• trettioplus

    Önskar ignorerafunktion i forumet

    Jag önskar en funktion i forumet där man kan ignorera särskilda användare, så man slipper se deras inlägg. Jag har sett det på andra ställen och det verkar fungera bra.

    Jag tror att mycket tjafs och dålig stämning på forumet skulle kunna undvikas om man helt enkelt kunde stänga av, så man slapp se, inlägg från personer som man ändå bara retar upp sig på.


    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • Svar på tråden Önskar ignorerafunktion i forumet
  • Men
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:14:50 följande:
    Så länge man inte har angivit något tillfälligt nick så ska anonymiteten vara garanterad så i ett sådant fall så skulle man helt enkelt inte kunna ignorera. Då får du välja om du vill kolla i tråden eller inte med vetskapen om att du inte kan blocka vem som helst.
    Jo, men det skulle väl funka precis som nu? Trycker du på "visa endast" på en anonym så visas alla anonyma.
  • Nicke
    supersemlan skrev 2012-01-08 23:18:25 följande:
    Väldigt enkelt om du hör till dem som respekterar det.  

    Det skulle kunna vara ett argument, men jag tycker också att det skulle kunna tillföra sammanhang genom att man döljer dem som för en ofta tråddödande OT-diskussion sida upp och sida ner. Jag ser ofta att användare lämnar en annars givande diskussion när det händer. Om man då enkelt kan dölja kan diskussionen fortsätta, on topic.
    Men förutsätter inte det att typ ALLA döljer "rätt" personer då?
  • Nicke
    Men skrev 2012-01-08 23:18:38 följande:
    Jo, men det skulle väl funka precis som nu? Trycker du på "visa endast" på en anonym så visas alla anonyma.
    Javisst, men när du visar endast på anonyma utan nick så kan du få inlägg från flera olika anonyma. Diskussionen rörde väl om man ev. skulle kunna identifiera en viss anonyms inlägg om man blockade någon (utan tillfälligt nick).

    Man skulle hur som helst kunna lösa det enkelt så att anonymiteten inte påverkas alls.
  • supersemlan
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:21:05 följande:
    Men förutsätter inte det att typ ALLA döljer "rätt" personer då?
    Det förutsätter väl framför allt att inte alla döljer varandra, för då dör ju också diskussionen. Som den alltså ändå skulle göra även utan funktionen.
  • Nicke
    supersemlan skrev 2012-01-08 23:18:25 följande:
    Väldigt enkelt om du hör till dem som respekterar det.  
    Jag behöver inte respektera det men då vet jag om det.
    Om jag säger att jag inte vill diskutera med dig mer och att jag kommer att ignorera dina inlägg... då vet du ju det liksom. Då är det upp till dig. Jag kan välja att inte svara efter det. Hittills funkar det kanon här i alla fall. Ibland har det hänt att någon har lyssnat på argumenten och börjat diskutera på ett mer, för mig, intressant sätt.
  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:18:09 följande:
    och du vet, skulle man skapa något som tillgodoser allas behov alltid så skulle det blir väldigt... jobbigt.
    Som moderator så gjorde man alltid fel, hur man än gjorde.
    Det är sant. Men man kan önska .

    Jag läser bara väldigt mycket och ibland är man så inne i diskussionen också avlöses det med en massa ointressant. För min del hade dölj, varit ett bra hjälpmedel.

    Visa endast är ett superbra hjälpmedel förövrigt  
  • Nicke

    Kan inte någon som vill ha det här berätta för mig vad det är mer exakt man skulle vilja blockera?
    Är det primärt OT alltså?

  • Nicke

    När en tråd går OT, så är det oftast väldigt många inblandade. Ska man alltså blocka alla då?
    Gamla communityansvarig ansåg att det var en naturlig utveckling av en diskussion och ville ha kvar det. Vi var många moderatorer som inte höll med. Det var en av anledningarna till att jag, i protest, hoppade av.

    Jag kan diskutera både off och on topic i trådar. Det blir lite av en förbannelse. Vissa inlägg kan jag inte ge fan i att svara på. Smidigt om jag kunde dölja skiten.. hmm.

  • apsolut
    Niklas2k skrev 2012-01-08 23:28:47 följande:
    Kan inte någon som vill ha det här berätta för mig vad det är mer exakt man skulle vilja blockera?
    Är det primärt OT alltså?
    OT, ja. Jag har ett ganska gott exempel på lager men vill inte hänga ut någon
  • Nicke
    Klöset skrev 2012-01-08 23:26:56 följande:
    Det är sant. Men man kan önska .
    Önska är helt ok.

    Jag (med flera) har i våra roller som moderatorer önskat en jävla massa för att eventuellt förbättra forumet. Tyvärr så är det inte så många som lyssnar. Äh, det ska jag inte ta här.
Svar på tråden Önskar ignorerafunktion i forumet