Vackert skrivet! {#emotions_dlg.flower}
  • Fru Zäll

    Pratade med IVF nyss, och eftersom mensen ej kommit igång så får vi vänta och se, hon undrade om jag var gravid men är ju inte det. suck.

    Jag måste vänta tills jag får en ordentlig blödning inte detta löjliga jag har nu, skulle ringa igen när de kommit igång.

    mår sjukt illa, speciellt så fort jag ätit urk..

    igår spydde jag upp maten=( spyr aldrig annars, men men.. bara vänta och se med andra ord, denna väntan e hemsk, kan inte bara skiten komma igång=(

    Finns de ngn här som gjort spolning av livmoder och ledare? 

  • Pastell

    Fru Zäll: Har inte gjort spolning men ska göra en framöver. Lite nervöst faktiskt.

  • BaPumba

    Fru Zäll och Pastell: (rimmar ju..hihi!)

    Jag har gjort en spolning, kontraströntgen alltså, för ca 2 veckor sedan. För mig kändes det inte alls men det kan ju vara lite olika såklart. Det var 2 personer med vilket kanske kan va skönt att veta (det var så många moment så det behövdes flera händer samtidigt). Jag var oxå lite nervös innan men det visade ju sig att det inte var nån fara! Det är ungefär som en vanlig gynundersökning men några fler instrument och lite längre tid bara.

    Lycka till och hoppas att resultatet är bra (vilket jag tror det kommer vara)!

  • 72dagar

    Detta med spolning. Varför görs det? Hur vet man om det behövs? Min gyn har aldrig ens nämnt det. Är det nåt jag borde ta upp?

    Jag väntar på äl. Inget so far. Har typ blivit svagare från dag 12 när jag började testa. Ska eg få en trippeldos pergo till men det verkar inte lönt om jag inte får äl av första trippel. Gå på sprutor direkt, vad tror ni?

  • JZ79

    Go´kväll tjejer!

    Idag kom min skriftliga kallelse för besöket på gyn. Där står det att jag ska träffa en läkare?! Förvånad Har ju pratat med gyn 2 ggr nu och den första sköterskan jag pratade med beskrev hur det gick till vid första besöket och att det då var en sjuksköterska vi skulle träffa.
    På min kallelse står det nu läkare och hans namn (har aldrig haft en manlig gynekolog förut..men jaja..det får väl gå) Frågade sköterskan jag pratade med igår om det skulle göras gyn undersökning och det skulle det sa hon. Den första jag pratade med arbetar på Uddevalla sjukhus, men nu blev jag kallad till Strömstads sjukhus, kanske besöken ser lite olika ut?
    Ni som gjort utredning, vem träffade ni vid första besöket som er partner var med på? sjuksköterska eller läkare?

    72dagar, spolning (kontraströngten) brukar göras i samband med utredning, ifall det är stopp i nån äggledare tror jag...Tyvärr kan jag inte svara på några frågor om pergo då jag inte har nån erfarenhet av det..

    BaPumba, hade du mannen med dig när du gjorde spolning?

    Fru Zäll, när gravtestade du senast då? Välkommen förresten Solig

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus