• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Maramina

    BaPumba: Jo, det tänkte jag också först men som stegen skriver så är det ju konstigt i så fall att både läkare och BM sa att det var ok. Jag menar, de jobbar ju på en klinik för just barnlöshet. Så jag kommer att köra på med sprayen idag. Chansen att vi har lyckats själva just den här gången är ju ändå så liten

    Stegen: Näe, det måste jag ha missat! Fast det är klart, det är ytterst sällan jag kollar på nyheterna. Och är det inte så att det i så fall kan vara farligt i stora doser?

    Solrosen: Hoppas nu att ni får en riktigt underbar semester! Jag är sååå avundsjuk ! Och tack för att du mailade och bekräftade att du har betalat in din del av SPA-vistelsen!

  • stegen

    Maramina: Tyvärr så hörde jag bara farligt, tomater och nyheter. Jag äter mycket tomater. Kollar själv aldrig på nyheter så väl därför man missat det!

  • BaPumba

    Maramina: Jag missade att bm och läkare sagt att det är ok, då kan du lita på det tror jag!

    Gällande tomaterna och apelsinerna har jag inte sett på nyheterna, men det måste handla om den rapport som nyss kommit ut där olika livsmedel har testats för att se om de har spår av bekämpningsmedel. Ca 7000 tester har gjorts på totalt ca 500 olika livsmedel, och i över hälften av fallen har det funnits spår av bekämpningsmedel. Tomater och citrusfrukter har varit några av värstingarna, allra värst verkar vindruvor vara. En del av de bekämpningsmedel man hittat är bevisat cancerframkallande, hormonstörande eller reproduktionshämmande. I flera tester har det funnits rester av flera bekämpningsmedel samtidigt, och man vet fortfarande väldigt lite om vilka effekter detta får. Barn och foster är extra känsliga så det är ännu viktigare att de undviker detta. Det bästa man kan göra är att handla ekologiskt.

    Läs en större sammanfattning av rapporten här: m.naturskyddsforeningen.se/sites/default/files/dokument-media/efsa_underlag.pdf

  • JZ79
    Solrosen 83 skrev 2013-03-21 06:03:43 följande:
    I kväll drar vi äntligen iväg på vår Thailandssemester! Ska bli toppen och bara koppla av i värmen i ett par veckor. Kommer säkert kolla in några gånger och se hur det går för er men med tanke på hur mycket ni brukar skriva så kommer jag inte orka läsa allt via den sega uppkopplingen på hotellet.

    Ni får ha det så jättebra och jag håller tummarna för att det dyker upp många fina plus medan jag är borta! När jag väl kommer hem så är det ju inte långt kvar till vår spaträff som jag ser jättemycket fram emot.

    Stor kram! {#emotions_dlg.flower} 
    Ha en skönt semester fina Solrosen!! Cool Njut av alkoholfria drinkar och god mat och färsk frukt i mängder! Kramkram Solig
  • JZ79

    FAn..är det inte det ena så är det det andra Kände igår av värk i nacken..idag gör det galet ont i nacke och övre delen av ryggen, känns även runt revbenen Gråter Gissar på inflammation då min reumatiska sjukdom gör att det blir såhär emellanåt Obestämd Nu kan väl den där jäkla mensen komma så jag kan köra en hög dos antiinflammatorisk medicin så skiten förhoppningsvis försvinner. Blä

  • Jenso

    Jag läste i någon information här att orsaken till att insemination oftast inte utförs om man kan ha samlag är för att ett tajmat samlag (jag antar med ägglosningssputa eller att man kollar upp exakt ägglosning) har ungefär samma chans att lyckas. Jag kan självklart inte garantera att det är sant eftersom det finns så mycket information till höger och vänster.

    Stegen kan det inte ha med besprutningen av tomater eftersom det nu odlas året om?

    JZ79 din stackare hoppas du känner dig bättre snart.

  • JZ79
    Maramina skrev 2013-03-20 22:34:25 följande:
    JZ79: Jo, jag vet att det är efter ÄL i och med att jag skulle ha börjat på dag 20/21men inte att man, enligt tillverkaren, inte skulle ha försökt själv den månaden man började spraya. För hur ska man annars tolka att man inte ska ta sprayen om man försöker bli gravid eller är gravid?

    Vad det gäller test så har jag beställt från bastpatest.se de senaste gångerna. Har du testat dom?
    har nu kollat sidan och blev osäker om det va därifrån jag beställde de stickor som jag trodde var billigatesters..*Hmm* Har iaf hittat på mini-pristester.se nu och det var billigast för 20 st. Vilken färg har "folie förpackningen" runt testet på bästpåtest? De jag tänker på som jag inte gillar har en grön förpackning..
  • Pastell1983

    Solrosen: Ha en underbar semester nu och njuuuut! Solig{#emotions_dlg.flower}

    JZ79: Men nej, vilken otur du har hela tiden Hoppas tanten kommer nu då så du får må lite bättre.....KRAM

  • wonders

    Maramina sa de inte att du skulle kolla att du får mens och om inte den infaller på BIM ta ett gravtest? Det är det jag har fått höra när vi gjorde våra försök. Så kör du på och håll koll så kommer allt att bli super. 

    Såg att jordgubbar och citrusfrukter skulle man inte äta för att de var värst utsatta.

    Nu äter jag ju inte jordgubbar förrän det är säsong så den delen går ju bort.. 

    Satt just och tänkte på att denna gruppen är så underbar för det är alltid någon som har hört något eller undrar något som någon annan kan svara lugnande på. Känns underbart att vara en del av denna.

    Ha en riktigt skön dag. Solig          

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus