• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Nellin

    Ja hörrni... jag vet inte riktigt vad kroppen sysslar med. Det kommer lite blod då och då när jag är på toan, men i bindan kommer bara lite bruna flytningar. Den där riktiga och rejäla mensen kommer liksom inte igång. Inte har jag särskilt ont i magen heller. Jag bara väntar på att det ska komma rikligt och tjockt med mörkt blod. Ja ni vet ju vad jag väntar på. Men det är bara fjös som kommer.

    Då bör jag egentligen inte räkna detta som första mensdagen va? Det gör man väl först när det kommer igång på riktigt? 

  • September

    Hallåå


    Tittade in här i kväll. Jag har samma fundering som du Nellin. Jag har alltid räknat från första M dagen, även om det bara är en ljus strimma, men nu när jag söker i minnet så har jag läst någonstans att det är dagen då man har riklig mens som man skall räkna ifrån.  Men någon som vet mer?

  • Nellin

    Jag misstänker att det är så, och vill minnas att jag också läst det. Jag har själv räknat så förut, men blev lite osäker nu. Jag får helt enkelt sudda ut M i min kalender och vänta tills den hoppar igång på riktigt.

  • Kravmärkt
    Nellin skrev 2012-06-24 21:22:29 följande:
    Ja hörrni... jag vet inte riktigt vad kroppen sysslar med. Det kommer lite blod då och då när jag är på toan, men i bindan kommer bara lite bruna flytningar. Den där riktiga och rejäla mensen kommer liksom inte igång. Inte har jag särskilt ont i magen heller. Jag bara väntar på att det ska komma rikligt och tjockt med mörkt blod. Ja ni vet ju vad jag väntar på. Men det är bara fjös som kommer.

    Då bör jag egentligen inte räkna detta som första mensdagen va? Det gör man väl först när det kommer igång på riktigt? 

    Tror som du skrev sen, att mensen kommer igång när "proppen släpper" så att säga. Mitt hopp dog idag för nu har jag börjat blöda. Inga mängder men tillräckligt för att jag ska fatta vinken. Har nu världens mest svullna mage och har ordentligt med ont, mycket mer än vanligt. Men det beror nog på polypen, den kan tydligen spöka en del. Ska bli skönt att få bort den på tisdag. Om den inte försvinner av gyns behandling så får jag göra skrapning och då hoppas jag att jag får tid fort. För nu vill jag verkligen bli gravid!!
  • JZ79
    Pastell skrev 2012-06-24 17:59:43 följande:
    Stora chanser vet jag inte då jag nog inte har äl eller väldigt sällan, jag bara längtar till läkaren hör av sig igen och jag får börja med behandling

    Fy sjutton, har ju börjat min viktnedgång idag och huh vad sugen jag är på godis och allt onyttigt. Det är verkligen det svåraste av allt. Tänker på mat/godis hela tiden .
    Kanske inte stor chans...men chansen finns trots allt Solig Hoppas läkaren ringer dig nu i veckan.
    Visst är det konstigt att man blir så sugen på allt onyttigt så fort man bestämt sig för att vara nyttig! Jag blir sugen på kakor å allt möjligt när jag "bantar", sånt blir jag egentligen aldrig sugen på annars..Hjärnan spökar å retas med oss! Det kommer gå jättebra vännen! Hejjar på dig!
    Nellin skrev 2012-06-24 21:22:29 följande:
    Ja hörrni... jag vet inte riktigt vad kroppen sysslar med. Det kommer lite blod då och då när jag är på toan, men i bindan kommer bara lite bruna flytningar. Den där riktiga och rejäla mensen kommer liksom inte igång. Inte har jag särskilt ont i magen heller. Jag bara väntar på att det ska komma rikligt och tjockt med mörkt blod. Ja ni vet ju vad jag väntar på. Men det är bara fjös som kommer.

    Då bör jag egentligen inte räkna detta som första mensdagen va? Det gör man väl först när det kommer igång på riktigt? 
    Jag skulle inte räkna det som första mensdagen. Men du...kanske dags för ett gravtest ändå??
  • Kravmärkt

    Så där ja. Ytterligare ett misslyckat försök till ända. Tog inte bort dig Nellin, tänkte du kunde få göra det själv när mensen väl kommit igång (om den gör det d v s) . Ciccie dig tog jag faktiskt bort så lägg gärna till dig inför juli månad.

    BIM Juni:

    25/6: Nellin, konstaterad PCO och avvaktar utredning, försök 15, första barnet.  

    26/6 35-åringen, försök 11  

    29/6 Pastell, konstaterad PCO och under utredning, försök 10 ,första barnet

    BIM Juli 

    2/7 Rebster, försök 10, första barnet

    5/7 mamma0702 ,försök 9 , andra barnet

    12/7: BVP, försök 12 (försök 3 efter korrigerat TSH), andra barnet. 

    14/7: JZ79, försök 13, första barnet.

    15/7 Stora My, försök 12, tredje barnet.

    15/7 Maramina, försök 11, andra barnet 

    16/7 mammave, försök 2 efter mf (då tog det 9 försök), andra barnet 

    22/7 72dagar, trippeldos pergo, puregon-tid bokad i aug, försök 23, andra barnet

    23/7 Kravmärkt, försök 3 efter avbrytande i v 14, försök 8 efter mf, försök 12 totalt. Andra barnet.

    Gravida 

    Inelg, försök 1 efter mf, andra barnet  BF 21/2 

    Hoppas 2012, försök 10, första barnet BF 26/2 ?

  • BaPumba

    Nellin och ni som undrade över första mensdagen. Första dagen är när det har börjat riktigt, så även om man kanske har småblödning eller bruna flytningar ska man alltså inte räkna det. Jag har själv varit osäker tidigare och frågat både barnmorska och gynekolog.

  • BaPumba

    Det är vaccinationsmottagningen som skriver ut malariamedicin, och det var när jag tog kontakt med dem som jag fick veta att man inte bör åka som gravid. Har inte kollat om det funkar med någon annan medicin, men jag tror att det finns två olika bara varav den andra är MYCKET dyrare. Men jag ska kolla upp det, tack för tipset!

    Ja det känns lite segt, men jag försöker tänka positivt och se det i två etapper, före Ghana och efter Ghana. Innan hade jag ju ändå tänkt vänta så det blir ju "bara" 3 månader mer än jag räknat med.

  • BaPumba

    Nu har jag kollat upp lite mer om malariamedicin och det finns visst flera olika, varav två som man kan kombinera om man är/planerar att bli gravid. Så irriterad jag blir på att jag inte fick veta det av vaccinationssköterskan! Jag berättade ändå om bebisplanerna och sa att vi skulle starta utredning/behandling till hösten så fort jag kom hem. Hon berättade bara om två olika, varav den ena är jättedyr.

    På det jag har läst nu verkar det som att medicinen man kan ta som gravid inte är lika säker, men jag skulle gärna ha blivit upplyst om den iallafall så att jag själv kan välja. Det var inte sköterskan som upplyste mig om att man måste vänta 3 månader efter avslutad kur, det läste jag i FASS idag. Har inte påbörjat kuren än så jag ska ringa vaccinationsmottagningen under veckan och rådfråga.

  • Ciccie86

    Jag har nästa äl den 5/7 och BIM den 19/7.. Skriver från mobilen, kan någon lägga till mlg? Är nog sista mensdagen idag.. Skönt att eländet snart är över!!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus