• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Nellin
    Ciccie86 skrev 2012-10-15 21:32:00 följande:
    Ja så sen är den Nellin :p Men nu börjar molvärken i magen bli mer intensiv, känns inte så lovande :/ Ska sova nu..

    JayT - vi planerar också bröllop sommaren/hösten 2014 :)
    Okej. Jag hoppas att det är växtvärk! Uppdatera gärna i morgon bitti igen!
  • Lillnosen

    Solrosen - Hoppas verkligen att pergotime hjälper er i rätt riktning :) När ska ni träffa läkaren för det?

    Själv känner jag mig lite kluven. Har tyvärr åkt på en överbelastning av handleden, höger så klart. Har haft det tidigare och sist det blev så här illa blev jag sjukskriven i 14 dagar och ordinerad diklofenak. Har kontorsarbete så det påverkad starkt av det här :/ Nu försöker jag att bita ihop, tänka på hur jag använder handen och så har jag på stödskena. Diklofenak ska man INTE äta om man försöker bli gravid :/ Frågade om det när vi träffade läkaren förra veckan. Han sa att jag kunde ta en kortare kur om jag får mens. Iom att jag har en ganska lång follikelfas så trodde han inte att det skulle påverka jättemycket. Jag vill verkligen inte få min mens! Men samtidigt känner jag mig frågande HUR jag ska bli återställd i handleden om det återigen är en inflammation pga överbelastning och jag inte får äta antiinflammatoriskt? :/ Nåja, det lät väl inte vara några problem. Är övertygad om att även om jag får ÄL nu när som helst så lär det inte bli något. Då kan jag lika gärna "förstöra" en cykel för att rädda handleden. Förlåt att jag kommer med ett litet deppinlägg här mitt i alla förhoppningar för stundande plus...

  • BaPumba

    Lillnosen: Usch med handleden! Jobbigt för just handen/handleden/armen påverkar ju ens liv så mycket! Deppa på, stämningen går upp och ner i tråden så både glada och ledsna inlägg måste vara tillåtna.

  • Pastell

    Åh vad spännande tråden är just nu, med möjliga Plus, framtida giftemål och förhoppningar. Hjärta

    Lillnosen: Vad jobbigt att du råkat ut för detta Finns det inga alternativ till dikloflenak alls? Svår sits du hamnat i, förstår dig. Men du ska absolut inte tappa hoppet om att bli gravid. Hoppet är det sista som ska överge en {#emotions_dlg.flower} Kram!

    Här har vi fått till det två gånger idag, en i förgår och förförgår, får väll köra på i övermorgon också kanske. Spermierna måste väll återhämta sig lite kanske och inte så bra att köra varje dag...men vad vet jag Tyst

  • BaPumba

    Jag tror aldrig att JAG har varit orsaken till spänning i tråden på detta sätt innan, för jag vill aldrig yttra mig om BIM och eventuella symptom. Men nu råkade jag ju passera BIM utan att märka det, och då kändes det skönt att dela mina tankar lite mer än vanligt. Fortfarande ingen mens, så imorn blir det test. Och PLUS! Hoppas jag..:)

  • Pastell
    BaPumba skrev 2012-10-15 22:10:28 följande:
    Jag tror aldrig att JAG har varit orsaken till spänning i tråden på detta sätt innan, för jag vill aldrig yttra mig om BIM och eventuella symptom. Men nu råkade jag ju passera BIM utan att märka det, och då kändes det skönt att dela mina tankar lite mer än vanligt. Fortfarande ingen mens, så imorn blir det test. Och PLUS! Hoppas jag..:)
    Det håller vi alla tummar på att det blir!
  • JZ79
    Lillnosen, jag är reumatiker och har haft många diskussioner med läkaren angående antiinflammatorisk medicin. Den kan påverka fertiliteten, men det är bara tillfälligt. Helst ska du inte ta den under äl eftersom kroppen isf kan reagera att äl är en inflammation och då tar tex diklofenak hand om inflammationen. Jag har haft äl trots antiinflammatorisk medicin, i perioder har jag varit tvungen att ta den och enligt gynläkare är det ok om jag måste. I perioder måste jag tyvärr ta men jag undviker och väntar in i det sista..
    Ät en kur när mens kommer eller börja precis innan mens när du vet äl är över.

    Pastell, det närmar sig bröllop för dig väl??

    Wow va härligt med alla plus som verkar vara på G och så många bröllop Glad
  • JZ79
    BaPumba, åh vad spännande!!! SoligCiccie, jag håller med din sambo ang test imorgon!! Tungan ute. När du passerat bim så funkar alla test Skrattande
  • Lillnosen

    Som jag förstått det så är ju alla NSAID preparat något man ska undvika om man försöker bli gravid och om man är gravid. Har en läkartid i slutet av månaden för att få remiss för behandling av migrän och om mina besvär är kvar då ska jag dubbelkolla om det inte finns nått... Men när mensen kommer testar jag en period med diklofenak. Bara invänta den. Har troligen BIM nästa lördag, dvs 27/10, iom min korta lutealfas. Misstänker att ÄL är här i krokarna nu, brukar i alla fall vara det. Men samtidigt känner jag mig väldigt osäker med tanke på att läkaren inte såg några ägg alls vid VUL på dygn 13. Idag är det dygn 18. Men jag försöker hålla kvar tanken på tråden jag hittade, där fina ägg ploppade fram på 3 dagar mellan VUL.

    BaPumba, klart du ska dela med dig av dina tankar! Bara spännande att följa er nu :D Vem behöver såpopera liksom

  • Lillnosen

    JZ79 - Men är det ofarligt att äta diklofenak eller andra NSAID preparat vid tidig graviditet? Tänker om man börjar äta en kur direkt efter ÄL?

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus