• Anonym (Jenny)

    Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?

    Ute på min storhandling för veckan så köpte jag också lördagsgodis till familjen, med tanke på att det är 4 st som ska ha godis så blir det ju lite.
    Då kommer det fram en tjej som undrar om jag inte vägt mig på sista tiden för om jag hade gjort det borde jag inse att jag inte borde sitta och vräka i mig så mycket på en tisdag.

    Nu vet jag att jag är överviktig, men vad i hela friden ger någon rätt att komma och kommentera vad jag har i min korg?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:29
    Oj Vad inlägg det hade trillat in sen jag gav mig för kvällen. Solig Lite mer än jag hinner med att svara på en och en så jag kör ett inlägg till er alla.

    Till er som stöttat mig: TACK så mycket. Era kommentarer ger mig energi till att se bortom hennes kommentarer och fortsätta med mitt eget och även ge mig ut bland folk. Men jag är egentligen på ett sätt glad att jag inte lyckades kasta ur mig något elakt själv. Jag tycker ju att man inte ska ge elaka passningar till någon överhuvudtaget så hade nog småskämts.

    Till er som tycker att hon gjorde rätt och man har all rätt att slänga hur sig elakheter: Varför? varför får man kasta elaka kommentarer efter folk? Oavsett om det gäller vikt, utseende eller vad det nu än kan vara?
    Vad ger det er egentligen att vara elak? eller att se någon annan vara det?

    Till er som undrar/tror att tråden är ett skämt: Tyvärr inte, och det har ju dessutom kommit fram att fler här i tråden råkat ut för liknande.

  • Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?
  • Anonym (Sandra)
    Mamsis skrev 2012-01-11 19:50:46 följande:
    Eh nej? Lika lite som man kan säga att alla utlänningar går på soc, eller att alla rökare är dumma i huvudet.

    Alla smala äter inte sunt, en del bara är smala ändå. Alla tjocka äter inte massor med godis, de kan ha ätit massa pommes frites och bearnaisås och suttit still. Eller så har de nyss fött barn och inte hunnit gå ner. Några kanske har en sjukdom och andra kanske har skadat sig och har gått från 5 träningstillsfällen i v till noll men ätit likadant iaf.
    Jag menade att det är förbannat korkat att säga att alla tjockisar äter godis, för det är som att säga att alla smala äter sunt.
  • Anonym (L)
    Mamsis skrev 2012-01-11 21:00:58 följande:
    Ja, jag vet att landstinget står för gpb. De står också för vård av de med kol. Tills det ädnras anser jag itne att de som behöver en gpb ska stå för det själva heller.
    Det gör de ju inte heller? Man kan få en tid snabbare om man betalar själv, men annars betalar ju Landstinget.
  • Mamsis
    Anonym (L) skrev 2012-01-11 20:54:07 följande:
    Tja, men barnen till överviktiga får statistiskt sett sämre hälsa. Dels är graviditeterna mer riskfyllda och även senare i livet har de ökad risk för övervikt, diabetes och en del annat. Detsamma gäller barn till rökare, men man ska inte förringa matmissbruk/kraftig övervikt heller...
    Jag påstår inte att det är hälsosamt med övervikt. Men deras övervikt påverkar ingen annan, förutom via skatten. Rökare påverkar alla som finns i närheten med sin rök och passiv rökning sägs ju vara farligare dessutom, alltså utsätter rökare ANDRAS hälsa för fara genom sitt beroende. Som fö man kan få hjälp att bli av med, på landstingets bekostnad.
  • Anonym (L)
    Mamsis skrev 2012-01-11 21:04:00 följande:
    Jag påstår inte att det är hälsosamt med övervikt. Men deras övervikt påverkar ingen annan, förutom via skatten. Rökare påverkar alla som finns i närheten med sin rök och passiv rökning sägs ju vara farligare dessutom, alltså utsätter rökare ANDRAS hälsa för fara genom sitt beroende. Som fö man kan få hjälp att bli av med, på landstingets bekostnad.
    Jo, övervikt drabbar de överviktigas barn. Det var ju det jag skrev. Mer riskfyllda graviditeter (som kostar pengar och utsätter fostren/barnen för risk) och ökad risk för fetma och en mängd sjukdomar. Hos barnen till de överviktiga, alltså.
  • Mamsis
    Anonym (Sandra) skrev 2012-01-11 21:01:21 följande:
    Jag menade att det är förbannat korkat att säga att alla tjockisar äter godis, för det är som att säga att alla smala äter sunt.
    Fast det var det inte jag som sa
  • Anonym (Jägarhustrun)

    En fråga bara....


    VARFÖR introducera era barn till godis överhuvudtaget???


    Min syster har börjat ge sin son en tablettask. Har han bett om den? NEJ!!!


    Såg en tjej vars 8 månaders satt o sög på en klubba... -"Det ska börjas i tid" var kommentaren.


    VARFÖR? Gör något annat för pengarna istället!

  • LinaTed

    INGEN har rätt att vräka ur dig nått sånt!! Jävla idiot!! Ta inte åt dej, det är inte dej det är fel på utan det är hon som har något problem...
    Fortsätt köp godis till både dig själv å familjen, de ska folk skita fullständigt i!
    Varför tror folk att bara för att man är överviktig så sitter man å äter chips å godis hela dagarna!?
    Man kan va överviktig även om man inte äter nå godis alls!

    Och varför tar folk förgivet att allt man har i sin korg är till en själv!? Tänk om man handlar åt nån annan då?

    Dock kan man säga något för att vilja hjälpa personen att gå ner i vikt, om personen själv vill det, men då säger man det på ett bra sätt.

    Ta inte åt dej! Och va inte rädd för att handla lördagsmys, de ska folk ge fan i!


    ♥Emilia 090321 ♥ ♥ Edwin 101112♥
  • olleolle
    Anonym (ej överviktig) skrev 2012-01-11 09:48:44 följande:

    Bedrövligt sagt av tjejen. Hon har ingen som helst rätt att klanka ner på dig.

    En kommmentar hon förtjänade var typ såhär.

    - Jag kan banta om jag vill. Men frågan om du har något gott hjärta överhuvudtaget? Det har jag.
    Sedan borde du arbeta på din hjärtlösa korkade attityd och lära dig ta hänsyn för det kan du tydlingen inte.   

    Vad beträffar Olle olles alla inlägg. Prata om att kasta sten i glashus.

    Först gnäller klagar och sedan blir sur för att få mothugg då är det plötsligt personangrepp. Bara för att sedan själv fortsätta med sina ännu värre personangrepp gentemot feta. Du borde gå en charmkurs men tror nog inte det hjälper.
     Jo föresten kommentaren jag skrev ger jag till dig med passar bra. 
       
    Du olle olle kanske inte är fet. Men vem vet du kanske är asful i andras ögon. Om inte annat så är du ful i din mun. och inte hjälper det  heller att borsta tänderna.

      

     


    Kasta sten i glashus? Nej jag är inte tjock.

    Jag är inte ett dugg sur, så var vänlig sluta tolka hur jag upplever saker o ting, då du inte känner mig.
    Jag har inga problem alls med att folk inte tycker som jag, men det är en skillnad på att inte tycka som jag och gå till personangrepp. Jag tycker du ska lära dig den skillnaden.

    Hur kan man gå till personangrepp mot en grupp? Jag har inte pekat ut en enskild individ.

    Du skriver att jag borde gå en charmkurs, samtidigt som du antyder att jag är asful i andras ögon samt att jag har en korkad attityd. Så frågan är om vi inte sitter i samma båt o ror då? Eftersom i ditt tycke så är jag rätt otrevlig. Nu passar det där med glashus o stenar in...
  • olleolle
    trettioplus skrev 2012-01-11 10:20:54 följande:
    Om du tror att det där är en "push i rätt riktning" så kan du väldigt lite om det mänskliga psyket.

    Dessutom sitter kropp och sinne ihop. Knäcker du "själen" så  mår även kroppen sämre - och tvärtom.
    För en del så kanske det är det? Vad vet jag, jag är inte utbildad psykolog. Är du?
Svar på tråden Vad f*n har någon med att göra vad som ligger i min korg?