• Granen

    Stockholmare med BF i September

    Söker andra från Sthlms området med BF i Sthlms området.

    Själv har jag ett barn sen innan född 09 och har enligt första beräkningen BF runt den 26 september.

  • Svar på tråden Stockholmare med BF i September
  • Mandelsassa
    Mandelsassa skrev 2012-11-08 13:55:45 följande:
    Öregrundsgatan minns inte vilket nr men ska logga in på fb o kolla Mobilinlägg som vanligt



    Öregrundsgatan 3 Fanns inte så mycket där av lundmyr men jätte mycket skor i lokalen! Likna dock en loppis
    ♥ W 27sept ♥
  • LittleMY

    Vinterkräksjukan, usch & fy!! Blev jättenervös här nu, men läste att inkubationstiden är ca 12-48 timmar, så har ingen av oss fått det nu så blev vi nog inte smittade. Hoppas lillen din klarade sig från vinterkräksjukan, vore hemskt om dem små blev dåliga.

  • Sladdis12

    Stackare! Här mår vi bara bra och vi var ju inte så närgångna med varandra så det ordnar sig nog!

    Var på jobbet o hälsade på igår, var kul o komma tillbaka o träffa alla! Saknar faktiskt jobbet lite grann känner jag....

    Fick så fina presenter, söt body o byxor o så ett par underbara rosa virkade converse!

    Alva sov hela tiden så hon var inte så social tyvärr men jag fick ju fika i lugn o ro iaf!!

  • Saftmedbulle
    Sladdis12 skrev 2012-11-10 13:25:01 följande:
    Stackare! Här mår vi bara bra och vi var ju inte så närgångna med varandra så det ordnar sig nog!

    Var på jobbet o hälsade på igår, var kul o komma tillbaka o träffa alla! Saknar faktiskt jobbet lite grann känner jag....

    Fick så fina presenter, söt body o byxor o så ett par underbara rosa virkade converse!

    Alva sov hela tiden så hon var inte så social tyvärr men jag fick ju fika i lugn o ro iaf!!
    Förstår om du saknar jobbet. Själv ska jag nog gå och bowla med mina kollegor på fredag, ska bli kul.
    Skönt att ingen blev smittad, men...som sagt, vi var ju inte så intima.
  • Sladdis12

    Bowla - vad roligt, längtar till jag kan vara borta från hemmet en kväll.... Helt omöjligt just nu....

    Tänkte höra hur era bebisars sovvanor ser ut, eller rättare sagt har de fått några?

    Min Alva har fortfarande inga som helst rutiner o det känns svårt att styra hennes sömn alls! Sover iof förhållandevis bra på natten men har en vakenperiod mellan 3-5 som hon får när hon somnar för tidigt på kvällen! Men hon gååår inte att hålla vaken på kvällen om hon är trött, då blir hon otröstlig!

    Dessutom är kvällarna ganska jobbiga just nu då hon enbart vill vara hos mig eller rättare sagt vara vid bröstet! Vet inte om det är ngn tillväxtperiod eller nåt nu??

  • LittleMY

    Vi har fått till lite rutiner, vilket jag själv är lite förvånad över. Isabella får mat runt kl 22:00, då hon även "nattas", dvs vi släcker ner i sovrummet för natten och min man & jag lägger oss själva för natten. Isabella somnar kanske sen strax efter 11:00, och vaknar runt 02:30 - 03:00 för mat. Sen vill vill hon ha mat igen runt 07:00. Det känns rätt ok tycker jag. (I och med att jag inte kunde amma så håller hon sig ju bättre på ersättninge.) Ibland lgger hon och bökar lite med armar och ben, framför allt när det närmar sig 7-matningen, men än så länge så vaknar hon inte till om nätterna på samma sätt som under dagen.

    Kämpigt med en vakenperiod på natten mellan 3-5, känns som att den tiden är ju till för sömn ... zzzz ! Hur var det med dina andra barn när dem var små, fick ni till andra sömnrutiner då?

    Kvällarna är också jobbigast här så tillvida att Isabella är som mest gnällig då. Det hjälper ju inte att man själv börjar bli rätt mosigt i huvudet då, man är jättetröt och vet att man har natten framför sig.

    Hoppas ni alla får en bra natt !! Skrattande

  • Glimra2

    På dagarna har vi inga rutiner för sömn alls, tycker han sover rätt mycket. Men de senaste nätterna har han börjat sova jätte bra, sommar vid ca 23 och vaknar vid 04 för mat och sen sover han till 7-8 på morgon, hoppas det håller i sig :)

    Märker också att det är lite gnälligt nu, det går inte att lägga ifrån honom utan han är klistrad på mig hela dagarna, men han gillar ju napp tack och lov, annars hade hade han nog velat amma mycket mer.

  • Qliana

    Milo somnar vid 21-22 och sover till 04-05, ammar och sover sedan till 06-07 då han ammar igen. Sedan sover han till 8-11 någonting då han har sin vakenperiod en stund. Sedan sover han till och från, äter, är vaken etc fram till kvällen.

    Förutom nu... Han har sovit 21-06 herregud! Hoppas han tar det till en vana.

  • Saftmedbulle
    LittleMY skrev 2012-11-10 21:32:40 följande:
    Vi har fått till lite rutiner, vilket jag själv är lite förvånad över. Isabella får mat runt kl 22:00, då hon även "nattas", dvs vi släcker ner i sovrummet för natten och min man & jag lägger oss själva för natten. Isabella somnar kanske sen strax efter 11:00, och vaknar runt 02:30 - 03:00 för mat. Sen vill vill hon ha mat igen runt 07:00. Det känns rätt ok tycker jag. (I och med att jag inte kunde amma så håller hon sig ju bättre på ersättninge.) Ibland lgger hon och bökar lite med armar och ben, framför allt när det närmar sig 7-matningen, men än så länge så vaknar hon inte till om nätterna på samma sätt som under dagen.

    Kämpigt med en vakenperiod på natten mellan 3-5, känns som att den tiden är ju till för sömn ... zzzz ! Hur var det med dina andra barn när dem var små, fick ni till andra sömnrutiner då?

    Kvällarna är också jobbigast här så tillvida att Isabella är som mest gnällig då. Det hjälper ju inte att man själv börjar bli rätt mosigt i huvudet då, man är jättetröt och vet att man har natten framför sig.

    Hoppas ni alla får en bra natt !! Skrattande
    Låter precis som vi har det, faktiskt. Tyckte det var jättejobbigt i början att amma mellan 2 och 3 på natten, men har vant mig nu. Jag har sen pumpat ur så att maken kan ta morgonpasset (vid 6 ca) innan han åker till jobbet.
    Gnällig på kvällen...check!
Svar på tråden Stockholmare med BF i September