• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Malin1988

    Idag är det BIM -5 inga symptom alls. Jag har bestämt mej för att för första gången på 12 månader INTE testa före BIM. Eller dagen efter BIM om mensen ej dyker upp.

  • Schwanna

    Ett tag sen jag var här inne. Har BIM första november men känner redan molande värk sen ett par dagar tillbaka. Och som någon skrev, man ska inte googla symptom... ;) Fast det är ju såklart redan gjort sen länge så jag sitter här och hoppas... 

  • Jenso

    Idag kom mensen men jag hade inte räknat med nåt annat så känns okej tror jag.. Jag blir inte så jätte besviken längre men man hoppas ju alltid lite. Vi har fått tid nästa onsdag morgon och gå igenom resultaten på proverna vi gjort. Efter 15 försök utan ett plus så måste de väl hitta nåt som inte är riktigt rätt (hoppas bara det inte är allt för allvarligt)

  • Solrosen 83

    Nu verkar mensen äntligen vara över här på cd 7. Nu blir det att hålla alla tummar och tår att det ska bli äl av sig själv här denna cykeln medan jag väntar på pergostarten nästa cykel. Känner mig inte speciellt hoppfull att det ska bli något. Varför skulle det egentligen bli det nu när det inte varit något de senaste två cyklerna. Men känner på något sätt att jag ändå måste försöka vara positiv och hoppas på att det ska ske för att jag ska orka med väntan nu till jag får mer hjälp.

    Har inte riktigt bestämt mig för om jag ska testa med äl-test eller inte denna cykel men lutar åt att inte göra det. Kommer att bli fullt fokus på äl och sånt nästa cykel med pergo så det skulle vara rätt skönt att slippa det nu innan. Men samtidigt vill jag ju ha koll på om det blir äl eller inte så jag vet om jag kan börja med Proveran eller inte när det närmar sig tiden för läkarbesöket. Tempar ju visserligen varje dag så jag borde ju se på de kurvorna om jag haft äl. Möjligt att jag tar något test om jag märker att jag börjar få mycket symptom som tyder på att äl är på gång. Kör vi på varannan dag så ska vi ju inte missa äl även om jag inte testar. Skulle vara extremt irriterande om det blev äl precis i början på nästa vecka för jag är iväg på tjänsteresa cd 12-14 men vi får väl säkra upp med sex på söndagskvällen och sen direkt när jag kommer hem i så fall.

    Märkligt hur snabbt man kan skifta från att känna att allt är hopplöst och omöjligt när mensen kommer till att återerigen börja hoppas och känna sig postivare när mensen väl dragit förbi. Är väl tur det i alla fall för annars hade man ju aldrig orkat med det här månad efter månad.    

  • Lillnosen

    Solrosen jag håller tummarna att du får ÄL nu :) Ja det är lite dubbelt med att testa för ÄL. Kan vara både lugnande och stressande, oavsett om man testar eller inte! Oftast känns det bra och lugnt till en början när jag valt att inte testa. Sen uppför sig kroppen minsta lilla annorlunda och då önskar jag att jag hade testat.

  • stegen

    Lillnosen: kan man inte bara sluta analysera, och läsa? Bara för att jag kännt noll så har jag haft molvärk till och från nu, igår illamående 2 gånger efter ätit godis. Men allt känns som om jag kommer att få min mens, även denna månaden har jag en känsla av för tidigt (5dagar tidigt förra månaden). Tänk om man bara kunde spola tiden!!! Men jag håller tummarna stenhårt att värken din försvann pga graviditet!

  • Dutten6

    okej, tog ett rfsu test, det röda, såg ett svagt streck, så svagt att det inte fastna på kort, när det sen torka, kanske 40 min senare så syns strecket väl, dock torkat så ser inte riktigt färgen, blir det alltid ett streck på dessa när det torkat? tog kort på den, gjorde om till negativ färg och då syns strecket väldigt bra, men syns det även om det är utan färg lr är det med färg om det syns på ett negativ foto?

  • Lillnosen

    Stegen - Ja tänk va skönt om man bara kunde sluta analysera! Vilken lättnad :D Vi får hålla tummarna för plus åt oss båda. Tycker det är på tiden att vi får lite plus här nu...

  • Dutten6


    Malin1988 skrev 2012-10-24 14:42:22 följande:
    Lägg upp bild :)
    det här e några minuter efter tiden gått ut, nu syns inget mer än genomskinligt streck typ men om detta fastnar på bild så måste det väl va nåt lr?
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus