• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Jennso
    JZ79 skrev 2014-06-02 12:53:24 följande:
    Idag fick maken ett brev från vår läkare på SU. Det gällde spermaprovet han lämnade för ca 2 veckor sedan. Istället för enstaka spermier som de bara hittat tidigare fanns nu 2,6 miljoner/ml!!!! Förvånadsmile2.gif Det har aldrig varit i närheten av några miljoner tidigare, bara enstaka stackars spermier. Wiihooo!! 
    Vårdcentralen har dessutom skickat hem provsvar på b la hiv och hepatit som Fertinova ville han skulle ta. Nu är några orosmoment avklarade..

    Va underbart JZ, va glad jag blir for er skull!! Nu vander det

    Hallonbacken: Vet du om ni kommer att gora insemination eller ivf nu?

    Nu vantar jag bara pa mens den har veckan sa jag kan borja ny behandling och flyga ut till Grekland nasta vecka....
  • hallonbacken
    Jennso skrev 2014-06-02 13:12:04 följande:
    Hallonbacken: Vet du om ni kommer att gora insemination eller ivf nu?
    Enligt vad de sa innan så är det först två inseminationer och sedan två IVF (dvs. två ET)
  • wonders

    Plötsligt händer det JZ. Så skönt att få ett sånt besked som omväxling.

    Hallonbacken trist att de inte fann en enda liten simmare. Vet hur tufft det är att behöva gå en annan väg än den man tänkte sig från början. Men gravid delen är ju en rätt så liten del av hela livet för hen som föds att ge kärlek och struktur är ju inte alla barn som får.. Hoppas ni hittar donator som liknar din man.. Det var så vi tänkte när vi valde ÄD att hon skulle vara så lik mig som möjligt..

    Själv sitter jag och lapar sol i Kroatien. Har tom lyckats skaffa soleksem. Några dagar kvar innan den där hemska sprutan ska tas.. sen är det bara nästan en månad till fet. Går fort nu.

  • JZ79
    Jenso, härligt att ni snart är på G mot Grekland och ny behandling. Håller mina tummar stenhårt wonders, härligt med semester och sol SoligCool Perfekt att ladda batterierna inför en ny behandling.
  • kanske 4a
    JZ79 skrev 2014-06-02 12:53:24 följande:
    Idag fick maken ett brev från vår läkare på SU. Det gällde spermaprovet han lämnade för ca 2 veckor sedan. Istället för enstaka spermier som de bara hittat tidigare fanns nu 2,6 miljoner/ml!!!! Det har aldrig varit i närheten av några miljoner tidigare, bara enstaka stackars spermier. Wiihooo!!  Vårdcentralen har dessutom skickat hem provsvar på b la hiv och hepatit som Fertinova ville han skulle ta. Nu är några orosmoment avklarade..

    Men åhh vilka underbara nyheter!!! Nu är det er tur, kram !!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling. MA juni-12. X hö-2014. Båda äggledarna borttagna
  • Jayt

    Vad glad jag blir nu Jz! Nu vänder eran otur tror ka, nu jäklar!!
    Visst har mannen din ätit massa vitaminer? Tänkte om det är dom som har satt lite farm på simmarna.

  • JZ79
    Jayt, jo det kan mycket väl vara vitaminerna Glad Han åt dom ju inte vid ivf nr 2 och då var ju provet sämre. Fast såhär bra har det aldrig varit! Han får fortsätta med vitaminerna ett bra tag till innan vår resa är över.

    Tips om ett radioprogram: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5880289 Handlar om ekonomin runt ivf och fertilitetsbehandlingar och så det orättvisa att landstingen har olika regler.
  • Jayt

    Ja det får han banne mig göra haha. Hur blir det med ÄD i Finland, skickas dom spermierna över dit då?

    Ska lyssna på på länken du skickade. Jag går hemma nu och har inte så mycket att göra så det passar bra :)

  • JZ79

    Jayt, nej det provet sparas för ÄD på Sahlgrenska. Han får lämna ett prov på Fertinova vid första besöket, de fryser ner det som Back-up om de behöver använda det när donerade ägg ska befruktas. De föredrar att använda färska spermier om det finns. Hur mår du nu?? Kram

  • Jayt

    Jz, okej då är jag med. Men då hoppas vi att dom på Sahlgrenska inte kommer behövas :)
    Har ni fått någon information om hur allt kommer gå till eller är det det ni ska få när ni åker över? Får ni själva välja donatorn?

    Jag mår bra tack. Men har en jäkla foglossning som har gjort att jag inte kunde fortsätta jobba. Har haft det ett tag men har bitit ihop men förra veckan gick det inte längre. Men på söndag går jag på graviditetspenning. Går in i vecka 32 på fredag. Tiden går så galet fort!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus