• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Maramina
    JZ79 skrev 2012-07-11 14:37:37 följande:
    Maramina: tror inte ni behöver betala varken utredning el ev ivf själva. Ivf får man fram till 40 om jag läst rätt iaf på Sahlgrenskas hemsida..

    Ja mannen måste ju vara med på notera..han behöver kanske bara lite ner tid. Kram!



    Vad jag har förstått så får man inte IVF betald om man har gemensamma barn sedan tidigare, iaf inte i Västra Götaland där vi bor. Det är iaf vad jag läst här på FL, men det är ju klart, det som står här är ju inte alltid sanningen heller Det jag inte kunnat hitta något om är hur det är med utredning och eventuell övrig behandling så som hormonbehandling
  • Vårväntanochlängtan

    Hej tjejer, har inte hunnit läsa ikapp hela tråden då jag har jobbat så ni får gärna fylla i viktiga saker som jag har missat Glad
    Här har jag gått med blodiga flytningar ett par dagar men mensen har inte velat komma igång ordentligt så tog ett gravtest imorse som visade negativt och efter det så verkar det som att mensen är igång. Skumma kropp!
    Positivt är ju i alla fall att kroppen är på banan igen efter MA{#emotions_dlg.flower} 

  • JZ79
    Maramina skrev 2012-07-11 15:36:33 följande:
    Vad jag har förstått så får man inte IVF betald om man har gemensamma barn sedan tidigare, iaf inte i Västra Götaland där vi bor. Det är iaf vad jag läst här på FL, men det är ju klart, det som står här är ju inte alltid sanningen heller Det jag inte kunnat hitta något om är hur det är med utredning och eventuell övrig behandling så som hormonbehandling
    hmm..nä så kanske det är. Jag bor också i västra götaland..Kolla www.sahlgrenska.se/su/reproduktionsmedicin Där står det om det mesta tror jag eller kolla här www.fertilitetsguiden.nu/ för tips och info.
  • Nellin
    JZ79 skrev 2012-07-10 21:04:43 följande:
    Kul å se dig gumman! Va trist att äl uteblev nu när du skulle spara lite pengar på att inte äta BDG. Kanske du kan hoppa RR? så behöver du bara lägga pengar på ett av dom..
    Hur är det nu, varför får du inte pergo? är det inte sånt som man kan få om man inte har äl?? Inte så insatt, men nu har man ju läst mkt om hur alla har det och vilken hjälp som finns att få.
    Kram på dig!

    inte omöjligt!! Kör du med äl-tester?
    Jag har inte startat någon utredning ännu. När de återkommer från sommarledigheten ska jag söka dit för nu har jag accepterat att vi inte kan själva. Jag är rätt trött på det här nu så jag struntar i det. Tänker inte försöka nåt mer själv nu. Fertilitetskliniken får göra sitt nu! :)
  • Nellin
    Pastell skrev 2012-07-10 21:05:07 följande:
    Vad trist vilken dag är du på??
    Jag är på dag 16 idag. Tog nyss ett nytt ÄL-test som är TVÄRNEGATIVT! Så nu testar jag inget mer och försöker inget mer. Nu ska jag bara jobba färdigt sista veckorna, sen vara ledig med min älskling och åka på semester med honom. Resten får fertilitetskliniken hjälpa mig med, för nu är jag tömd på optimism och tålamod. Känns rätt okej ändå, jag blir bara deppig av att hålla på med det här. 16 månader har gått och det tär fan på en...
  • JZ79
    Nellin skrev 2012-07-11 18:00:28 följande:
    Jag har inte startat någon utredning ännu. När de återkommer från sommarledigheten ska jag söka dit för nu har jag accepterat att vi inte kan själva. Jag är rätt trött på det här nu så jag struntar i det. Tänker inte försöka nåt mer själv nu. Fertilitetskliniken får göra sitt nu! :)
    Många kramar till dig vännen!! Njut av sommaren, semester och mannen så ordnar sig allt till hösten! Många kramar till dig! Hjärta
  • mammave

    Nellin: Du får ta nya tag till hösten och då med lite hjälp på traven. Njut av sommaren så länge, det tär på en att försöka hela tiden och misslyckas gång på gång. Kram

    Vårväntanochlängtan: skönt att kroppen verkar vara på rätt spår igen.

    Ciccie: kram på dig. Det är så orättvist att vissa plussar hur lätt som helst medan andra inte gör det. Men skönt att prata med någon iaf, även om hon inte förstår så kan hon ju stötta dig när hon vet att du har det jobbigt.

  • BaPumba

    Nellin trevligt att se dig kika in i tråden då och då, med tanke på att du skrev att du skulle försöka hålla dig borta.. :-P Skönt att ni ändå har accepterat tanken på utredning nu. Vi har fått remiss till fert.kliniken så vi får väl komma dit i oktober tror jag. Gjorde ju en utredning hos gyn först där allt var okej, men jag vet knappt vad de har utrett egentligen... Så det ska bli skönt att gå till botten med det till hösten!

  • BaPumba

    På tal om IVF som ni pratar om måste man bekosta det själv om man redan har barn.

    Jag är lite nervös för IVF, hoppas att vi kan få till det ändå. Jag vill ju ha fler än ett barn, jag tänker mig 4...Min sambo har sagt att han vill ha 5! Så det är ytterligare en anledning till att jag kan känna mig "gammal" med mina 28 år, i den här takten hinner vi ju aldrig få till 4 ungar...! Men det är ju lätt som barnlös att säga hur många man vill ha, när man väl har fått en kanske man inte längre är sugen på 3 till..

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus