• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Juronjaure
    Maramina skrev 2013-06-04 11:29:49 följande:



    Välkommen hit!

    Man behöver inte ha remiss utan man ringer helt enkelt den mottagning som man vill gå till om man vill gå privat. Så länge man är inom ett och samma landsting så ska det inte vara några som helst problem. För själva utredningen, vill säga. Blir det tal om behandling av något slag, och ni inte har egna barn och är inom de åldersram som just ert landsting har så finns det risk att ni ändå får gå via landstinget i slutskedet. Men ring den mottagning som ni vill gå till och rådgör med dom så kan de berätta om de regler som just ert landsting har.
    Okej, då får jag leta mottagningar... Funderar på Sophiahemmet, det är väl landstingsanknutet. Finns väl risk att man måste vänta till hösten eftersom alla går på semester på sommaren ändå. I min kommun tyckte de inte att jag skulle ringa förrän i höst, eftersom det är ont om personal på sommaren. Men om jag ringer i höst kanske de har väntetid där också, och då får vi kanske vänta skitlänge, det orkar jag inte...!

  • Nellin
    Lillnosen och BaPumba - Fy fasen så trist med spottings och blodblandade flytningar! Det måste ju vara bland det mest uttjatade och mest ovälkomna i livet. BLÄ! Jag hoppas ju så mycket ändå att det bara ska vara på grund känsliga blodkärl där inne, men jag förstår att ni vill vara realistiska. 

    Om mensen kommer så får ni njuta goda sommardrinkar i sol och värme! :) 
  • Lillnosen

    Ännu en blodblandad flytning efter toalettbesök. Var helt säker på att mensen kommit igång för det har liksom "bubblat" där inne (eller hur fasiken ja nu ska beskriva det) och jag har känt att det liksom runnit till. Men det var bara vanlig flytning. Men efter toalettbesöket kom som sagt en blodblandad flytning igen :/ Kom igen nu mensfan!

  • Esmis

    Halloj, började följa den här tråden för någon månad sen men har inte orkat skriva än.

    Min resa började för 15 månader sedan. Sedan dess har det hänt mycket  men ingen plus. Pco, pergotime, utredningar, hemmatest, tårar och hopp och förtvivlan.

    Men som sagt inget plus...

    Är inne på min 8:de pergokur och har det inte blivit något plus innan augusti så kommer vi då börja med ivf. Det känns läskigt men samtidigt skönt att äntligen få den hjälpen.

    Jag hoppas att jag kommer platsa här i den här gruppen med underbart starka tjejer      

  • Lillnosen

    Välkommen Esmis! Va tråkigt att även du ska behöva sålla dig till vårt gäng :( Men vi försöker stötta varandra här och hjälpa varandra se saker ur ett positivt perspektiv.
    Hur snabbt fick du veta att du hade PCO?

    Själv väntar jag ännu på att mensen ska dundra igång... Har bara kommit två små prickar med blod i trosskyddet, sen var det ju lite blodblandad flytning innan det. Men jag vill bara att den ska komma igång ordentligt så det snart är över. Innan den är igång helt så klamrar sig en liten strimma hoppfullhet kvar ändå... Suck

  • Vårväntanochlängtan

    Hej på er i värmen!

    Fick läsa i kapp mig lite Glad Tack för era grattis till examen önskningar det värmer! Och grattis till er andra tjejer som också avslutar en sådan resa nu{#emotions_dlg.flower} 

    JZ: Nu direkt efter blir det att skriva färdigt uppsatsen som tyvärr är ett "restobjekt". Vi tror och hoppas att vi är färdiga i slutet av juni med den.
    Sen kan jag ansöka om mitt leg och förhoppningsvis få jobb som arbetsterapeut till hösten om de vill ha en gravidis. I sommar blir det i alla fall jobb på ett demensboende här i närheten. 

    Lillnosen : Beklagar de där ovälkomna dumma blodade flytningarna, och jag vet hur det är med hoppet in i det sista. Hoppas den kommer snart om den ändå ska komma och annars att den håller sig långt borta!

    Emsis: Välkommen hit! Hoppas du ska trivasGlad Här är ett helt fantastiskt gäng tjejer här inne som verkligen finns för en i vått och torrt. Kram

  • Esmis

    Lillnosen- jag fick veta att jag hade pco när jag tog ut spiralen. Läkaren såg då att jag hade fullt med små ägg och sedan blev det bekräftat i juni när jag inte hade haft mens sedan feb. Så jag har gått på pergo i ett år nu.

    Hej hej juronjaure, såg att du oxå hoppat in här!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus