• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Ciccie86

    Skönt att höra att alla inte får ömma bröst i början :) Men illamående, kan det komma till och från under hela dagen? Och sen kan man ju tydligen få uppluckringar i ryggen pga att östrogenet ökar :p
    Har också lite mensvärksliknande värk, men inget större värk..
    Jag är fortfarande livrädd över att gå på toa varje gång :/

  • Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-10-15 17:50:59 följande:
    Skönt att höra att alla inte får ömma bröst i början :) Men illamående, kan det komma till och från under hela dagen? Och sen kan man ju tydligen få uppluckringar i ryggen pga att östrogenet ökar :p
    Har också lite mensvärksliknande värk, men inget större värk..
    Jag är fortfarande livrädd över att gå på toa varje gång :/
    Vissa blir inte illamående alls, vissa blir illamående på morgonen, vissa på kvällen, vissa redan vid BIM och vissa först i vecka 7, eller 10, eller 20. Det är jätteolika från person till person och från graviditet till graviditet. Det samma gäller ömmande bröst, mensvärk, trötthet och allt det andra. En del kvinnor får ju varenda symptom och komplikation redan på en gång och har det hela graviditeten, och vissa mår som prinsessor rakt igenom. Sen finns det de som har allt däremellan.

    Jag vet, man letar och letar, jämför med andra, men det går egentligen inte hur gärna man än vill. Hehe... Att vara trött, må illa och ha mensvärk är alla symptom på både mens och graviditet, det är ju det som är det jävliga. :) Men att mensen inte har kommit är ju det allra starkaste symptomet och som ger mest hopp!

    Tänk om det är din tur nu gumman! 
  • Lillnosen

    Jayt - Precis! Oavsett hur man har det inför mens så kan alla vanliga menskänningar även vara graviditetskänningar. De är samma lika

  • Rebster

    Jupp Bapumba! Jag hade lätt mensvärk och jag trodde att mensen skulle komma. Hade lite bruna flytningar också men så var det en bebis istället för mens. HÅLLER ALLA MINA TUMMAR FÖR ER!!!!!!

  • Schniiigel

    Idag skulle tabt röd dykt upp men ännu inte kommit. Då jag alltid har huvudvärk dagen innan så har jag inte trott att hon skulle dyka upp idag heller. Men haft ont i vänstra äggstocksregionen till och från idag.
    Blir lite nojig om att det är ett X. Inget jag haft innan men vet ju att man kan få det.
    Någon som vet? Har för mig någon i tråden har erfarenhet av de.
    Kan smärtan komma och gå?
    Inbillar mig säkert.. Men vill ju bara ha ett plus och känner efter alla sorters symtom.

  • mamma0702

    Lycka till tjejer !!!

    Har haft bruna flytningar igår och idag , nu börjar jag känna att mensvärken blir värre så räknar med mens här snart :(

  • Nellin
    mamma0702 skrev 2012-10-15 20:27:04 följande:
    Lycka till tjejer !!!

    Har haft bruna flytningar igår och idag , nu börjar jag känna att mensvärken blir värre så räknar med mens här snart :(
    Attans! :( Kram till dig!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus