• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Vårväntanochlängtan

    JZ79: Stor styrkekram{#emotions_dlg.flower} Hoppas att din man snart vill prata med dig så att ni kan bearbeta detta tillsammans, förstår om förvirringen är stor just nu i och med den mycket bristfälliga kommentaren av läkaren.

  • BaPumba

    Åå så härligt att 12-veckorsperioden är över Adnil! Hoppas att det fortsätter lugnt och fint. Tänk, bara ett halvår kvar till bebis! :) Jag minns inte, är det första barnet?

  • Adnil76

    BaPumba - Shit! Ett halvår. Så har jag inte tänkt på det. Det är ju ingenting! Herregud, jag måste börja öva på att profylaxandas ;) Det är andra barnet. Börjar så smått sjunka in nu... Jag har liksom haft kvar lite av en känslomässig spärr mot att glädjas efter alla misslyckade försök. Men nu börjar "murarna rämna". Hur är status för dig? Väntan på ÄL eller BIM?

  • JZ79

    Hej alla fina, jag är så glad att ni finns här {#emotions_dlg.flower}

    Har googlat och läst ännu mer nu..gett maken flera länkar till sidor som är lätta att förstå där han kan läsa om manlig infertilitet..Har nog läst lite väl mkt själv, för jag är helt snurrig i huvudet. Imorgon ska jag ringa gyn där vi var på läkarbesöket. Jag tror att läkaren har gått på semester och det är ju synd, men en sköterska borde ju kunna svara på frågorna. Mannen vill inte ringa själv och de lär ju inte vilja diskutera exakta resultatet av hans prov med mig, men de måste ju kunna svara på "hypotetiska" frågor om vad som händer/görs om en man har svaga och få spermier. Vi vill verkligen veta om det finns en chans till ICSI om de spermier som finns inte är i top form. Måste ju iaf säga att de var väldigt snabba på att ge oss svar på makens prov! Han lämnade provet 4/7 och brevet är skrivet samma dag och vi fick det 2 dagar senare...Vissa av er har ju fått vänta superlänge! Men kanske de är snabba med svaret eftersom det inte va bra...Obestämd Sorry för allt ältande, har lite svårt att släppa detta...tar nog lite tid att smälta detta besked. Maken har varit lite gladare idag, vi har inte pratat så jättemkt om resultatet...jag ger honom massor med kärlek så att han förstår att jag älskar oavsett.

    Adnil, klart du ska hänga här ändå =) Ni får sprida era gravidbaciller ni som kan Glad Oj va tiden går fort!! Måste vara skönt att 12 veckor passerat. Har ni börjat berätta för vänner, jobb, familj osv?

    Nä nu måste jag sova..ska upp tidigt imorgon och börja ringa gyn så fort telefontiden börjar kl 8.

    Många kramar till er alla som kämpar och till er som lyckats Hjärta

  • JZ79
    mammave skrev 2012-07-09 09:10:47 följande:
    JZ79: hur går det med att få tag på gyn? Vad säger de? Kram
    min mottagning har semesterstängt..öppnar igen 6e augusti...Skrikandes
    Sitter i telefonkö till gynmott på sjukhuset här i stan, jag gick ju i Strömstad pga vårdgarantin (i min "region" ingår 4 sjukhus i NU-sjukvården så alla mottagningar ser journal mm), men Uddevalla sjukhus gynmott borde kunna svara på frågorna + att jag har ju inte fått svar på mina prover, antar att det va bra eftersom jag inget hört..

    Återkommer snart..
  • mammave
    JZ79 skrev 2012-07-09 09:21:32 följande:
    min mottagning har semesterstängt..öppnar igen 6e augusti...Skrikandes
    Sitter i telefonkö till gynmott på sjukhuset här i stan, jag gick ju i Strömstad pga vårdgarantin (i min "region" ingår 4 sjukhus i NU-sjukvården så alla mottagningar ser journal mm), men Uddevalla sjukhus gynmott borde kunna svara på frågorna + att jag har ju inte fått svar på mina prover, antar att det va bra eftersom jag inget hört..

    Återkommer snart..
    Åh, vad irriterande. Men de borde ju kunna svara på allmänna frågor och hur det brukar fungera. Hoppas du får svar snart. Det jobbigaste är ju att inte veta. Kram
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus