• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Maramina
    stegen skrev 2013-08-21 14:30:23 följande:
    Så kommer jag som nybliven mamma och bävar redan för att våra syskonförsök ska bli lika jobbiga och lika långa som det tog att komma hit.

    Jag vill gärna ge vår son ett syskon i framtiden, jag kommer om det är lika svårt med all säkerhet att uppleva samma längtan, frustration, nedstämdhet m.m

    Stor kram till er alla kämpare!!



    Kul att höra av dig! Går allt bra för er? Du kan gärna inboxa så behöver inte de som tycker det är jobbigt att se/höra/läsa om barn ta illa upp.

    Söndermarken: Är du fortfarande här? Det har varit tyst från dig ett tag! Och det är ju flera andra gamlingar som jag saknat: Försöker, Pastell, Cissi... Ja, ni vet själva vilka jag menar. Är ni inne och läser så berätta gärna hur ni mår och hur livet lever med er!
  • JZ79
    stegen, känns tryggt att du är här i kulisserna Solig För min del får du gärna skriva också, men efter alla år av längtan så ägnar du ju såklart hellre tiden till bebis Hjärta Hur va det nu, bestämt namn? Förresten så har jag bestämt att ni inte ska behöva vänta såå länge på syskon, ni har redan väntat tillräckligt. Kram!!

    Stora My, å va spännande! Jag blir så glad när ni tjejer kikar in här, det ger hopp att ni skriver då och då. Kram {#emotions_dlg.flower}Jayt, har du testat att sticka dig själv om du bedövar med "emla kräm" före? Finns att köpa på apoteket. Bra att du har mannen som hjälper dig iaf. Jag har tack o lov inga svårigheter att sticka mig själv, även om det såklart inte är något jag gillar precis..det funkar iaf. Spännande med VUL, känner du dig svullen om magen? Hoppas läkaren bedömt rätt dos, inte ovanligt att man höjer lite de sista dagarna så bli inte orolig om det blir så. Tror säkert att äggen växer som bara den i dig å att du snart är en riktig värphöna Tungan ute Jag känner ingenting Förvånad Spraydag 5 och börjar noja för att Synarela inte fungerar riktigt...ingen migrän, eller huvudvärk, Allt är som vanligt. Får väl bara njuta av läget så länge det varar :) Vet inte om de kollar med blodprov om jag är nedreglerad, de kollade inte förra gången, men då hade jag ju Suprecur. Däremot sa de att om blödningen inte kommit som när mensen är väntad så ska jag ringa så bokar de in ett ultraljud när jag ska dit på genomgång för sprutorna. Ska ju spruta med Fostimon denna gång och den ska jag blanda själv, dra up i spruta osv så där krävdes det en genomgång. Slapp det förra gången då Gonal-f liknar insulinpenna som jag använt mkt i jobbet.

    wonders, hoppas du får fatt i all medicin snart. Kanske gravid om mensen inte kommit? Drömmer Hoppet är det sista som överger en antar jag.. Flört Spännande att vi är några stycken som ivf:ar samtidigt nu, nu måste det väl ändå va dags för plus? Mår lite upp och ner. Ångesten är bättre, men har sjukt mkt värk i kroppen just nu och när den är som värst kommer även ångesten. Men så är det emellanåt för mig, så i det stora hela är det bättre med ångesten och nya medicinen verkar göra vad den ska.
  • Solrosen 83

    Jayt: Blir tyvärr ingen träff före om ett tag som det ser ut nu. Alla har mkt på gång och orkar inte riktigt ta tag i planera in en träff. Jag hoppas ni andra kan få till en trevlig träff senare i höst eller vinter men för min del blir det ju inte och hänga med då. Med bf i mitten på nov känns det inte direkt som läge och åka hemifrån senare än mitten på okt iaf om ens så långt fram.

  • Lillnosen

    Wittra - Snälla, sluta skriv såna syrliga små kommentarer. Det du precis skrev till kanske4 är väldigt syrligt och onödigt! Det är sådana kommentarer som skapar en dålig stämning och det verkar som att du inte tycker att deras längtan är lika värd att få finnas som den vi andra har. Det var det jag menade när jag skrev det om ovärdig längtan. Alla vet att målet är att få barn, du behöver inte slänga in en kommentar så där.

    Tycker vi sätter punkt för den där diskussionen nu och respekterar varandra och visar hänsyn för allas vår situation. Allas känslor och längtan är lika viktiga och alla känner vi på olika sätt! Vi kan inte sitta och jämföra oss med varandra. I så fall har tex jag inget att klaga på och borde vara nöjd och glad för det finns ju inga fel på oss.

    Vill få tillbaka den positiva känslan i tråden nu!

    Själv så har jag nu börjat få lotionflytningar. Haft massa hugg och nyp i äggledartrakten och livmodern i några dagar. Men sånt har man ju haft förut. Om jag hade tidig ÄL borde BIM vara på fredag. Annars hade jag ingen ÄL och då kommer mensen tidigast tisdag.

  • Jayt

    Jz, det är inte själva sticket som jag är rädd för, att det ska göra ont för det vet jag antyder inte gör. Det är själva hugget som tar emot. Blä!!
    Ja, jag är svullen, känner att det händer grejer.
    Det funkar säkert, var inte orolig. Njut istället av att inte få biverkningar ;)
    Fy vad läskigt att blanda ihop sprutan själv, du är grym om du fixar det! Usch gillar inte nålar!

    Solrosen, förstår att du inte riktigt orkar ta tag i något nu. Vi kanske får ha en träff senare och när eran bebis är lite större så kanske du också kan följa med :)
    Hur mår du annars i graviditeten? Vilken v är du i?

  • Wittra
    Lillnosen skrev 2013-08-21 21:22:30 följande:
    Wittra - Snälla, sluta skriv såna syrliga små kommentarer. Det du precis skrev till kanske4 är väldigt syrligt och onödigt! Det är sådana kommentarer som skapar en dålig stämning och det verkar som att du inte tycker att deras längtan är lika värd att få finnas som den vi andra har. Det var det jag menade när jag skrev det om ovärdig längtan. Alla vet att målet är att få barn, du behöver inte slänga in en kommentar så där.

    Tycker vi sätter punkt för den där diskussionen nu och respekterar varandra och visar hänsyn för allas vår situation. Allas känslor och längtan är lika viktiga och alla känner vi på olika sätt! Vi kan inte sitta och jämföra oss med varandra. I så fall har tex jag inget att klaga på och borde vara nöjd och glad för det finns ju inga fel på oss.

    Vill få tillbaka den positiva känslan i tråden nu!

    Själv så har jag nu börjat få lotionflytningar. Haft massa hugg och nyp i äggledartrakten och livmodern i några dagar. Men sånt har man ju haft förut. Om jag hade tidig ÄL borde BIM vara på fredag. Annars hade jag ingen ÄL och då kommer mensen tidigast tisdag.
    Min avsikt var inte heller att vara syrlig!! 
  • Rebster

    Hej!

    Tittar också in här för att tala om att jag tänker på er. Följer alla med spänning på era IVF-resor och håller tummarna så att de blir blå.

    Håller med Stegen om tankarna om sekundär barnlöshet och jag kan förstå Maramina och kanske 4a som längtar lika mycket som alla andra för nu vet man hur det känns att ha fått barn och längtan om syskon minskar inte direkt. Faktiskt så har jag redan börjat planera när vi ska börja med syskonförsök så att det inte blir för långt emellan om det inte skulle gå vägen och vi måste göra IVF.

    Samtidigt måste jag nog säga att om det inte blir syskon till vår lilla Nelly så dämpas nog ändå den sorgen av att vi faktiskt fick henne, för sorgen som var innan var fruktansvärd.

    HjärtaHjärtaHjärta

  • Wittra

    Det är mycket prat i tråden om hur vi, alltså kvinnorna, mår och tänker kring våra utredningar, prover etc etc....men hur mår era män? 
    Pratar ni mycket eller upplever ni att männen liksom väljer att inte prata? Eller försöker fokusera på annat i livet? Min sambo är ju optimist annars men jag märker ändå hur jobbigt han tycker det är.
    Får ibland en känsla av att han har mycket att säga men inte lyckas....

    hur är det för er?  

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus