• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Poussin

    Zin - men det är ju inte möjligt, det går troll i mina inlägg... ;)
    Började med bägge samma dag som återföringen.

  • CurlyRed

    Zin - har hållt tummar och tår så de varit blå på golfbanan hela dan😉. Hur har det gått vännen? Är du tvilling ruvare nu? ❤. Hjärte - STORT grattis!!!

  • germany

    Vilken härlig grej Hjärtefröjd , verkligen roligt att läsa!
    Allt kan verkligen hända och glädjande nog även åt det överraskande postitiva hållet också.
    Ta en dag i taget och njut av varje dag och tänk inte på morgondagen, som kanske hela tiden blir en bättre & bättre dag än dagen innan Solig

    Grattis Zin till dina två små NalleNalle

  • Poussin

    Zin - Underbart att höra, nu håller vi tummarna! :)

    Mina var 2 dagars, fick tillbaka ett 4-celligt och ett 7-celligt.

  • criss00

    Hjärtefröjd: GRATTIS!!! Det är ju helt fantastiskt!! Förstår vilka rysningar och vilken lycka du har gått igenom idag.
    Kan de ha missat ÄL på VUL? Vilken dag i cykeln är du? Kände du att du kunde vara gravid och därför tog ett test?
    Jag är så glad för din skull och det ger oss andra samtidigt hopp. Håller alla tummar jag kan för att ditt lilla pyre ska få stanna kvar.
    Tror Dr D fortfarande att du svarade dåligt på IL?
    Hoppas ni firar lite ikväll!

  • Hjärtefröjd
    criss00 skrev 2012-07-02 21:08:09 följande:
    Hjärtefröjd: GRATTIS!!! Det är ju helt fantastiskt!! Förstår vilka rysningar och vilken lycka du har gått igenom idag.
    Kan de ha missat ÄL på VUL? Vilken dag i cykeln är du? Kände du att du kunde vara gravid och därför tog ett test?
    Jag är så glad för din skull och det ger oss andra samtidigt hopp. Håller alla tummar jag kan för att ditt lilla pyre ska få stanna kvar.
    Tror Dr D fortfarande att du svarade dåligt på IL?
    Hoppas ni firar lite ikväll!
    Om jag utgår från förra mensen är jag på BIM+3, men om jag hade ÄL (och ja, det måste jag ju ha haft så hade jag det sent (på CD18) och utifrån det är jag nog bara på BIM-1.

    Dr D tyckte jag svarade dåligt på IL, så jag fick ett dropp även förra veckan.

    Känner mig inte alls gravid, men testade för att vara på den säkra sidan eftersom jag hade bokat in massage i morgon och en utekväll senare i veckan. 
  • Zinfandel

    Tack vad ni är gulliga!! Hjärta

    Nu har jag roat mig - med att sammanställa oss, dels för att jag tycker att vår statistik är strålande imponerande Solig, dels för att hålla lite koll!

    Här alla som jag tror har varit/är på väg till Aten och resultat so far! Ändra gärna om ni vill lägga till antal försök före immunterapi, när behandling inleds eller vad ni tycker är relevant.

    Poussin - gravid
    Lully Hill - gravid
    Hjärtefröjd - gravid
    Lillih: gravid
    Perry6: gravid
    Tjorven: gravid
    Zinfandel: + men MF
    Curly: + men MF
    TWH
    Cathy
    HollyGolightly
    Angla
    Jam08
    Cice
    Påskliljan
    Singhatjejen
    Ljusgläntan
    Finafina
    Snart Lycklig
    Myran6801
    criss00

     

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!