• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Lillnosen

    Låter väldigt lovande Stegen! :D Håller tummarna nu!

    Som om det inte sved nog mycket med detta misslyckande så fick jag ikväll frågan om jag var gravid för att jag inte drack alkohol hos en vän... Det var helt enkelt min "tur" att köra, jag drack sist vi var iväg. Hade dessutom lätt huvudvärk och var inte sugen helt enkelt så det gjorde mig inget. Men så klart kom då frågan. Jag svarade "nä, inte ännu". Fick då frågan igen! Om jag var säker... Svarade "ja jag har mens, vill du se?!". Min vän blev nog lite ställd och skrattade lite generat. Vet att hon bara vill väl men va fan! Hon har frågar mig typ 3 ggr tidigare och varje gång har jag sagt att jag LOVAR att säga direkt. Ändå envisas hon med att fråga. Tänk OM jag var gravid? Vi hade kanske velat berätta det tillsammans jag och maken vid en skål eller nått? Då hade hon ju förstört det genom att fråga. Fan, låt OSS få välja HUR och NÄR vi vill berätta!

  • stegen

    Tack! Förstår att du blir irriterad! Min mormor sa en gång är det inte dags att skaffa barn snart och inte bara tänka på alla djuren, det sved! Och får ofta frågan är du gravid? Ser det på dina ögon.....alla förväntar sig när man varit gifta ett tag, men kan folk inte själva räkna ut att det inte alltid är så lätt? Och att det gör ont ont ont!!! Kram Lillnosen!!!

  • Lillnosen

    Precis! Min man och jag satt och pratade om det på vägen hem ikväll. Att folk tar så förgivet att man blir gravid DIREKT! Att det är så självklart och enkelt. Stör mig verkligen på det. Tack och lov har min släkt inte frågat. Det kan nog svida ännu lite mer för det känns som att man gör dom besvikna :/

  • Jenso

    Efter att vi forsokt i lite mer en ett ar sa borjade jag faktiskt saga som det var att vi forsoker men det verkar ta ett tag och jag maste saga att det har varit jatte skont.. Det allra basta ar att man inser att det ar vanligare an man tror jag har prata med en del par som nu har barn men forsokte i ungerfar 1 1/2 ar och en annan som har lyckats genom ivf efter tre ars forsok och en som maste gora spermie donation for maken inte har nagra spermier. Pa ett helt egoistiskt plan har det gjort mig mer positiv for det kan vara skont att "jamfora sig" med dem som haft det svarare och inte bara med de som lyckades efter en manad eller tva...

  • Maramina

    Jag läste om det ni skrivit om att folk frågar om "det inte är dags snart" eller om man är gravid. Jag tror att vi alla varit med om det. I mitt fall, innan vi fick dottern fick jag den frågan periodvis och då handlade inte om att en person frågade utan att jag under någon vecka fick frågan flera gånger per dag. De började alltid med att fråga hur det var med mig sen kom frågan om jag var fravid. Mitt standardsvar var i början "Det är lite mycket nu, jag är lite sliten, men jag är inte gravid" men efter några dagar började jag med att svara på en gång att jag inte var gravid. Vanligaste kommentaren på det svaret var då att "så kan du väl inte säga!". Varför inte? Om de kunde fråga om jag var gravid så kunde jag ju lika väl föregå dom med mitt svar. Sedan så brukade jag också fråga hur de trodde att jag skulle svarat om det var så att jag verkligen hade försökt bli gravid en längre tid utan att lyckad eller om jag precis hade fått ett missfall. Svaret var då "oj, det har jag inte tänkt på!"

  • Maramina

    Tre till sex dagar kvar till BIM, beroende på om fertility friend har rätt eller ej. Skulle äta min frukostmacka nu på morgonen med mitt favoritpålägg men det blev värsta illamående och kräkreflexen redan vid första tuggan. Men när jag bytte pålägg så var det inga som helst problem

  • Lillnosen

    Kan tänka mig att du fick reaktioner! Vi pratade om det på jobbet lite. En ny kollega hade frågat en av de andra om när hon skulle gå på föräldraledighet. Tjejen var dock inte gravid utan hade bara lagt på sig lite mage. Vi pratade om att man helt enkelt inte frågar om någon är gravid förens det är solklart (dvs höggravid) om inte personen själv vill säga att den är gravid. Man ska fasiken inte beröva någon den glädjen att få säga det på sitt sätt och vid sin tidpunkt. Jag blev lite full i fan då och tänkte att jag skulle svarat "nä jag kan inte bli gravid", bara för att sätta personen på pottkanten. Men det klarar jag inte. Nu har det tack och lov bara varit denna vän som frågade igår som frågat.

  • Nellin

    Som ett brev på posten så hoppade mensen igång idag, på BIM-dagen. Det var länge sedan jag hade sån här jävla mensvärk. Wow vad ont det gör! Just idag är jag inte fullständigt knäckt, för jag hade nog den dagen igår. Jag grät från och till hela dagen. Hemskt jobbigt men samtidigt skönt att få ur sig en massa dålig energi. 

    Allt känns orättvist, men jag antar att jag får vara glad för att mensen i alla fall kommer när den ska. I morgon får jag ringa och beställa tid för den hemska spolningen. Skit också! Skrikandes

    Anyway... jag tror jag måste hålla mig härifrån i nån vecka eller två. Men jag ska hålla mina tummar för er allihop härinne! Kämpa på nu damer!

    Hjärta 

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus