• trettioplus

    Önskar ignorerafunktion i forumet

    Jag önskar en funktion i forumet där man kan ignorera särskilda användare, så man slipper se deras inlägg. Jag har sett det på andra ställen och det verkar fungera bra.

    Jag tror att mycket tjafs och dålig stämning på forumet skulle kunna undvikas om man helt enkelt kunde stänga av, så man slapp se, inlägg från personer som man ändå bara retar upp sig på.


    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Svar på tråden Önskar ignorerafunktion i forumet
  • Nicke
    Fluffskalle skrev 2012-01-08 23:03:08 följande:
    Som Flashback har alltså och det tycker jag också vore bra. MEN eftersom man kan vara anonym här så måste väl det försvinna i samband med det kanske (eller så får de öppna så att man kan skapa flera konton istället), med tanke på att om man blockar bara en person och den sedan svarar anonymt någonstans och man märker att den anonyma blockerats (syns ju om man kollar om folk svarat eller inläggsnummer) så blir det inte svårt att röja folks anonymitet.
    Det skulle antagligen bara gå att dölja anonyma med tillfälligt nick.. eller nåt.
  • Nicke

    Allt går att lösa tekniskt. Det är fortfarande jättemånga som undrar hur vi moderatorer kunde dela ut tillsägelser och varningar till anonyma, utan att vi visste vem som var anonym.

  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:01:55 följande:
    Jag hänger i en tråd som "Gudasänd" har startat. Det är busenkelt att bara bläddra förbi hans inlägg. Det intressanta är ju svaren. Att dölja känns så onödigt.
    Alla har vi olika behov, det som är onödigt för dig är kanske nödvändigt för andra.
  • Men
    Niklas2k skrev 2012-01-08 22:59:11 följande:
    haha, visst. Det skulle bli jättebra om alla kunde se det. Verkligen. HAHAHAHAH

    Det är otroligt många här som inte klarar av att andra inte håller med. Den funktionen skulle få jobba stenhårt och sammanhanget i trådarna skulle högst troligt gå helt förbi. Jag diskuterar ofta med flera olika personer i samma trådar.
    Vill bara förtydliga att jag inte menade allvar med att det skulle visas för alla medlemmar. Blir lite osäker på om du förstod det.
  • Nicke
    Klöset skrev 2012-01-08 23:05:29 följande:
    Alla har vi olika behov, det som är onödigt för dig är kanske nödvändigt för andra.
    Det är nödvändigt för väldigt många och jag tror fortfarande att det skulle bli en hel del förvirring i många trådar som inte direkt bidrar till innehållet. Jag ser hellre att man är hårdare när det kommer till OT.
  • Nicke
    Men skrev 2012-01-08 23:05:45 följande:
    Vill bara förtydliga att jag inte menade allvar med att det skulle visas för alla medlemmar. Blir lite osäker på om du förstod det.
    Det gick mig nog förbi.

    Det är heta diskussioner om gilla och ogilla-knappar också. Lite varstans typ.
    På Swedroid så fick man helt plocka bort "tumme ner"-knappen. Folk kunde väl inte riktigt hantera det.
  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:06:09 följande:
    Det är nödvändigt för väldigt många och jag tror fortfarande att det skulle bli en hel del förvirring i många trådar som inte direkt bidrar till innehållet. Jag ser hellre att man är hårdare när det kommer till OT.
    Det skulle också funka, men det är ett jädra jobb för moderatorerna.
  • supersemlan
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:03:21 följande:
    Hur länge ska man hålla på i en tråd innan man får inse att man blir ignorerad? Om 10 personer är ignorerade och alla 10 försöker diskutera något med folk som har dolt? Man kanske kan dölja alla 10 som försöker få gehör av någon som inte ser det? Efter ett tag så kan man dölja alla i tråden så har man sitt eget lilla häng liksom.
    Lika länge som du håller på nu, innan du inser att du blir ignorerad? Eller du kanske aldrig blir ignorerad och är rädd att du skulle bli det om funktionen fanns?

    Det är ju faktiskt du som tycker att vi ska lära oss att ignorera och sortera information. Skillnaden mellan att dölja eller bara strunta i att läsa är ju hårfin, eftersom konsekvensen blir exakt densamma för den som blir ignorerad. Eller menar du att det är obligatoriskt att svara om man blir tilltalad?? Det kanske är precis det ts inte vill känna sig tvingad att göra. 
  • Nicke
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:07:18 följande:
    Det är heta diskussioner om gilla och ogilla-knappar också. Lite varstans typ.
    På Swedroid så fick man helt plocka bort "tumme ner"-knappen. Folk kunde väl inte riktigt hantera det.
    Fick en kommentar x-antal nertummar så doldes inlägget. Det funkade inte bra.
  • Nicke
    supersemlan skrev 2012-01-08 23:10:48 följande:
    Lika länge som du håller på nu, innan du inser att du blir ignorerad? Eller du kanske aldrig blir ignorerad och är rädd att du skulle bli det om funktionen fanns?

    Det är ju faktiskt du som tycker att vi ska lära oss att ignorera och sortera information. Skillnaden mellan att dölja eller bara strunta i att läsa är ju hårfin, eftersom konsekvensen blir exakt densamma för den som blir ignorerad. Eller menar du att det är obligatoriskt att svara om man blir tilltalad?? Det kanske är precis det ts inte vill känna sig tvingad att göra. 
    Du kan svara att du inte är intresserad av att fortsätta diskussionen med mig? Väldigt enkelt.
Svar på tråden Önskar ignorerafunktion i forumet