• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • BaPumba

    Calabalic: Jag förstår dig helt! Som Maramina skriver är man tacksam för sin graviditet och sitt barn även om man skriver negativt och att det är jobbigt. Men om man i princip bara skriver sånt blir det väldigt gnälligt och tråkigt att läsa/lyssna på. Framförallt när man skriver det på FB som är ett så stort forum, det är svårt att värja sig från folks inlägg där. Jag tycker att man får skriva det man vill, men det är inte konstigt att människor i närheten kan känna sig upprörda eller provocerade. Om det gnälliga inte vägs upp med lite positivt oxå blir man lätt uppfattad som en gnällspik bara, ÄVEN om man förstår att det inte bara är en dans på rosor att vänta eller ha barn.

  • wonders

    Är det inte typiskt att man sitter i telefonen när de ringer med besked. Och sen kan man inte ringa åter för de har telefontider och jag förstår att om de inte hade det skulle de bara få sitta i telefon och inte ta hand om de patienter som kommer in och ska bli undersökta.. Men det är ju så enerverande när man har varit nervös för resultatet och så måste man vänta ytterligare nästan ett dygn innan man kan få veta. Sitter och väntar på att klockan ska bli 8 så jag kan ringa.
    Jag vet vad jag ska göra om det blir ett positivt besked och det är att åka och handla en klänning som jag såg häromdagen som nu bara kostade 1/2 priset.
    Men just nu är det som att se på en kastrull med vatten som ska koka..

  • wonders
    BaPumba skrev 2014-07-28 13:27:29 följande:

    Calabalic: Jag förstår dig helt! Som Maramina skriver är man tacksam för sin graviditet och sitt barn även om man skriver negativt och att det är jobbigt. Men om man i princip bara skriver sånt blir det väldigt gnälligt och tråkigt att läsa/lyssna på. Framförallt när man skriver det på FB som är ett så stort forum, det är svårt att värja sig från folks inlägg där. Jag tycker att man får skriva det man vill, men det är inte konstigt att människor i närheten kan känna sig upprörda eller provocerade. Om det gnälliga inte vägs upp med lite positivt oxå blir man lätt uppfattad som en gnällspik bara, ÄVEN om man förstår att det inte bara är en dans på rosor att vänta eller ha barn.


    Detta gäller ju även annat som kan vara lite delikat att ta upp på en så öppen plats som FB..
    Sen kanske det även är så att denna person om du säger att hon bara är negativ hela tiden behöver få lite stöd för tror att hon kanske inte mår så bra... Det behöver ju nödvändigtvis inte vara babyn som är "problemet" men att det blir den det talas om.
    Man kan ju inte bara vara negativ för det är nog ingen människa utan någon glimt måste det ju finnas. Vet ju inte hur nära du står henne men är du nära så räck ut en hand.
  • wonders

    Vill tacka alla goa tjejer här inne för att ni höll tummarna. Mitt hcg var 1480. Nytt prov tas imorgon. Jag är så lycklig att tårarna sprutade när jag fick reda på det. Tänk er att under ca 4år har jag kämpat för detta. Det tog 10försök innan jag lyckades. Tror att idag är jag den lyckligaste i hela världen. Problemet är att dölja det på jobbet kommer bli ett problem eftersom jag inte vill outa det alltför tidigt..

  • Solrosen 83

    Åh vad härligt att läsa Wonders!! Fick rysningar över hela kroppen när jag läste ditt sista inlägg. Så glad för din skull med tanke på hur du kämpat och hela tiden hållt dig så positiv och peppande här i tråden. Fortsätter att hålla tummarna här för morgondagens prov.

  • Jennso

    Jippi grattis Wonders!! Det är ju ett högt hcg så vem vet du kanske ska ha två Grattis igen och åk nu och köp klänningen och jag hoppas att du kan njuta av de närmaste 8 månaderna. Kram!

  • Micro

    Grattis, det var du verkligen värd, efter allt slit. Köp klänningen, blir ju inget mer shopping i Riga:)

  • wonders

    Tack alla för era gratulationer. Ja risken/önskan om två är ju stor. Om jag får det behöver jag ju egentligen inte åka åter till Riga mer än med de små när de är stora nog att förstå att det är därifrån de kommer.
    Jag har inte riktigt förstått att jag ska bli mamma men Jennso jag hoppas att jag kommer växa i den rollen under de åtta kommande månaderna som du säger att det blir.
    Micro du är nog min lilla turmaskot. Tackar åter igen för ditt sällskap.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus