• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • Dakine

    Jag och min man har en pojk tillsammans som föddes 2010. Vi har för 1,5 år sedan börjat försöka få ett syskon, utan resultat. Sonen blev till på första försöket efter p-piller (Yasmine). Efter sonen föddes satte jag i en p-stav. Som jag tog bort för flera år sedan! Min mens var till en början ganska regelbunden, men vi valde att vänta tills efter vi gift oss. Då började min mens komma mer och mer oregebundet.. äl tester visade oftast positivt, men mensen fortsatta att komma och ingen graviditet. 

    Eftersom vi har ett barn sedan innan har vi fått söka oss privat, där jag fick konstaterat PCO/PCOS. De bad mig att gå ner i vikt, så ska få träffa dem i December igen om ingenting hänt. Jag vet ju att jag kan bli gravid utan hjälp, men tror att det var tackvare p piller förra gången. Har lyckats gå ned 3 kg, men det går sakta! :( Vill bli gravid NU. Ska eventuellt få börja med pergotime före jul, annars efter jul. Hoppas det vänder! Inväntar mens imorgon, och jag tror den är på G... lika besviken varje gång... 

  • Wittra

    Wonders: Förstår hur du menar,,,jag vet så väl om att leva i nuet och försöka ha det så stressfritt som möjligt runt sig är det bästa. Tyvärr kan jag inte stänga av stressen bara sådär.....

    jag vet inte om det är rädslan för hur denna första IVF faktiskt ska gå eller om det är sprayen som gör mig så otroligt ledsen och känslig. Idag har tankarna kretsat otroligt mycket kring "hur ska det gå om detta inte fungerar?" och så har jag massa skräckscenarion, krisplaner osv. Jag avskyr att vara utlämnad åt....ja...ödet? Avskyr det...Otroligt mycket av mina tankar upptas av hur min man ska ta allting, han påstår att han "klarar" sig och att han visst vet att det inte finns garantier för detta...men försöker se på det positivt.

    på tal om sprayen, upplevde ni att ni fick liksom mer slem i halsen? Äcklig fråga, men jag vet inte vem jag ska fråga annars. När jag sprayar så känner jag ju när det kommer ned i svalget och sedan verkar det liksom slemlösande...? Foten i munnen eller ska det funka så? 

    JZ: 12 nov ringer sköterska och ger mig startdatum för gonal-f. 

    Usch, varit en jobbig dag rent allmänt på jobbet, asmycket att göra och mitt i allt mår jag dåligt, dåligt. Upplever försämrad sömn, drömmer jättemkt obehagliga drömmar. Alltså inte om barnlösheten utan om andra saker, 

  • wonders

    Wittra att sova dåligt är tyvärr vanligt vilket inte är positivt på humöret det heller. Vet inte riktigt om jagkkände av sprayen på det sättet men vi reagerar ju alla olika.

    Oavsett hur stressad över sitsen du är försök att få in lugn i livet. Första gången är allt nytt men ändå.

    Hallonbacken håller tummarna för äl på söndag istället.

    Jz allt såg bra ut. Den var väldigt livlig men jag känner inte alla sparkar och rörelser även om jag såg dem. Det blir nytt försök att se könet om några veckor när nästa ul är. Ska på extra kolk att blodet går som det ska då.

  • Wittra

    Var hos kuratorn igår. Satt bara och grät, nästan alltid varit mer sammanhållen där men igår gick det inte att hålla igen. Ändå skönt att få prata av sig....idag kom mensen också ....visst...ingen överraskning men ändå......m

  • Wittra

    Var hos kuratorn igår. Satt bara och grät, nästan alltid varit mer sammanhållen där men igår gick det inte att hålla igen. Ändå skönt att få prata av sig....idag kom mensen också ....visst...ingen överraskning men ändå......m

  • wonders

    Skönt Wittra. Vi behöver alla lätta på trycket någon gång och varför inte där.
    Man måste ju få trilla ihop för att sen samla sig och kör på igen.

  • Wittra

    Wonders; ja...det var faktiskt skönt att få ur sig allt. Anledningen till attdet blev för mkt igår var för att en kvinna på jobbet ska bli mormor, hon fick ett samtalfrån dottern och de pratade om könet o sedan satt hon grämde sig över att hon aldrig trott att hon skulle bli mormor ....detta var ju så efterlängtat blabla.....berättade om min situation. Tårarna höll på att rinna över. ...

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus