• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Jennso

    Hallonbacken vad hander da med din mans operation - gor de den samma dag eller far de frysa de spermier som de forhoppningsvis hittar?

  • hallonbacken

    Jag har förutsatt att den också skjuts fram eftersom de inte vill frysa ner de spermier de hittar. Dom sa inget annat än att äggplocket var framskjutet till tidigast onsdag eller på fredagen men din fråga gjorde mig osäker så får kolla med dom hur det blir.

  • Jennso
    hallonbacken skrev 2014-05-23 15:58:41 följande:
    Bekräftat; Biopsin utförs samma dag som mitt äggplock!

    Va skont
  • Jayt

    Idag är det de ofrivilligt barnlösasdag och vill därför skicka en extra tanke och massa styrka till er alla som kämpar. Ni är fantastiska kvinnor allihopa, glöm aldrig det!

  • JZ79
    hallonbacken, va bra att de kan göra din mans biopsi samtidigt som du gör äp. Det är ju inte alltid de växer i den takt man vill. Härligt att höra du har flera blåsor iaf. Det kommer finnas perfekta ägg där inne när det väl är dags för plock Jenso, när jag klickar på länken kom jag till nått helt annat än barnlöshet (nått om kriminalitet?)  å nu när jag testar igen finns inte sidan kvar.. Jaja, huvudsaken är att det uppmärksammas.

    wonders, fått nått besked från Riga?

    Jag länkade flitigt på fb att det var "vår" dag igår. Fick många "gilla" och två delade vidare. Skönt att även de som inte är i vår situation delar och upplyser. I fredags fick maken ett brev från SU. De har fryst spermier!!!! Tjoho, det fanns några som var tillräckligt bra för att frysa!!   Brevet var från en biolog som arbetar på laboratoriet och de ville ha en påskrift där maken godkände att spermier sparas inför framtida behandling. Vi har inte hunnit höra något från läkaren ännu om antal och kvalité, men några tappra simmare fanns det uppenbarligen och det är en lättnad som inte går att beskriva. Får se vad beskedet blir från läkaren. Vi förbereder oss lite inför Finland. Maken försöker få sin läkare på vårdcentralen att ta vissa prover som Fertinova ville ha svar på. Får se om läkaren hör av sig och säger "OK" och fixar detta. I värsta fall får jag fråga på mitt jobb om någon kollega vill ordinera prover på min man (arbetar inom primärvården), men det känns som en sista utväg. Hoppas ni haft en varm och skön helg.
  • wonders

    Hejsan
    Tjohoo JZ nur verkar det ordna upp sig för er till slut. Hade jag inte haft ont i ryggen hade jag dansat segerdans till er ära..
    Det finns ett lab som kanske kan hjälpa er om du inte vill dra i trådar. Det är Werlabs som finns på nätet där man kan beställa lite olika tester man vill ta. Har varit bra för de som inte har haft någon läkare eller gyn som vill skriva ut provtagningar för de som är inne i ÄD-Svängen och det är ju väldigt likt IVF i övrigt och de proverna finns också att söka där inne. Det kostar 1000 tror jag men det kanske det är värt..

    Riga har ju sagt att jag har hyperplasi i endometrium och jag som hoppades på att slippa Procren och nu ska jag påbörja nästa behandling med just procren som är något kraftigare nål än vad vanliga andra sprutorna har. Men jag ska påbörja nästa behandling runt den 11/6 så snart igång igen..

    Hallonbacken skönt att se att det rullar på iaf och att de verkar få allt att klaffa..

    Snart börjar semestern och jag ska iväg och njuta i Kroatien. Ska bli hur skönt som helst. Men så länge njuter jag av att se att solen gått upp även idag och förärar oss med lite strålar. Solig

  • kanske 4a

    Hej!
    Det gick ju inte så bra på ferten. Nu har läkarna plötsligt kommit på att jag ska inte ha fler barn pga ärrvävnad och tunn livmoder. Men att ingen har kunnat kläcka ur sig det tidigare då. Jag har ju varit på massor med läkarbesök och undersökningar senaste åren, fått två x och ett missfall och ingen har sagt något. Nåväl, det är vårt beslut om vi vill göra ivf eller inte men de rekommenderar det inte. Alla prover plus vul såg bra ut. Vi kan ju be om en second opinion också. Men just nu känns det inte som vi orkar mer. Har börjat titta på möjligheten att vara kontaktfamilj eller familjehem. Men vi vill ju helst ha ett litet barn vilket ju är svårare, kanske egoistiskt att tänka så men vi tror inte att vi har vad som krävs för att ta hand om ett större barn med stora behov. Vi får se hur det går. 


    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • BaPumba

    Hej alla godingar, ni tappra kämpare!

    Det var längesen jag skrev nu men jag smyger fortfarande i kulisserna och läser allt.

    Jag förstår att ni haft det riktigt tufft ett tag JZ, läste i din blogg för ett tag sen oxå. Har din man tagit testerna som behövdes för kärlsjukdomen? Jag hoppas verkligen att operationen kan bli av som tänkt och att ni kan komma iväg till Finland utan oro för eventuella sjukdomar. Otroligt skönt att spermaprovet var så bra så att det gick att frysa ner några rackare, grattis! Nu får det fortsätta på det spåret tycker jag!

    Wonders: Skönt att du fått något konstaterat nu efter alla behandlingar och utredningar. Som jag sagt innan, det finns verkligen mycket man kan göra mot infertilitet! När "tefloneffekten" försvunnit borde det ordna sig. Gött att vara igång snart igen och härligt med lite semester i Kroatien "på köpet". Jag antar att sommaren börjat breda ut sig över hela Sverige så även vi som inte åker söderut kan njuta av sol och värme.

    Kanske4: Jättekonstigt att inga läkare kunnat lämna sin rekommendation förren nu när ni ändå kommit en bit, det borde de verkligen kunnat kläcka ur sig tidigare! Frustrerande! Verkligen tråkigt att ni fått negativa besked.

    Wittra: Spännande med bröllop i antågande, nu kan det inte vara långt kvar?? Jag är övertygad om att det kommer bli en fantastisk dag som ni kommer se tillbaka på med mycket glädje.

    Tiden går snabbt framåt här och jag kan inte riktigt fatta att det är mindre än fem veckor kvar till det beräknade datumet. Jag tänker ofta på vilken tur jag har haft och att det inte var så länge sedan som jag kämpade tillsammans med er.

    Kram till er och hoppas ni kan njuta av den härliga sommaren som verkligen börjat komma nu. Värme, ljusa dagar, salta bad, jordgubbar - vilken härlig tid det är nu!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus