• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Pastell1983
    Nellin skrev 2013-02-15 13:52:12 följande:
    Själv är jag på gott humör idag, trots magont. Jag har en bra känsla i kroppen. Ett hopp och en tro om att den här gången är vår tur. Jag vet inte varför jag känner så, och visst måste jag vara beredd på ytterligare ett minus, men jag bara tror att vi kan ha lyckats den här gången. Jag tror på den där sprutan, och på mina två dunderägg. Vem vet, kanske är försök 25 vårt försök nu!?
    Härligt Nellin!!!! Glad
  • Nellin

    Men! Jag skrev ETT inlägg, där jag dels önskade fin helg och berättade om min positiva känsla. Och så skickades två separata inlägg? FL är knäpp från mobilen

  • wonders
    Jenso skrev 2013-02-15 12:31:30 följande:

    Hej allihop har inte skrivit nat pa ett tag men har last det mesta tror jag. Forst och framst stort grattis 72 dagar!! Hoppas pa pluss for er som ar mellan agglosning och BIM.

    Vi var pa fertilietsklinken idag och det var lite samre nyheter an vi hoppats. Vi visste redan att min man hade en lagprocent av normala spermier men han har relativt hogt antal totala spermier sa det ar inte jatte dalig prognos. Men det visade sig att jag har hogt FSH varde vilket i stort sett betyder att aggreserven inte ar sa hog. Nu ska vi iallafall fa IVF och ska kora langa protokollet vilket kanns lite drygt men de tyckte nedreglering etc skulle funka battre pga av mitt hoga hormon varde. Vi ska troligen borja i april och far gora aggplock osv om allt gar bra fram emot sommaren..Manga funderingar nu ska forsoka vara positiv for eftersom jag ar under 35 sa behover hogt fsh varde inte betyda daligt aggkvalite sa vi far se vad AMH testet sager..


    Som min syster sa till mig när jag fick reda på att jag bara bar runt på 6st ägg vid en av behandlingarna: "Det behövs bara ett guldägg" =) Och det är så man får tänka.
  • Lillnosen

    Gällande mannens spermier så var det riktigt hög dos av folsyra, minst 800-1000 ug, tillsammans med B12, hög dos Zink, hög dos E-vitamin och hög dos Omega-3 som skulle vara bra.

  • kanske 4a
    72dagar skrev 2013-02-14 07:14:06 följande:
    Idag på testdagen efter IVF nr 2 och på alla hjärtans dag av alla dagar så fick jag två fina streck.
    Fattar det fortfarande inte.
    wow!! Åh vilken underbar läsning, stort grattis!!!

    Kram till Pastell, JZ och nellin och alla andra som mår dåligt.

    Själv är jag på dag 5 och börjar se ljuset igen. Nu ska jag "bara" packa vilket jag avskyr, sen ska vi dra iväg på ett välförtjänt sportlov till mor i norr.

    Förresten helt OT, någon som är teknisk? Vi har köpt ny tv och jag lyckas inte koppla in datorn via hdmi, det står bara ingen signal på tv. Det funkar dock med den bärbara men den är sämre och hackar, så frustrerande!         
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Pastell1983

    Nu ringde läkaren, blev nervös när han sa att sänkan stigit liiiite till 70 nått och låg på 68 i onsdags, till han sa att de vita blodkropparna låg nu på normala nivåer, 6 nått och i onsdags 15 vilket visar att det är på väg att läkas ut. Det tar tydligen en 3 dagar innan sänkan sänks och jag tänker, jag hade ondare igår förmiddag än i onsdags så det är väll därför den höjts lite. Frågade han även angående kosten HAHAH, han skrattade åt mig när jag sa att det är väldigt jobbigt att leva bara på buljong och han sa han förstod det och det är helt ok att dricka flytande, annat alltså, men att jag inte ska äta typ köttbittar osv. Han nämnde till och med banan. Så jag är sååå glad Trevligare idag var han också och han sa det var väll bra vi väntade med antibiotikan, och inte lät ångesten ta överhanden. Idag var även jag lite vänligare mot honom än i onsdags när jag hade ont och hade ångest
    Jaja...ska till affären och köpa KELDA soppor och fil...nam nam......

    Sry för långt inlägg

  • Emmaduh

    Igår tog jag sista provera tabletten och inväntar nu mens för att kunna börja med pergo. Ni som har erfarenhet, hur lång tid efter avslutad provera kur kommer mensen? När jag år provera i sommras kom mensen innan kuren var slut.

  • Vårväntanochlängtan

    Hej på er, jag mår något bättre idag. Inget halsont men ont som i ett band bak från ryggen och ut mot magen plus känt mig lite febrigObestämd Var hemma från skolan idag då jag vaknade mitt i natten och hade rejält ont i kroppen och att jag hade feberkänslor i morse. Var nog välbehövligt och förhoppningsvis är jag pigg på Köpenhamn i morgon.
    Började ÄL-testa idag för att se när ÄL är. Vi har ju bestämt oss för att leva i celibat fram tills dess så att spermierna ska vara så pigga som möjligt{#emotions_dlg.flower} (inom rimlig tid dåFlört)

    JZ: Ja jag blev så glad och rörd över det medskickade meddelandet. 2013 måste ju bara vara året det händer! Skillnaden mellan proven var ju så stora sist, det första på 300 000 och två veckor senare på 35 miljoner så jag hoppas verkligen att det första provet inte motsvarar det reella provresultatet.
    Min sambo har i alla fall bunkrat upp med godsaker på jobbet som ska vara bra mot manlig faktor så som pumpafrön, gojibär, nötter och grejer. Samt att han då tar sina vitaminerGlad Så jag hoppas att det ska visa resultat snart

    Nellin: Håller tummarna för att din magkänsla är rätt!Hjärta

  • Vårväntanochlängtan

    Vet inte om du vill svara på det pastell men vad är det för yrke du läser till?{#emotions_dlg.flower} Och vad glad jag blir för din skull att du får äta lite normalt igen, jag hade nått botten om jag bara fick leva på flytande genomskinlig kost. Tenderar att bli väldigt irriterad när jag inte har ätit ordentligt.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus