• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • By Starlight

    Det där är ett positivt graviditetstest helt klart!!! Grattis Jayt!!
    Jz, underbar katt!! Och kram!!

    Min katt är galen. 16 veckor, så inte jättemini. Helt tokig. hah. Jösses Amalia :) Men ibland är hon som min bebis. Kryper upp på mitt bröst och lägger sig till rätta. Ibland tar hon sin lilla tass och klappar mej på hakan eller kinden och tittar på mig. Helt sjukt. Hon är otrolig. Glad att jag har henne. Min hysteri över att inte plussa har faktiskt minskat en aningens aning iaf.
    Dock är jag ledsen över att ge bort mina kanariefåglar i helgen. Men det funkar ju inte med katt. Bara i min drömvärld.
    Djur är fantastiskt för själens välmående.

    Nu sjunker styrkan på mina ältest. Kanske kanske hade jag nån form av äl..Vi får se...

    Trevlig advent alla.


    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Jayt

    Nu är jag lite ego bara. Har gjort ännu ett test och det ser it som gårdagens. Jag blir orolig, varför blir det inte starkare? Jag vet att det kan ta längre tid för hcgnivån att stuga vid ivf men förra gången fick vi starka streck på rd 12, och idag är jag på rd 11. Jag blir bara så himla rädd för att det ska vara mf på gång!

  • Em me
    Jayt skrev 2013-11-30 08:49:07 följande:

    Nu är jag lite ego bara. Har gjort ännu ett test och det ser it som gårdagens. Jag blir orolig, varför blir det inte starkare? Jag vet att det kan ta längre tid för hcgnivån att stuga vid ivf men förra gången fick vi starka streck på rd 12, och idag är jag på rd 11. Jag blir bara så himla rädd för att det ska vara mf på gång!


    Försök att inte oroa dig! De mår ingen bra av! Sysselsätt dig med något så du håller tankarna borta. De är ju som du säger att de inte stiger varje dag, och en massa andra saker som kan spela in! Ta inte ut något i förväg!

    Kram
  • JZ79

    Jayt, försök att inte oroa dig vännen. Så länge du inte blöder så måste allt vara bra. Det finns många anledningar till att strecket inte är starkare. Låt bli att testa imorgon (lättare sagt än gjort) å när du testar i övermorgon kommer det va starkare. När har du officiell TD? Vänta med mer test tills dess? Du väntar barn tills motsatsen är bevisad. Kram!!!

    Wittra, förstår dina tankar och din irritation. När jag berättade för en kollega att ivf skitit sig å att ÄD är enda alternativet så började hon gå på om adoption att det är ju "bara" att adoptera å så sa hon klassikern "du ska se att ni blir gravida spontant nu om ni ska adoptera" Försökte förklara att vi kommer inte bli gravida å sa försiktigt att adoption kommer vi nog inte bli godkända för.. Då blev hon tyst å visste inte vad hon skulle säga. Ville bara skrika å säga att det är inte så enkelt att bli spontan gravid efter konstaterade fel på båda parter å att långt ifrån alla får eller vill adoptera. Vet att hon bara ville väl, men eftersom hon själv har barn så kan hon ju inte sätta sig in i vår sisuation. Stor kram till dig!! Bra att du öser ut dig dina tankar här. <3

    wonders, bra att du fick tag i Ovitrellen. Men varför skriver de inte recept i Riga? Eller är det recept som du måste få översatt? Har hört att en del får sina läkemedel skickade från Riga om de inte har nån gyn som gör om recepten. Spännande att det är dags snart!! Åker ni imorgon? Kram

    Jag vaknade förkyld idag snorig å mosig i skallen.. Solen skiner å efter lite vila ska vinit å promenera en sväng. Eller ja, jag rullar å mannen skjutsar mig när jag inte orkar köra rullstolen själv. Shit va tungt det är med rullstol, går ok på plan mark, men minsta lutning är kämpigt. Har ni adventspyntat än tjejer? Jag har kört med mannen å han har gjort fint i fönstren efter mina direktiv Hoppas detta är sista barnlösa julen för er, 2014 är året då ni ska bli gravida/föda barn. Vi väntar lite till och övar på vårt tålamod.

  • Wittra
    JZ: Ja precis, det är ju precis det där jag pratar om. Att folk verkar se adoption som något helt självklart. Som om inte krävs fundering över det beslutet, inte minst ekonomi. Så otroligt naivt. Jag började ju försöka bli gravid för 1½ år sedan men även innan dess visste jag mkt väl att adoptionsprocesser var långdragna och dyra. Tyckte redan då att adoption inte var något "självklart" ,.....men otroligt många människor verkar helt oförmögna att förstå detta. 

    Sedan är det jävligt upprörande att dra till med klyschan "ni blir nog gravida nu när ni dragit igång adoptionsprocessen"...alltså. ...HALLÅÅÅÅ? Om man har fått konstaterat att man har kroppsliga förhinder som gravt försvårar eller rent av omöjliggör naturlig graviditet så borde ju folk, när och om man förklarar, begripa detta?! Ett sådant problem löses liksom inte av att paret beslutar om adoption. Vad tror folk? Att spermier plötsligt blir fler/simmar bättre om de "hör" att man planerar adoption? Eller att äggen blir bättre? 
    Det är ju egentligen skrattretande hur man kan få ihop ett sådant resonemang Obestämd

    Jag blir såå trött. 

    Jag har börjat pynta, satte stjärnor i köksfönstren igår och idag vankas gardinbyten i vissa fönster. Mysigt! Julen är , enligt mig, helt underbar och jag älskar att dekorerar, pynta och skapa julstämning. Enda som fattas nu tycker jag är snön. Vinter ska vara vinter enligt mig och jag vill ha liite snö nu.......Drömmer
  • Stargazers

    Jayt: Precis som JZ säger så är du gravid! Och så länge det inte kommer blod så borde du kunna vara lugn. Men jag förstår din oro med tanke på förra IVF:en, men det här försöket har inget att göra med förra omgången och den här gången ska det banne mig stanna kvar i många veckor till!

    JZ och Wittra: Ja visst upphör man aldrig över att förvånas över hur vissa människor resonerar?! Som att svårigheter att bli gravid inte är ett riktigt problem. Att säga att man kommer bli gravid när man just ska få hämta hem ett adoptionsbarn är lika dumt som att säga till en som brutit benet att benet kommer läka när hen har fått operationstid.

    Själv kan jag meddela att jag numera är ruvare ???? Eskimån klarade upptiningen vilket vi är väldigt tacksamma för! Nu hoppas vi bara att det lilla pyret stannar kvar ett bra tag ??

  • Wittra
    Stargazers skrev 2013-11-30 13:10:33 följande:
    Jayt: Precis som JZ säger så är du gravid! Och så länge det inte kommer blod så borde du kunna vara lugn. Men jag förstår din oro med tanke på förra IVF:en, men det här försöket har inget att göra med förra omgången och den här gången ska det banne mig stanna kvar i många veckor till!

    JZ och Wittra: Ja visst upphör man aldrig över att förvånas över hur vissa människor resonerar?! Som att svårigheter att bli gravid inte är ett riktigt problem. Att säga att man kommer bli gravid när man just ska få hämta hem ett adoptionsbarn är lika dumt som att säga till en som brutit benet att benet kommer läka när hen har fått operationstid.

    Själv kan jag meddela att jag numera är ruvare ???? Eskimån klarade upptiningen vilket vi är väldigt tacksamma för! Nu hoppas vi bara att det lilla pyret stannar kvar ett bra tag ??
    Härligt...för en nybörjare inom IVF-karuseller så undrar jag bara,detta innebär väl att du fått ett befruktat ägg tillbaka och att det ska stanna och utvecklas i dig? 

    det är så mkt termer och grejer kring detta med IVF att jag rör till allt ... 

    ibland funderar jag på, när folk är sådär extremt plumpa med sina ivriga adoptionsidéer, att säga ; "jaha? Så du skulle helt utan tvekan och fundering ta emot ägg som inte är dina? eller spermier från annan man? Eller ett befintligt barn på något år?"

    Personligen har jag inte frågat sambon men jag har stark känsla av att han blivit så ledsen om vi tvangs ta till andra spermier. HAN och HANS spermier vill ju göra mig gravid ....inte någon annans... 
  • JZ79
    Stargazer, grattis till dagens FET. Va skönt att eskimån klarade upptiningen.. När har du testdag?

    Wittra, ja ivf är en djungel i sig med många nya ord osv. Eftersom din man ändå har spermier så kommer ni med all sannolikhet inte behöva donation, så försök att inte oroa er för det. OM det blir ivf för er så kommer de använda sig av din mans spermier. Om de är för få/svaga gör man ICSI och då injiceras spermien (noga utvald som en av de bästa) in i ägget. Man hjälper spermien på traven så att säga, vid vanlig IVF så läggs ägg och spermier i en skål och spermierna får själva befrukta, men vid få och slöa spermier görs oftast ICSI. Vilken dag var det ni skulle till gyn? Skriv ner alla dina frågor så du kommer ihåg att fråga allt du funderar på. KRam
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus