• Söndermarken

    Vi som försökt ett tag utan plus

    Vi som har lite svårare att plussa kanske behöver någonstans att få "vädra"lite


    Lycka
  • Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus
  • JZ79
    hallonbacken skrev 2015-02-22 23:46:59 följande:

    Det blev nog inget denna gången tyvärr. Började blöda på kvällen rd10 och idag på rd13 börjar det bli mindre. Fortsätter dock med lutinus tills de är slut och tar ett grav.test på onsdag och sedan ringer jag rmc.

    När det började blöda kändes det verkligen som det var kört även om jag vet att många blöder i början. Den kvällen var mest bara tårar men nu är det framåt som gäller. Vi vill köra igång igen och sätta in ett fryst embryo vid nästa äl så hoppas inte kliniken har policy om att det måste gå en cykel emellan...


    Fan också Kram och en massa pepp till dig!!
  • hallonbacken

    Ja, typiskt dumt att det inte funkade. Men vi har 4 fina i frysen så någon gång ska det väl gå.

    Hur är det med dig JZ? Visst skulle ni ner tillAten snart?

  • JZ79
    hallonbacken skrev 2015-02-23 10:34:34 följande:

    Ja, typiskt dumt att det inte funkade. Men vi har 4 fina i frysen så någon gång ska det väl gå.

    Hur är det med dig JZ? Visst skulle ni ner tillAten snart?


    Skönt att ni har i frysen!
    Vi åker nästa vecka Känns spännande och lite läskigt. Kollade väderprognos häromdagen, 15 grader och lite sol kan vi leva med SoligCool  I övrigt mår jag rätt kasst. Mycket värk och inflammationer. Fått kortisonsprutor igen och väntar/hoppas nu att de ger effekt. Inom en vecka borde jag må bättre om det funkar även denna gång.
    Kram på dig!!
  • Dakine
    Jag har BIM på fredag. Hade äl den 13/2. 
    Kunde inte hålla mig då jag har gravtest hemma, så tog ett imorse för "skojs skull". Först tyckte jag kunna se att det skymtade ett svagt plus, men sen blev det blankt och negativt :( 

    Känns som att hoppet är ute !! Åh, jag skulle aldrig ha testat.... 
    Brännande bröst, och lätt mensvärk sedan lördag. 
  • Gweny

    hallonbacken>> uch tråkigt det inte verkar båda så gott.  får hoppas det ligger 4 superägg och väntar i frysen på er.  

    JZ79>> så spännande att ni snart ska åka iväg. Hoppas allt går bra och ni dessutom får gott väder och kan strosa runt lite ihop.

    Dakine>> det är verkligen så depp med negativa test, men samtidigt kanske det är lite för tidigt, ge inte helt upp förrän mensen kommer! vad är planen annars? en ny kur?

  • Dakine
    Gweny skrev 2015-02-24 13:44:37 följande:

    hallonbacken>> uch tråkigt det inte verkar båda så gott.  får hoppas det ligger 4 superägg och väntar i frysen på er.  

    JZ79>> så spännande att ni snart ska åka iväg. Hoppas allt går bra och ni dessutom får gott väder och kan strosa runt lite ihop.

    Dakine>> det är verkligen så depp med negativa test, men samtidigt kanske det är lite för tidigt, ge inte helt upp förrän mensen kommer! vad är planen annars? en ny kur?


    Nej, ska inte testa mig nå mer förrän fredag. Så vi får se då. 
    Om det inte blir något nu, är planen en ny kur pergotime. Men exakt hur vi ska gå vidare har vi inte samtalat om än. 

    Här är mina test för idag. På CD 11 efter ÄL. 



    Har plockat isär testet och lagt det i lite olika vinklar.... 
  • Dakine
    Fick besked från progesteron blodprovet som jag tog förra veckan. Enligt det resultatet har jag inte haft någon säker ägglossning denna menscykel. Känner mig helt tom. Jag skulle ägglossa enligt läkaren i slutet på veckan, vilket jag också gjorde både i känningar och enligt äl-test. Fattar ingenting. Det blir nog inget plus då. FAN OCKSÅ! Nu ger jag upp. Jag orkar inte det här nå mer. 
  • Dakine
    Fick ytterligare detta besked .... "Jag har nu pratat med dr om ditt progesteron och  ditt omslag på ÄL-testet. Hon säger att progesteronet inte visar på en ägglossning men du kan ändå ha haft en ägglossning eftersom ÄL-testet var positivt. Anledningen till det lite låga progesteronet kan vara att provet inte togs när ditt progesteron var som högst efter ägglossningen. Antingen kan provet ha tagits för tidigt eller för sent, det är svårt att säga vilket. Dessutom finns det individuella variationer för när progesteronet är som högst som gör att det ibland kan vara svårt att fånga ett högre värde. Så med andra ord är hoppet inte ute!"
  • JZ79
    Dakine, nej hoppet är inte ute. Testa inte mer..vänta till fredag, minst. Håller tummarna!! Visst har du tagit Pergotime? Fick du ÄL-spruta? En del verkar få det efter att ha gjort vul och sett äggblåsor.. Är inte så insatt, har inte själv använt Pergo men jag har ju snappat upp ett å annat eftersom jag försökt få barn i flera år nu.

    Hallonbacken, vad sa kliniken idag? Hoppas ni får köra direkt.

    Gweny, när skulle ni sätta igång igen?

    Wittra, är du här? Visst har du startat behandlingen? Lycka till!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus