• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Heidi82

    Bolltjej35: Det är inte konstigt om man känner sig extra känslig och gråtmild av ägglossningssprutan eftersom den innehåller Hcg hormon. Första sprutan grät jag som en stucken gris men den här gången ingenting.

  • Stargazers

    Wonders: Jag hoppas att din kompis har rätt ;) Lycka till på ÄP imorgon!!

    Bolltjej: Är det din första ÄP? Håller tummarna för att allt går bra, och var inte rädd för att be om mer morfin ifall det skulle behövas!

    1:a advent och här snöar det äntligen! Ha en mysig dag alla godingar här inne :)

  • JZ79
    kanske 4a: va skönt att era papper äntligen har kommit! Nu är ni ett steg närmare nr 4 wonders, hoppas du sover gott på flyget nu Den tråden är aktiv och de är i olika stadier. Läst där ett tag för att förbereda mig OM vi kommer göra behandling utomlands någon gång. Fast nu ska du ju bli på smällen och inte behöva åka till Riga mer å då är alla tips i den tråden inte aktuella Skrattande Lycka till och hör av dig så fort du kan!! Tänker på dig och håller tummarna Hjärta Kram

    bolltjej, spännande med ÄP imorgon, det kommer gå jättebra! Våga säga till när det gör ont så får du mer medicin. Helt normalt att bli ledsen, alla hormoner och så spänningar/oro på det..inte konstigt att tårarna kommer. Håller tummarna även för dig! Kram

    Jenso, borde närma sig testdag?? Så glömsk att jag återigen glömt när du har TD. Påminn mig så jag vet när mina tummar ska hållas å jag ska tänka extra på dig Heidi, hur var det med din TD?

    JAyt, hur känner du dig idag?

    Solrosen, hur går det för lilla familjen? Skönt att vara hemma? Tänk att jag egentligen träffat den lilla tösen, men då var hon bara ett litet gryn i sin mammas mage, men hon gillade nog spa´t   Kram Hjärta
  • bolltjej35

    Ja det är mitt första äggplock men förmodligen inte det sista. Känns lite bättre nu. Gick ut en promenad i det fina höstvädret. Syns att säga vinterväder när det är 8 grader i Göteborg.
    Känner inte igen mig själv riktigt. Är känslig och gråter och tycker allt är jobbigt emellanåt. Som tur är har jag en helt fantastisk man som tröstar mig. Jag verkar i alla fall inte vara ensam om att gråta då och då. Det är verkligen en resa vi alla gör här inne.

  • Jayt

    Oj oj vad ni skriver tjejer. Jag var i Sthlm över helgen, hade en underbar dag i lördags med musikal med en kompis sen middag och en sväng ut. (Ingen alkohol för mig)
    Jag känner mig orolig men försöker ta en dag i taget. Testade ny i morse med sticka vi fick hem från kliniken och där kom strecket upp på en gång, starkt och tydligt. Väntar på att cvl ska ringa så jag kan meddela att jag är gravid.

    Stargazer, grattis till insättningen! Nu håller vi tummarna att erat lilla frö också stannar i många många veckor den här gången!

    Wonders, lycka till idag!!

    Bolltjej, jag har mått lite illa av äl sprutan, det är nog inga konstigheter med det. Har du ÄP idag?

    Jenso, hur mår du? Och Heidi, hur mår du? Har också glömt när ni har TD men det måste vara snart, vi låg ju rätt lika.

    Kanske4a, vad skönt att papprena har kommit, då känner man att man är på g iaf.

  • Heidi82
    Jayt skrev 2013-12-02 10:35:57 följande:
    Oj oj vad ni skriver tjejer. Jag var i Sthlm över helgen, hade en underbar dag i lördags med musikal med en kompis sen middag och en sväng ut. (Ingen alkohol för mig)
    Jag känner mig orolig men försöker ta en dag i taget. Testade ny i morse med sticka vi fick hem från kliniken och där kom strecket upp på en gång, starkt och tydligt. Väntar på att cvl ska ringa så jag kan meddela att jag är gravid.

    Stargazer, grattis till insättningen! Nu håller vi tummarna att erat lilla frö också stannar i många många veckor den här gången!

    Wonders, lycka till idag!!

    Bolltjej, jag har mått lite illa av äl sprutan, det är nog inga konstigheter med det. Har du ÄP idag?

    Jenso, hur mår du? Och Heidi, hur mår du? Har också glömt när ni har TD men det måste vara snart, vi låg ju rätt lika.

    Kanske4a, vad skönt att papprena har kommit, då känner man att man är på g iaf.

    Vad kul med en helg i Stockholm! Och ännu roligare att plusset haller i sig! :)
    Jag är pa rd 6 idag. Känner baske mig ingenting sa börjar bli ganska övertygad att det inte har fungerat.
    Har haft ömma bröst sedan insättning men sedan igar känner jag ingenting längre. Har lite lätt mensvärk bara.
    Testad den 10/12 men tror att jag ska tjuvtesta pa Onsdag, är da pa rd 8 (6-dagars blastocyst)
  • Solrosen 83

    Jayt: Vad härligt att höra att morgonens test från mottagningen också blev positivt direkt. Stort grattis!!!!

    JZ79: Det går bara fint här för oss. Dagarna rusar fram här med matning, blöjbyte och sova. Skönt att vara hemma iaf och sova i sin egen säng och mysa i soffan.

    Det var en fantastiskt trevlig helg vi hade i våras på spaat och nu känns det lite overkligt att hon var med då men det var hon ju faktiskt. Hoppas ni kan få till en ny träff snart även om det inte är aktuellt för mig att vara med än på ett tag. Kramar!

  • Jayt

    Jag har inte heller kännt så mycket och precis som dig så slutade mina bröst att ömma (antagligen när äl-sprutan gick ur kroppen) och har inte börjat ömma igen. Har också som en lätt mensvärk och något ont i svanken annars känner jag mig inte ett dugg gravid. Sist mådde jag fruktansvärt illa väldigt tidigt. Men alla graviditet är ju olika säger dom

  • Solrosen 83
    Heidi82 skrev 2013-12-02 10:53:44 följande:

    Vad kul med en helg i Stockholm! Och ännu roligare att plusset haller i sig! :)
    Jag är pa rd 6 idag. Känner baske mig ingenting sa börjar bli ganska övertygad att det inte har fungerat.
    Har haft ömma bröst sedan insättning men sedan igar känner jag ingenting längre. Har lite lätt mensvärk bara.
    Testad den 10/12 men tror att jag ska tjuvtesta pa Onsdag, är da pa rd 8 (6-dagars blastocyst)
    Man behöver ju absolut inte känna något speciellt även om man är gravid. Jag kände ingenting speciellt när jag plussade utan det var precis som månaderna innan och jag trodde mensen skulle komma när som helst. Så ge inte upp hoppet än!
  • Heidi82
    Jayt skrev 2013-12-02 11:04:04 följande:
    Jag har inte heller kännt så mycket och precis som dig så slutade mina bröst att ömma (antagligen när äl-sprutan gick ur kroppen) och har inte börjat ömma igen. Har också som en lätt mensvärk och något ont i svanken annars känner jag mig inte ett dugg gravid. Sist mådde jag fruktansvärt illa väldigt tidigt. Men alla graviditet är ju olika säger dom

    Ja, men jag vet inte jag. Gar och väntar pa den där "känslan" som alla sager att man känner när man är gravid. Men det kommer aldrig :( Däremot sover jag som en kratta. Vaknar mellan 6-7 varje morgon och är pigg som en lärka och kan inte somna om. Sedan kommer tröttheten som en smäll under dagen. Antar att det är alla hormoner som gör att kroppen är sa spänd. Känns som att jag är "speedad" hela tiden. Kan dock bero pa kortisonet som jag tar.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus