• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Försöker
    Solrosen - Håller tummarna för glad gubbe idag eller imorg! Nu jäklar ska här bli bebbe! Förresten, ville er läkare att ni sexar redan innan eller gav han er "klartecken" vid vul när han/hon sett att det inte var för många ägg som mognade? Med tanke på flerbörd.

    Jenso - Åh, vad kul med bal! Hehe, minns hur det var när jag bodde där. Ni har inte övervägt vinterdäck?  
  • wonders

    Usch fick just en liten blödning men jag har ingen mensvärk så som jag brukar ha vid mens.. Min kropp är inte som den brukar känns det som men har inga ömma bröst eller annat mer än lite illamående men det kan bero på att min mage inte funkar som vanligt just nu. Vill tro på plus på söndag men måste ju samtidigt vara realist för det har ju inte funkat hittills så känner mig lite kluven just nu..

  • aaa653

    Hej alla fina här inne! Grattis till er som fått plus!!

    Igår va vi på information på vår privat klinik här i stan, spermaprov ska lämnas 28/1. Sen tar de ca 2-4 veckor så ska vi tillbaka, få svar på blodprover och jag ska göra en gyn. undersökning. Känns väldigt konstigt att vi är i denna situation, att lämna ut sig så fullständigt.

  • Försöker
    wonders skrev 2013-01-18 10:44:00 följande:
    Usch fick just en liten blödning men jag har ingen mensvärk så som jag brukar ha vid mens.. Min kropp är inte som den brukar känns det som men har inga ömma bröst eller annat mer än lite illamående men det kan bero på att min mage inte funkar som vanligt just nu. Vill tro på plus på söndag men måste ju samtidigt vara realist för det har ju inte funkat hittills så känner mig lite kluven just nu..
    Hm, vi får hoppas och hålla tummarna till sön. Glad

    Hur länge hade ni försökt, barn sen innan, hade du gjort behandlingar/ivf?  
  • stegen

    BM ringde och mitt feritinvärde bar lågt så nu blir det järntabletter, trodde jag skulle slippa med så bra hb värde!

    Det andra blodprovet var inte klart men läkaren skulle höra av sig på torsdag.

  • Lillnosen

    Solrosen - Nu hoppas jag du får en glad gubbe idag eller imorrn :D Låter ju lovande!

    Maramina - Men va spännande! Nu börjar det :D Hur känns det?

    Kan berätta att vi igår började städa ur huset ordentligt. Fy satan!!!! Så jäkla vidrigt. Det enda som faktiskt är rengjort på riktigt är kyl, frys och ugnen. INGET annat. Det rann svart smuts från väggarna i duschkabinen när vi började skura... Det var fullt med urin under toalettsitsen. Fönsterkarmarna var ljusgråa men med lite Vim visade de sig vara vita. Det är så smutsigt så det är knappt man kan tro det! Men nu är det bara golven kvar på ovanvåningen, sen golv och fönster och WC på bottenplan. Pratade med säljarna imorse igen. De erbjöd oss att slippa betala halva månadshyran för huset och garaget i januari (det är ju ett bostadsrättsradhus vi köpt, men vi säger hus). Det blir 2800 kr som vi får behålla, plus att vi nu fått 1500 från städtanten. Så nu känns det bättre. Men vi skurade i huset igår från kl 13 till kl 21...

  • Försöker
    Lillnosen - Usch, låter inget vidare... Men det var ju en betydligt bättre kompensation ni får nu i alla fall. Glad Men hur kan man leva så skitigt från början? Obestämd Jag menar, så det rinner svart sörja i duschen liksom... Sånt hör väl ändå till regelbunden normal städning, även för icke-pedanter tycker man. Kräks
  • Försöker

    Hur stort är radhuset förresten? Kvadrat? Antal rum? Hur många plan? Trädgård/täppa till, strl? Är det i hyfsat skick eller vad har ni för renoveringsplaner? Glad Vill också, låter jättehärligt!!! Ja, bortsett från pink-skrubbandet ni tvingas göra förstås... Flört

  • Solrosen 83
    Försöker: Vi fick inga som helst restriktioner om sexande innan kontrollen. Hon pratade även om att hon aldrig skulle ge oss något sexförbud heller även om det var flera ägg utan hon skulle bara upplysa oss i så fall och berättade om riskerna som fanns sen skulle det vara upp till oss hur vi valde att göra. Känns som en sund inställning till det hela. Hade det varit väldigt många ägg samtidigt så hade vi ju ändå inte velat riskera att få trillingar eller fler. Vi har båda omgångarna sexat innan VUL för säkerhetsskull så vi inte skulle missa äl helt om den kom väldigt tidigt.
  • Försöker
    Solrosen - Ok, skönt att höra. Så har ju vi också tänkt, så man inte missar äl. Men fick känslan av att vår läkare förutsatte att vi skulle vänta på klartecken och att han nu gav det på telefon när jag berättade om mitt starka utslag på stickan. typ "ok, men då gör ni så att ni börjar med sex varannan dag redan nu så får vi se på vul vad som hänt."

    Vet inte om han räknar med fler ägg för mig eftersom jag redan har äl. Obestämd Får fråga på mån.  
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus