• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • hallonbacken

    Jag har också funderat på att gå med i/stödja Barnlängtan. Ni som har gått med vad ger det i utbyte? Hur är det med föreläsningar och lokalföreningar mm?

    Wittra: Håller med om att det känns lättare när man har en plan. Vi har precis fått reda på att IVF är vägen för oss. Just nu känns det som det är skönt att ha en plan även om det kommer att ta ett tag innan vi är där då sambon ska genomgå en biopsi (heter det väl...?) innan vi kan planera in IVF-start.

  • BaPumba

    By starlight: Jag säger som Jz, bättre att kolla ordentligt på klinik. Hemmatest ger inte så mycket eftersom man inte får helhetsbilden.

    Wittra: Så sorgligt att folk ska vara så jävla okänsliga! Det är JOBBIGT att gå igenom den resan vi alla här gör, så tröttsamt att man inte ens får göra det ifred.

  • Em me

    Jayt; jajjemän, skriver ju inte så mycket om mig i denna tråden då jag inte vill att någon ska känna det är jobbigt, håller det till uppföljar tråden;) men visst söndag den 8:e titta han ut;) titta in i uppföljar tråden om du är nyfiken på mer så jag inte väcker anstöt här. Hoppas kunna se dig i den tråden ändå snart men förstår om du inte är redo. Tog ju ett tag för mig innan jag blev redo för den tråden med pga missfallen.. Men väntar på dig där!:)

    Kram

  • bolltjej35

    Går och vänta på min testdag som är den 19.e decmber. Känns som en evighet tills dess. Vill ju så gärna ha det där plusset. En IVF är verkligen en enda lång väntan. Väntan på att börja, vänta på att böra speaya, vänta på sprutorna, vänta på äggplock vänta på äggåterföringen vänta på plus. Det är så klart värt all väntan, men väntan och ORON är jobbig. Känner inget ännu. Lite ömma bröst ännu, men det är väl för tidigt att känna något. Inag graviditetssymptom ännu. Har i alla fall inte haft någon blödning och det är jag glad för.

  • BaPumba

    Bolltjej: Den där väntan är sjukt jobbig. Ruvartiden var mycket värre än jag hade trott, i mitten kände jag mig som ett vrak och klarade knappt av att jobba. Inte långt kvar till TD nu iaf. :)

  • wonders

    BaPumba det var falskt larm. I morse vid 3 efter jag vaknat och trott att katten låg död bredvid mig, hon sov bara djupt, så tog jag ett nytt prov och det är blankt. Dock är det genomfört som det ska vilket gårdagen i farten blev doppat lite för mycket.. Man är ju inte så pigg. Är fortfarande så trött att jag skulle kunna gå och sova igen.. Så här trött har jag inte varit tidigare så jag hoppas fortfarande att det är något positivt.

    Jayt tack men det är så jag uppfattar barn totalt sett. Att sen föräldrar kanske borde ha haft lite svårare att få barn så de uppskattar dem mer, nu önskar jag ju ingen in i vår sits här men säger bara att ibland känns det som att de tar barnskapande som för givet. Hoppas inte att någon tar illa upp men det är så jag känner när jag ser föräldrar på stan som struntar i att barnen pockar på uppmärksamhet. visst man kan ha en dålig dag men..

    Bolltjej vad roligt att du har td den 19:e jag har dagarna runt om 18:e och 20:e.Glad Vilka solskensdagar det skulle vara om vi båda plussade. Blir så lycklig bara jag tänker på att vi skulle kunna skänka ännu mera hopp i denna tråd.

    Jenso var är du saknar dig här? Hur går det för er? Kram

    Em me och BaPumba det är roligt att ni är kvar och vakar lite över oss som inte har kommit lika långt som er. Glad

    JZ jag slog upp det där med tvillingar och det var både glädjande läsning och skrämmande. När ni går igenom detta vid ÄD och kanske får frågan om ni vill sätta in 2ägg så har jag läst mig till att det är för att man vill förbättra chansen att få 1barn i slutändan. Detta kanske du visste redan. Ja jag undrade ju över hcg om det blir högre och ja det blir det. Som någon skrev att 70 är normalt att få vid blodprovstagning men om man är gravid med tvillingar ligger det ofta upp mot 200 tydligen. Det läskiga är att det är större risker med två i magen och att de oftast vill titta ut tidigare än om man har en liten söting där. Å så jag önskar att ni snart får sätta denna boll i rullning. Men som du sa så kanske du ska få fossingen på rätt köl först. Har du blivit av med tabletterna ännu eller är det lite kvar dit?

    Mina bröst är fortfarande stora men ömmar inte lika mycket dock är jag så sömnig att jag skulle behöva ta ledigt och sova en vecka känns det som för att komma ikapp. Klamarar mig fast vid att jag inte varit så här trött tidigare och att min mage, vilket kan bero på alla hormoner förvisso, är större än vid uttaget. Idag om en vecka vet jag om jag är gravid och det både skrämmer mig och fröjdar mig eftersom om det är ett plus är det den bästa julklapp som jag kan få. Är det inte plus kommer denna jul troligen vara den sämsta i mitt liv. Men måste försöka att hålla modet uppe för som de säger på kliniken i Riga så skulle jag bara tänka happy thoughts.

    Det bästa jag hörde igår var han som skänkte 20tusen till en kille, som han inte kände för att denna kille skulle kunna köpa en rullstol så han kunde ta sig fram då han nyligen fått något som läkarna inte vet vad det är men som gör att han inte kan gå. Det är julkänsla.
    Solen lyser runt knuten och ja trots att jag är övertrött så är humöret bra och känner att detta kommer bli en bra dag.Solig Go for it!

  • Em me

    Wonders, de är klart! Så kul att skumma i denna tråden för att se om där kommit fler plus! Ni är så värda det alla!! Kanske inte skriver så mycket men alla ska veta att jag håller tummarna hårt och väntar på plus och glada besked!!

  • hallonbacken

    Usch! Idag är en sådan där dag då man bara känner att det är hopplöst och orättvist att vi ska vara i den sits vi är. Alla söta barn med luciakronor, glitter eller tomteluvor och så inser man själv att har vi tur och tar sig med IVF kanske vi är gravida om ett år men vi kommer fortfarande inte ha något barn att mysa med nästa lucia..

  • Wittra
    hallonbacken skrev 2013-12-13 12:55:11 följande:
    Usch! Idag är en sådan där dag då man bara känner att det är hopplöst och orättvist att vi ska vara i den sits vi är. Alla söta barn med luciakronor, glitter eller tomteluvor och så inser man själv att har vi tur och tar sig med IVF kanske vi är gravida om ett år men vi kommer fortfarande inte ha något barn att mysa med nästa lucia..



    Vet precis hur du känner. Jag har inte haft det så lätt i livet och nu ska jag tydligen börja kämpa med att få barn också. Aldrig tar skiten slut tydligen.
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus