• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Lillnosen

    Försöker - Ja det känns som en betydligt bättre kompensation! Jag förstår inte hur man kam ha så smutsigt. Skulle dö! Men men, alla är olika. Det är ett radhus i sutteräng :) Entré med 2 sovrum, liten toalett med dusch, litet förråd, stor tvättstuga, samvarorum utan fönster och ett rätt stort kontor/förråd utan fönster. Vi har en rätt stor uteplats på framsidan. På våning två har vi stor wc med dusch, kök, 1 sovrum, 1 litet förråd och vardagsrum. Sedan en till uteplats och en stor inglasad altan :)
    I köket ska vi riva ner en vägg så det blir öppnare och sen ta ner en halv vägg mot trappen så vi får mer ljusinsläpp till trappen. Sedan måla kök, hallen uppe, trappdelen, hall och inre hall nere samt samvarorummet vitt. I sovrummen och vardagsrummen är det ok tapeter så där låter vi det vara. Sedan ska vi ändra ingången till förrådet/kontoret på bottenplan. Nu går man genom samvarorummet dit men den öppningen ska vi stänga och istället öppna en dörr från ena sovrummet in dit. Då ska bi använda det rummet som en stor walk-in-closet :) Känns riktigt bra! Toaletterna är rätt nyrenoverade och köket oxå. Kanske inte så som vi hade valt men absolut i bra skick. Allt fixande sättet igång imorgon :) Ska även måla trappen, nu är den i svart och ek. Den ska få bli i vitt och ek :) Ser inte fram emot det pillergörat...

  • wonders

    Försöker: Vi har inga barn sen innan och har hållit på sen 2010 då jag tog ut hormonspiralen som jag då hade. När vi gjort ivf-försökern icsi versionen i Sverige så har läkarna inte funnit någon anledning till varför vi inte kan få barn.. Det är det som är det värsta. Som jag lagt in tidigare så ska vi söka oss utomlands för de kanske har någon metod som vi inte provat. Men tills dess försöker vi den naturliga modellen hemma. Glad

  • wonders

    Lillnosen låter som du har fått lite att göra men roligt göra. Det är kul att se när man är klar om det blev som man ville. Det bästa är att man gjort det själv vilket medför en väldigt speciell känsla. Glad
     

  • alltidelin

    Hänger på här, om det är OK?
    Försökt i fyra månader, är väl inte så länge men känns surt iallafall. Har tidigare blivit gravid två gånger, trots ppiller (som spyddes ut pga att jag verkligen inte mådde bra utav de). Dessa graviditeter avslutades, med abort, då jag var väldigt ung. Nu bor jag tillsammans med min sambo och vi har tagit beslutet att försöka bli gravida. Så jobbigt att när man verkligen vill så går det inte?! Hoppas iaf på BIM den 24 ca..

  • MissLoo86
    puckojag skrev 2013-01-17 20:32:50 följande:
    hej alla! Har inte varit in här sen jag skrev sist. Någon som plussat? 
    I dag fick jag hem min Clearblue fertilitetsmonitor. Någon som använder sig en en? Startar med den i morgon. Sista 5 månaderna nu innan vi försökt 2 år och ska få komma på utredning.
     
    Jag använder mig av fertilitetsmonitor, har gjort det i ca 6 mån. Den har fungerat bra och inte alls svår att förstå sig på :) Den har gett utslag på ÄL i princip varje mån, när jag använde stickor så fick jag aldrig ngt utslag.
    Lycka till!Skrattande
  • Lillnosen

    Wonders - Målningen av alla rummen har vi lejt en målare men rivande av väggar och ny öppning till walk-in-closet, måla trapp och måla i walk-in-closeten ska vi göra själva med lite hjälp :) sen har vi fixat till en hel dem möbler som vi fyndat. Lite möbler kvar att slipa och måla :) Så det är full rulle!

  • Jayt

    Alltidelin, jag hoppas verkligen att du förstår att 4 fyra månader inte är något vas gäller att försöka bli gravid. Jag vet att det kan vara sjukt jobbigt iaf, när man längtar och vill att det sker på en gång. Vi här inne har hållt på över 1år och vissa i flera år. Så stressa inte upp dig över att det inte har tagit sig för er än :)

  • alltidelin

    Jayt- Jag vet att det inte är en lång tid! Kan verkligen sätta mig in & förstå er som kämpat över ett år, när jag som försökt i fyra månader redan är sjukt frustrerad haha! Är ju för att man verkligen vill, som det är så jobbigt med den förbannade mensen..

  • Maramina
    alltidelin skrev 2013-01-18 14:02:06 följande:
    Jayt- Jag vet att det inte är en lång tid! Kan verkligen sätta mig in & förstå er som kämpat över ett år, när jag som försökt i fyra månader redan är sjukt frustrerad haha! Är ju för att man verkligen vill, som det är så jobbigt med den förbannade mensen..



    Du har knappt passerat snittiden för vad det tar att bli gravid (7-8 månader) men visst är det frustrerande, det tyckte en annan också. Förhoppningsvis får du ditt plus snart, men om inte så har jag en känsla av att din frustration lär bli mångdubbelt värre och att du flera gånger om kommer att fundera på att lägga ner allt för att det är så jobbigt med att aldrig lyckas, att månad efter månad se den där hatade mensen komma. Och än värre om det sedan leder till utredning och resultaten därifrån oavsett om det finns medicinska fel eller ej. De flesta här har nämligen kommit och i många fall passerat utredningsstadiet. Jag önskar dig att du och din man inte ska behöva vänta så länge som till att ni är berättigade en utredning. Under tiden får du försöka känna dig välkommen här, men var beredd på att det kan bli en hel del snack om utredningar, behandlingar och dylikt som än så länge ligger långt bort för dig.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus