• Granen

    Stockholmare med BF i September

    Söker andra från Sthlms området med BF i Sthlms området.

    Själv har jag ett barn sen innan född 09 och har enligt första beräkningen BF runt den 26 september.

  • Svar på tråden Stockholmare med BF i September
  • Jennny

    Har inte hunnit kika in sen vi sågs. Mycket kul att få ett ansikte på er och träffa alla fina bebisar! Vi dyker upp på onsdag igen ;)

    Spännande att läsa om hur era nätter ser ut och rutiner eller ickerutiner kring sömnen.
    På dagarna sover Theo fortfarande mycket och där finns inga rutiner alls känns det som. Jag har turen att han inte behöver vara vid mig, gungas eller annat för att somna utan sover själv. På kvällen försöker vi lägga Theo i sin säng vid 21. Vid 23 vaknar han och vill äta och efter det lägger jag mig. Sedan vaknar han varannan timme. Jag har varit glad över att han äter på 5 minuter och sedan somnar om snabbt igen. Men va skönt det låter att få lite fler timmars sömn. Jag får ju aldrig 2 timmar i rad. Brukar testa att stoppa i nappen för att se om han verkligen vill äta men han spottar ut nappen och visar tydligt att det är käk han vill ha. Har också försökt att på kvällen se till att han äter längre/mer...men när han tycker att han är nöjd så går det inte att försöka få i honom mer. Kan man styra något hur ofta de vill äta på nätterna? Förutom att han vaknar ofta så sover han ju bra. Vi kan lägga honom i hans säng och han kan ligga en halvtimme och småjollra lite och ligga och titta på sin mobil men somnar tillslut själv utan gråt och att vi måste sitta med honom. Hoppas han fortsätter med det!!

  • Mandelsassa

    amningen funkar bra, trodde aldrig att det skulle gå att vänja honom av från amningsnappen. Men hur lång tid tar de innan bröstvårtorna dör av smärtan? Första suget när han suger tag gör så ont. Inatt har han delvis sovit i sin egen säng. Mitt fel att han sov lite bredvid mig, la han i sängen för att mysa lite med honom för att sen lyfta över han igen men jag somnade o vaknade 3timmar senare när han var hungrig men efter det så sov han i sin säng

    Var ska vi ses imorgon? Vet inte vilket cafe det är så tänkte om vi kan ses utanför något annat innan vi åker upp? Har en svart teutonia med mjuklift (mönster på sittdelen). Svart jacka o glasögon. Så känner ni kanske igen mig


    ♥ W 27sept ♥
  • LittleMY

    Jag sa ju att jag kommer med imorgon, men då hade jag glömt bort att jag ju fyller år imorgon. Ska ha en massa gäster (egentligen mest för att folk ska få träffa Isabella), så blir nog inget fikande för mig imorgon inte. Det får bli nästa onsdag för min del. :)

  • Sladdis12

    Cafet ligger på övre plan precis vid hissarna o skötrum, går inte att ta fel!!

    Syns i morrn!

    Grattis i förskott LittleMy!

  • Glimra2

    Grattis i förskott littlemy :)

    Mandelmassa, sist var vi de första café gästerna så du kommer inte kunna ta fel :) bara att sikta in sig på barnvagns gänget på cafet vid hissarna.

    Ses imorgon alla som kommer.

  • Saftmedbulle
    Qliana skrev 2012-11-11 21:29:24 följande:
    Ett tips som kan funka.

    Somnar barnet bredvid er/soffan etc. Ha en filt runt/under som ni lyfter tillbaka barnet till spjälsängen i. Mindre friktion mot huden vilket jag upplever stör mindre..

    Värm en vetekudde lite fisljummen så barnet känner värme från "någon".

    Lägg i en välanvänd tröja i spjälsängen som självklart luktar mamma
    Vetekudde var ett bra tips! Det ska jag sno...
  • Sandyjoe

    Hej! Vi tänker också komma i morgon om inget oväntat tillstöter. Lucas fick sin första vaccination idag, lillskrutten så hoppas han inte får nån sen reaktion. Vi har hyfsade nätter, han äter vid 21-21.30 och visar sedan att han är trött, läggs i egen säng och sover sedan till ca 03, äter, somnar om och vaknar vid 06 äter igen, somnar och sedan vaknar han vid ca 8. En gång sov han till 05, fantastiskt! Mandelsassa: vi slutade med amningsnapp för ett par veckor sedan och efter ett par dagar tyckte jag det gjorde mindre ont i bröstvårtorna. Fick dock vara noga med att han tog ett bra tag annars blev det mer ont. Ses imorgon! Och grattis i förskott Little My!

  • Mandelsassa

    Grattis littlemy

    Inte varit i liljeholmen på länge, men jag hittar nog till cafeet ses imorgon. 10:30 var det väl?

    det blir första gången att åka kommunalt för oss.


    ♥ W 27sept ♥
Svar på tråden Stockholmare med BF i September