• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • BaPumba

    Ciccie: Jag tror det är klokt av dig att vänta om du känner att du ändå kan hålla dig. Det är jobbigt att bli besviken på negativa test, samtidigt som man inte känner att man kan lita på resultatet om det är negativt och mensen inte kommit. Iallafall jag känner så..

    Min mens verkar vara på G ena stunden och nästa inte alls. Hade spottings fram till några dagar innan mens, sen spotting-paus och idag kommer de lite då och då. Jag blir inte klok på detta! Om mensen ska komma får den bannemig ta och göra det idag o inte hålla på o retas med mig!

    Testar på onsdag om den inte kommit innan dess.

  • Rebster
    BaPumba skrev 2012-10-15 15:28:49 följande:
    Ciccie: Jag tror det är klokt av dig att vänta om du känner att du ändå kan hålla dig. Det är jobbigt att bli besviken på negativa test, samtidigt som man inte känner att man kan lita på resultatet om det är negativt och mensen inte kommit. Iallafall jag känner så..

    Min mens verkar vara på G ena stunden och nästa inte alls. Hade spottings fram till några dagar innan mens, sen spotting-paus och idag kommer de lite då och då. Jag blir inte klok på detta! Om mensen ska komma får den bannemig ta och göra det idag o inte hålla på o retas med mig!

    Testar på onsdag om den inte kommit innan dess.
    Åhåhå, låter lovande! Har du mensvärk också?
  • Ciccie86

    Ja, jag väntar med att testa.. Jag har inte så ömma bröst som alla pratar om, lite små öm bara.. Nu har jag sovit ett tag, så skönt :) men fortfarande frusen och trött.. Ger

  • Lillnosen

    Ciccie - Inte alla som får ömma bröst. Vissa får det, andra inte. Tydligen hänger det inte ihop med om man får det vid mens heller. Vet de som brukar få ömma bröst vid mensen men som inte fått det vid graviditet men även de som även vid graviditet fått ömma bröst. Så allt är väldigt individuellt :)

  • BaPumba
    Rebster skrev 2012-10-15 16:17:59 följande:
    Åhåhå, låter lovande! Har du mensvärk också?



    Ja, lite mensvärk till och från. Men väldigt lite. Kan man få det om man är gravid?

    Åå blir galen! Jag har kollat i min app flera gånger och kollat bakåt i tiden för att se hur långa mina cykler har varit, hur mönstret för mina spottings brukar se ut osv, allt för att på något sätt statistiskt kolla sannolikheten om mensen är sen eller inte. Och jag går in i forumet stup i kvarten, precis som att ni kan svara på om jag är gravid.. Jag kan nog inte hålla mig med test ända till onsdag nu när jag börjat spekulera så mycket, om mensen håller sig borta får det nog bli test imorn!

    (Hörde du det mensen??! Du har till imorn på dig, uppfattat?!)
  • Lillnosen

    BaPumba - Mensvärk ÄR ett graviditetssyntom Hormoner i kroppen sätter genast igång att förbereda livmodern på att börja växa, vilket blir som mensvärk. Inte alla känner av det heller, precis som med ömma bröst. Väldigt olika. Vissa har ju inga symtom alls medan andra har alla :)

  • Pastell

    Ciccie: När jag var oplanerat gravid hade jag inga ömma bröst förrän kanske en vecka efter beräknad mens. Hade inga symtom överhuvudtaget faktiskt. Så det är så olika det där. Många har inga ömma bröst alls

  • Jayt

    Lillnosen, du menar alltså att om man brukar få ömma bröst vid mens så kan man även få det om man är gravid. Så fort mina bröst har börjat ömma har jag alltid tänk att nu tog det sig inte. Det har ju förvisso stämt hittills men det ger mig lite hopp för denna månad.
    Mina bröst ömmar mycket just nu, så fort jag kommer emot dom känner jag

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus