• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Ciccie86

    BIM idag och fortfarande värk i livmodern... Ingen mens i natt, får alltid på natten.. Dag 28 idag.. Får se om den kommer under dagen.. Idag blir det en mentalt jobbig dag på jobbet. 3 barn slutar och så gör även min kollega sedan 2,5 år.. Känns tufft och jag tror att det kommer rinna en del tårar idag.. Hatar avsked, det är det värsta med mitt jobb :/
    Uppdaterar under dagen om mensen dyker upp.
    Kram

  • Nellin

    Kunde inte låta bli, så jag tog ett test idag. Det var negativt. Så satt jag och kollade i min almanacka för att planera nästa vecka och ser till min förvåning att jag har räknat FEL! Skrikandes Eller tagit fel på datum eller nåt, jag vet inte vad jag har pysslat med. Jag har ju inte BIM förrän på måndag. Är bara på dag 26 idag! Så himla typiskt mig, och så irriterande. Så även om jag testar i morgon så kommer jag ju nästan med all säkerhet att få ett minus oavsett om jag är gravid eller inte. Det här betyder att jag får avstå från alkoholen i morgon för säkerhets skull, men att jag ännu inte vet alls. *mutter mutter*

    Den här morgonen har jag mått som sämst hittitlls i cykeln. Jätteont i tuttarna, mensvärk som känns som om mensen kommer nääär som helst, och superillamående innan jag fick nåt i magen.

    Jag kommer bli så himla besviken om det inte är nåt denna månad heller. 

  • Nellin
    BaPumba: Då ska du se att mensen kommer när som helst. :) Roligt att du ska få göra din drömresa!

    Ciccie: Du ser, nu har du sagt i flera dagar i rad att "jag är säker på att mensen kommer nu", men så gör den inte det. Så upp med hakan och tänk lite mer positivt så länge den håller sig borta. Juni kan faktiskt vara din månad också. 
  • 72dagar

    Pergostart imorgon. Helt fantastiskt att slippa proveran! Dr tor. Då ska vi be och böna om mer pergo. Annars blir det puregon i aug.

    Nellin och ciccie, hoppas så för er skull! Dags för midsommarplus. Otur att du räknat fel nellin :(

  • Ciccie86

    Klockan är 10, molande värk men inte så farligt längre.. Illamående och svullen i nedre magen och öm i svanken. Känner mig allmänt plufsig idag.. Det som får mig att tro att mensen är på g är att jag inte känner något alls i brösten, vilket alla andra verkar göra..

  • Nellin

    Ni som har erfarenhet av att vara gravida, minns ni om ni hade någon särskild färg på flytningarna runt BIM? Jag har nämligen fått lite gulaktiga flytningar sista dagarna här nu och har aldrig haft det förut. Är det något dåligt tro? Luktar inget och allt annat är normalt där nere. Bara färgen som ändrats.

  • Rebster

    Alltså, jag dör av spänning. Det låter mycket lovande för Nellin och Ciccie tycker jag. Heja heja!

    Jag hoppas också på sommarmånaderna. ÄL+4 idag så det är lång väntan kvar för mig....
    GLAD MIDSOMMAR TILL ALLA OM VI INTE HÖRS HÄR INNAN!{#emotions_dlg.flower}

  • Ciccie86

    Nellin - Jag har också annorlunda flytningngar, också år det gulaktiga hållet. Så man blir lite fundersam.. Ingen mens ännu vad jag vet, ska strax på toa.. Så får vi se!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus