• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • bolltjej35

    Började så svagt hoppas på ett plus men MENSJÄVELN dök upp i morse. hade det på känn redan igår, men hoppet är ju det sista som överger människan. Känns helt jävla hopplöst. På torsdag nästa vecka får vi svar på våra prover. Troligen är väl min äggreserv inte helt bra skulle jag tro. Man anses väl gammal när man är 35 i sådana här sammanhang. Livet känns skit just nu. Svårt att glädjas över andra saker som går bra t.ex. jobbet som det går bra på för mig. Känns inte som man är värd något som människa om man inte har barn. Känns som alla bara undrar när vi ska skaffa barn och man kan få lite uddea kommentarer ibland eller så är det bara vi som tolkar dem så. Känne mig utanför i tjejgänget nu när alla har både ett och två barn. Blir mkt prat om barn på tjejträffarna och jag har inte så mkt att tillföra i ämnet. Jag har inte berättat om vår önskan att bli föräldrar och att vi håller på med enutredning. Mina 2 kompisar som är lika gamal som mig väntar första respektive andra barnet här nu i sommar. Känns så orättvisst ibland.

  • wonders

    Hejsan finisarna.
    Synd att tant Rosa kom på besök. Jag som höll mina tummar så hårt.Skrikandes Men det är bara på't igen efter kort andningspaus.   

    Maramina jag har nog tänkt att försöka hålla mig till iaf dag 8 innan jag testar för jag är inte lika ivrig som en del andra verkar vara här inne. Flört Blir ju så deppig om det skulle vara minus på de första testerna så nja ska försöka få testfingrarna att låta bli. Men jag har beställt hem en remiss för hcg-test så den 12:e är det iväg till vc och ta det. 

    Välkomna ni som är nya. Hoppas att ni ska finna er tillrätta här inne och att ni känner er sträkta av gemenskapen här.

    En go solig kram till er Solig     

  • wonders
    Jenso skrev 2013-06-04 09:39:05 följande:
    Usch va tråkigt Lillnosen, hoppas du är okej

    Wonders jag tycker den här sidan förklarar ganska bra vad som händer dag för dag www.nyufertilitycenter.org/ivf/embryo_transfe...
    Tackar för länken. Kollade och idag när jag inte känner så mycket från magen så känns det bra att veta exakt vad som bör hända där inne.. Drömmer
  • Jayt

    Men vad ni skriver tjejer! Omöjligt att läsa i kapp ju :)

    Lillnosen, usch vad tråkigt att mensen kom :( det kändes verkligen som att det nu vad din tur! Men jag älskar din inställning och du har rätt i hur du tänker!

    Maramina, vilken jäkla mens som kommer sent :( Men nu kan vi njuta av sommaren tillsammans i väntan på ett ivf försök :)

    Välkommen hit alla nya :)

    Själv är jag på Äl+7 eller 8, tror jag. Jag blir lite smågalen på min kropp som ska hålla på och luras med grav. Symptom. Mina bröst ömmar nått så fruktansvärt och har gjort det ett par dagar, jag slant med bilbälte igår så det snärtade mot bröstet och det gjorde sjukt ont, ådrorna på brösten är väldigt synliga, brukar bli det precis innan bim men inte så här långt innan, det har stuckit i magen och idag drar det. Dom två senaste nätterna har jag varit uppe flera gr för att gå på toa.
    Jag vet ju att jag inte är gravid, men ändå är man ju så dum som börjar hoppas.

  • Nellin
    Jayt skrev 2013-06-05 17:23:51 följande:
    Men vad ni skriver tjejer! Omöjligt att läsa i kapp ju :)

    Lillnosen, usch vad tråkigt att mensen kom :( det kändes verkligen som att det nu vad din tur! Men jag älskar din inställning och du har rätt i hur du tänker!

    Maramina, vilken jäkla mens som kommer sent :( Men nu kan vi njuta av sommaren tillsammans i väntan på ett ivf försök :)

    Välkommen hit alla nya :)

    Själv är jag på Äl+7 eller 8, tror jag. Jag blir lite smågalen på min kropp som ska hålla på och luras med grav. Symptom. Mina bröst ömmar nått så fruktansvärt och har gjort det ett par dagar, jag slant med bilbälte igår så det snärtade mot bröstet och det gjorde sjukt ont, ådrorna på brösten är väldigt synliga, brukar bli det precis innan bim men inte så här långt innan, det har stuckit i magen och idag drar det. Dom två senaste nätterna har jag varit uppe flera gr för att gå på toa.
    Jag vet ju att jag inte är gravid, men ändå är man ju så dum som börjar hoppas.
    Hur kan du veta att du inte är gravid? Missade ni ÄL den här gången?
  • Jayt

    Nellin, nä vi prickade nog in den rätt så bra men med mannens få spermier så känns det inte så troligt. Jag bad om att få ägglederna spolade så att det kanske kunde underlätta våra hemmaförsök i väntan på ivf men ansåg att vår chans till att bli gravida på naturlig väg var väldigt liten så vi skippade spolning. Därav mitt antagande om att jag inte kan vara gravid, även om jag vet att det finns par som har lyckats som har varit i samma situation som oss.

  • Nellin
    Jayt skrev 2013-06-05 19:58:15 följande:
    Nellin, nä vi prickade nog in den rätt så bra men med mannens få spermier så känns det inte så troligt. Jag bad om att få ägglederna spolade så att det kanske kunde underlätta våra hemmaförsök i väntan på ivf men ansåg att vår chans till att bli gravida på naturlig väg var väldigt liten så vi skippade spolning. Därav mitt antagande om att jag inte kan vara gravid, även om jag vet att det finns par som har lyckats som har varit i samma situation som oss.
    Okej, då förstår jag. Jag håller såklart en tumme ändå, för mirakel inträffar ju faktiskt. :)
  • Jayt

    Tack :) ja, mirakel inträffar och därför är väl inte hoppet borta även om man försöker vara realistisk :)
    Känner bara att det vore så himla skönt om vi slapp ivf, jag vill inte slippa sprayen och sprutorna!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus