• Poussin

    Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

    Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

    Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

    Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

    Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

    Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

    Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

    Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

    Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

    Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

    Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

  • Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • TWH

    Ninnin, nej - men så fort gravidkänning kom (jag blir ju sjuk vid implantation), han tyckte att jag kunde avvakta m il eftersom jag känner så tydligt när det fäster. Vid plus säger han ju att det är för sent - med min diagnos o problem. Däremot pekar studier (en studie jag har läst) på att sätter man in il efter återföring vid ivf (dvs efter äl) ser man inga förbättringar i utfall. Jag hade tagit il månaden innan flera ggr vid denna graviditet så jag hade det i kroppen, så det låter helt klart rimligt. Jag tror dr D har gett dig den ordinationen för att du blir så lätt gravid, dvs sannolikheten är stor att du endast behöver göra detta några cykler tills det fäster, får vi hoppas🍀

  • TWH

    Han ville att jag börjar m prednisolon varje äl och fortsätter tills dess jag vet om det har fäst. Vi har ju olika diagnos o olika behandlindmetoder😃

  • Ninninn

    Tror dom flesta av oss får samma odnination av D! Jag ska egentligen ta il dag 10 och pred dag 11 sen il igen 5-6 dagar efter ägglossning sen igen direkt vid plus så,det är en välldas massa il :) men de är lika bra att vara på den säkra sidan! Nu har jag inte fått il sen senaste missfallet i julas men jag ska ta det i veckan som kommer! Men vi kommer inte att försöka på ett tag nu för jag väntar på operation för mitt diskbråck! Tråkigt att vänta men just nu kan jag knappt röra mig så,ryggen får gå i första hand nu tyvärr!

  • Ninninn
    Vilaa skrev 2013-03-01 22:46:54 följande:
    Samma som steriliserat vatten alltså?

    Vilaa skrev 2013-03-01 22:46:54 följande:
    Samma som steriliserat vatten alltså?

    Ja det är samma så fixa detta i morgon så får du svar på,om du har hidden c! Be peny skriva recept sen så du kan hämta ut här på Apoteket
  • CurlyRed

    Hej alla gamla vänner och välkomna alla nya😉! Har varit med sen trådstart men inte varit så aktiv sista månaderna. Gjorde vår 4e IVF och kände att jag ville komma bort från all surfande och oro och stress. Tyvärr testade vi minus igen för 2v sen. Men vi vägrar ge upp. Detta var vårt 3e landstings försök (plus några FET) så nu har vi inga betalda försök kvar. Planen nu är att spara pengar och sen göra IVF hos Peny på Serum i Aten i sommar. Vi har ju oxå behandlats för Hidden Chlamydia (och även sett infektion i livmodern på film vid Hysteroskopi hos Peny). Hon sa samma till oss: att det är svårt att bli av med helt - men att man inte ska ge upp utan det är bara att behandla med antibiotika inför varje IVF. Eftersom vi får immunförsvars påverkan vid ET och 1v framåt i ruvningen så kommer jag även testa AB även den tiden nästa IVF. Vi kommer även testa LIT till sommaren hos Peny eftersom våra LAD värden var på tok för låga när vi testade hos Peny i Nov (även detta kan ju påverka svårigheten att bli gravid och våra 3 missfall). Nu försöker jag vila kroppen från alla mediciner, har börjat träna igen och ska köra en lång detox kur. Vet inte om det är en slump men vi plussade efter den kuren för ett år sen. Allt psykologiskt man tror på kanske hjälper 😃. Har även bokat in akupunktur och zonterapi igen här i vår. Lovar att vara lite mer aktiv i tråden framöver😉. Kramar till er alla jag känner!!

  • CurlyRed

    TWH - vet inte om du vill ha vår historia på mail med? Vi plussade ju 3 gånger förra året efter IL och immun medicin ( efter att inte ha lyckays bli gravid naturligt eller med ivf på 4,5 år). Däremot fick vi ju även 3 missfall så vet inte om detta hjälper din presentation eller inte.

  • CurlyRed

    TWH och Singoalla - vill ju även skicka extra stora kramar och GRATTIS rop till er som är gravida nu ❤👏! Underbara nyheter!!

  • TWH

    Tack Curly🌺🌺 och jo, skicka gärna din historia, m du tror det var il som var avgörande när ni plussade. Twhfamiljeliv@hotmail.com Det är bra att ni inte ger upp - mycket energi och kramar till er, det kommer att gå till slut!

  • Vilaa
    Ninninn skrev 2013-03-02 09:35:35 följande:


    Ja det är samma så fixa detta i morgon så får du svar på,om du har hidden c! Be peny skriva recept sen så du kan hämta ut här på Apoteket

    Tack =) Jag har tagit provet idag, för fick massa mens helt plötsligt så passade på, lite omständigt var det men det är red/pink som det står i anvisningarna så det ska väll funka. Så har lagt in det i kylen nu, hur skickar man sen? Köper man vanliga svenska frimärken och stoppar på lådan eller? Jag är helt lost i allt sånt här =)
  • CurlyRed

    Vilaa - bra jobbat! Du kan köpa ett sånt vadderat kuvert på posten. Linda in röret gärna i lite aluminiumfolie och bubbelplast och stoppa på lådan. Men vill du va säker på att det kommer fram kan du ju skicka det som "rek".

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!