• LöjligaFamiljen

    Bildtråd för oss som väntar smått i September 2012

    Här kan vi lägga in bilder på allt som har med bebisen att göra! Magar, ulbilder, inköp osv

  • Svar på tråden Bildtråd för oss som väntar smått i September 2012
  • Kickioh
    Skrutt 83 skrev 2012-04-18 11:36:14 följande:

    Tack så mkt! =)

    Ni som vet vad ni väntar nu efter RUL, har ni gjort "The baking soda test"? Hur väl stämde det? Enligt det väntar vi en liten tjej. Så kul att kolla all skrock när man inte vet utan bara kan spekulera i ett par mån till.


    Vi fick flickresultat på det i vecka 12. Kanske ska testa igen nu när man är längre gången :)
  • Skrutt 83

    NeLe: ja tack det känns helt underbart! Ja dvd:n är jag jätteglad för! Fanns inte möjlighet till det när vi gjorde RUL med sonen så därför valde jag att göra RUL på en annan mottagning denna gång.

  • NeLe
    Skrutt 83 skrev 2012-04-18 12:04:17 följande:
    NeLe: ja tack det känns helt underbart! Ja dvd:n är jag jätteglad för! Fanns inte möjlighet till det när vi gjorde RUL med sonen så därför valde jag att göra RUL på en annan mottagning denna gång.
    härligt när man kan välja sådär. Gjorde ni en privat då?
  • BlomsterFröken
    Skrutt 83 skrev 2012-04-18 11:36:14 följande:

    Tack så mkt! =)

    Ni som vet vad ni väntar nu efter RUL, har ni gjort "The baking soda test"? Hur väl stämde det? Enligt det väntar vi en liten tjej. Så kul att kolla all skrock när man inte vet utan bara kan spekulera i ett par mån till.



    vad är de för test ?! :)
  • Angie99
    Skrutt 83 skrev 2012-04-18 11:36:14 följande:

    Tack så mkt! =)

    Ni som vet vad ni väntar nu efter RUL, har ni gjort "The baking soda test"? Hur väl stämde det? Enligt det väntar vi en liten tjej. Så kul att kolla all skrock när man inte vet utan bara kan spekulera i ett par mån till.


    Vilken fin bild! Grattis!

    Jag har inte gjort "the baking..." men allt annat skrock har stämt.
    Tex -
    * Jag äter massor av sött, frukt och juice. Älskade chips och ost innan och drack nästan aldrig juice.
    * Hjärtljuden var över 140.
    * Både min ålder vid befruktning och året jag ska föda är jämna.
    * Min hy ser sämre ut.
    * Barnet ligger lågt.
    * Ingen rand på magen.
    * Mycket illamående (inga kräkningar dock.)
    * Visar handflatorna uppåt.

    Bara skrock jag vet men allt detta gjorde att jag var nästan säker på att det var en flicka. (trots att jag nog innerst inne önskade en pojke). Så när BM sa att hon trodde det var en tjej så sa jag typ - Ja det vet jag väl... Hahaha!
  • Angie99
    NeLe skrev 2012-04-18 11:12:02 följande:
    grattis till era små i magen (flicka respektive pojke), Angie och Kicki
    Tack!

    Är det nån mer än jag som fortfarande inte känner några sparkar?
  • läängtan
    Angie99 skrev 2012-04-18 15:55:17 följande:
    Tack!

    Är det nån mer än jag som fortfarande inte känner några sparkar?
    Här sparkas det ingenting! är i vecka 17+0 idag med första så kanske inte så konstigt :) men ibland känner jag allt att de fladdrar till, men absolut inte varje dag!
  • Angie99
    läängtan skrev 2012-04-18 15:56:37 följande:
    Här sparkas det ingenting! är i vecka 17+0 idag med första så kanske inte så konstigt :) men ibland känner jag allt att de fladdrar till, men absolut inte varje dag!
    Jag är 18+5 idag och har inte känt nått! Nån gång har jag tryckt in handen lite och då ev känt nått som var lite som en vibration. Ca 3-5 "darr" snabbt i en följd. Jag vet inte om det kan vara barnet eller nått annat. Vill så gärna känna av den lilla nu!
  • Kickioh
    Angie99 skrev 2012-04-18 15:53:13 följande:
    Vilken fin bild! Grattis!

    Jag har inte gjort "the baking..." men allt annat skrock har stämt.

    Tex -

    * Jag äter massor av sött, frukt och juice. Älskade chips och ost innan och drack nästan aldrig juice.

    * Hjärtljuden var över 140.

    * Både min ålder vid befruktning och året jag ska föda är jämna.

    * Min hy ser sämre ut.

    * Barnet ligger lågt.

    * Ingen rand på magen.

    * Mycket illamående (inga kräkningar dock.)

    * Visar handflatorna uppåt.

    Bara skrock jag vet men allt detta gjorde att jag var nästan säker på att det var en flicka. (trots att jag nog innerst inne önskade en pojke). Så när BM sa att hon trodde det var en tjej så sa jag typ - Ja det vet jag väl... Hahaha!



    I stort sett all skrock tydde på flicka för mig också men icket :P Eller det är ju osett än, men både vi och bm tyckte det såg ut som en snopp så nog blir det säkert en pojk här :)
  • läängtan
    Angie99 skrev 2012-04-18 16:12:37 följande:
    Jag är 18+5 idag och har inte känt nått! Nån gång har jag tryckt in handen lite och då ev känt nått som var lite som en vibration. Ca 3-5 "darr" snabbt i en följd. Jag vet inte om det kan vara barnet eller nått annat. Vill så gärna känna av den lilla nu!
    Är det din första också? då brukar man ju känna sent :) sen beror de ju helt på vart bebisen ligger och hur moderkakan är osv. men jag vet precis känslan, man längtar ju ihjäl sig! :)) har du varit på RUL än?
Svar på tråden Bildtråd för oss som väntar smått i September 2012