• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Emmaduh

    Har ju som sagt ätit provera 10 dagars kur, tog sista tabletten den 14/2, dvs 9 dagar sedan. Börjar bli orolig över vart mensen har tagit vägen. :/ ni som ätit provera, när kom er blödning efter?

  • barbarmama
    Hej tjejer!

    Idag så var jag och sambon på gynkliniken för att de skulle spola min äggledare. Jag var jätte nervös inför det. För när jag var där i onsdags på undersökning, så gjorde de även ett cellprov på mig och det gjorde jätte ont. Så läkaren sa att om jag fick ont av ett cellprov så skulle det med stor sannolikhet att göra ont på mig vid spolningen också. Och ja, det gjorde verkligen ont att göra en spolning. Jag fick ligga och göra profylaxandning under hela proceduren för att försöka att tänka på något annat, men det var nästan omöjligt. Smärtan var fruktansvärd. Det spände i hela livmodern på mig och jag trodde att mina äggledare skulle spricka. Jag hade inte klarat av det om det inte vore för min älskling som satt vid min sida och höll mig i handen under hela proceduren. (han sa efteråt att han höll på att börja gråta för att han led med mig när han såg hur ont jag hade). Men utan honom så skulle jag aldrig klarat att genomgå det! Läkaren sa iallafall att mina äggledare såg jätte fina ut och att passagen var perfekt. Så nu ska vi invänta söndag och då ska jag börja min första kur med Provera för att få igång min mens igen, trots att jag är på dag 10 idag. Och sen när jag har fått min mens och jag är på mensdag 3 så ska jag börja med Pergotime. Så då börjar vår väg mot en möjlig ägglossning med stimulerande hjälpmedel. Ska äta Pergotime på dag 3 till dag 7 och sen på dag 14-15 beräknar läkaren att jag borde ha ägglossning, men att vi ska ha sex varje dag eller minst varannan från dag 12 till dag 19. Och sen på dag 22 ska jag ner till VC och lämna ett blodprov som ska berätta om jag haft ägglossning eller inte och ifall ägglossningen var godkänd eller inte. Om den inte var godkänd, så kommer läkaren att ringa till mig och berätta det och i såna fall så skulle vi få öka dosen Pergotime och vänta tills min mens kommit igen, som läkaren anser borde komma runt dag 26-33 och då börja på en ny kur med Pergotime. Om mensen inte kommit på dag 33 så skulle vi göra ett graviditetstest. Är det positivt så vore det himmelskt underbart fantastiskt. Om det är negativt så ska vi vänta en vecka och sen göra ett nytt test och om det också är negativt och mensen fortfarande inte dykt upp så skulle vi ringa och då skulle de avgöra på annat sätt om jag är gravid eller inte, innan jag påbörjar att ta Provera igen för att sätta igång min mens. För om jag är gravid och tar Provera så framkallar jag ett missfall och det är ju inget som vi vill riskera att göra, nu när vi gör allting för att bli gravida. 

    Önska oss lycka till ! 
  • BaPumba

    Barbamamma: Stort lycka till för er nu, förhoppningsvis behöver ni bara en pergo-kur. Usch så hemsk din spolning lät, väldigt skönt att det är över nu och att allt såg bra ut!

  • wonders

    Maramina det var verkligen inte min mening att få dig att må dåligt med mitt inlägg. Tyvärr verkade vi bara valt fel dag att besöka Ikea när man har typ pms. Jag har syskonbarn och andras med för den delen i min omgivning som gör mig fylld av kärlek och varm inombords. Vi behöver någon som visar att det finns en annan sida att se saker från. Så hoppas att du inte lämnar tråden för gott. :)

    God natt allesammans

  • wonders

    Maramina det var verkligen inte min mening att få dig att må dåligt med mitt inlägg. Tyvärr verkade vi bara valt fel dag att besöka Ikea när man har typ pms. Jag har syskonbarn och andras med för den delen i min omgivning som gör mig fylld av kärlek och varm inombords. Vi behöver någon som visar att det finns en annan sida att se saker från. Så hoppas att du inte lämnar tråden för gott. :)

    God natt allesammans

  • kanske 4a
    Försöker skrev 2013-02-22 17:17:35 följande:
    Måste bara berätta, nu har vi lagt officiellt bud på gården!

    Åh vad spännande!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • Nellin

    Hej.

    Klockan är strax efter 5 på morgonen. Var nyss på toan och började blöda. 12 dagar efter ovitrellen, 2 dagar innan bim.

    Så det var det.

  • Pastell1983
    Nellin skrev 2013-02-23 05:11:31 följande:
    Hej.

    Klockan är strax efter 5 på morgonen. Var nyss på toan och började blöda. 12 dagar efter ovitrellen, 2 dagar innan bim.

    Så det var det.
    Vad trist Nellin! Kram
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus