• Tany

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

  • Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Hjärtat78

    Tack Libra det trodde vi aldrig att vi själva skulle göra <3

    Nu håller jag tummar & tår sten hårt för dig!!! Kram


    Vår prins 130521 Syskon 150521
  • Cornelia

    [quote=74401368][quote-nick]louisemostert skrev 2014-11-26 09:55:59 följande:[/quote-nick]

    Åh va skoj att höra!

    Svårt att veta kanske men hur många ggr i genomsnitt brukar par få genomföra ett IVF innan man lyckas?

    Grattis Tiana! När det väl dragit igång så går det snabbt, bara mensen som måste jobba med en  ^^

    Kram på er!!! 

    [/

    Oddsen att lyckas första gången är ca 30% och sen ca 70% som lyckas efter tre. Finns rullande i väntrummet en massa information. Efter tre inseminationerna och sen två IVF/Icsi så har den satt sig.

    Men ge inte upp alla ni som kämpar. Jag har varit så nära så många gånger men nu har jag 100 dagar ioll beräknad bf men det blir nog max v 37 vilket inte gör oss något efter all väntan.

    Jag håller tummarna och allt annat jag kan för er som kämpar och att ni ska få ert guldägg!

  • Cina84

    Här är en till som ska börja på rmc i Malmö. 23 dec ska vi ner på vårt första samtal sen sätter vi förhoppningsvis igång i januari. I brevet vi fick inför samtalet står det att det kan finnas risk att man får vänta med att sätta igång med sprutorna pga många som startar på samma gång. Hur vanligt är det att få vänta? Precis som alla andra så vill vi så gärna bara komma igång!

  • Fröken Smilla

    Hej på er!

    Vi har precis fått tid till vårt första besök på RMC. Den 18:e december ska vi träffa läkaren för första gången och hoppas komma igång snabbt därefter. Precis som du Cina84 så står det i brevet att det kan dröja. Kanske beror det på att det är december och många helgdagar som gör att det är ont om tider? Jag hoppas bara inte det dröjer allt för många månader...

  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2014-12-03 22:30:33 följande:

    Hej på er!

    Vi har precis fått tid till vårt första besök på RMC. Den 18:e december ska vi träffa läkaren för första gången och hoppas komma igång snabbt därefter. Precis som du Cina84 så står det i brevet att det kan dröja. Kanske beror det på att det är december och många helgdagar som gör att det är ont om tider? Jag hoppas bara inte det dröjer allt för många månader...


    Jo så kan det kanske ju faktiskt vara. Vill verkligen inte vänta mer nu.. Jag tänker att allt är klart så jag får börja redan i januari men det återstår att se..
  • Fröken Smilla

    Samma här... Vi har försökt i 2,5 år utan ens en glimt av ett plus. Jag vågar inte hoppas för mycket och är lite halvskraj för behandlingen men allt sånt lägger man åt sidan.

  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2014-12-03 23:15:33 följande:

    Samma här... Vi har försökt i 2,5 år utan ens en glimt av ett plus. Jag vågar inte hoppas för mycket och är lite halvskraj för behandlingen men allt sånt lägger man åt sidan.


    Vi har hållt på ungefär lika länge och hoppats på det där plusset :(. Gjorde titthålsoperstion för lite mer än en månad sen där det upptäcktes att min ena äggledare var väldigt skadad efter en gammal inflammation så att den fick ras bort och att den andra är försämrad men inte riktigt utdömd. Så kanske att det är förklaringen för oss men det vet man aldrig.. Ja, jag är lite sån för hur jag kommer reagera på hormonerna och att jag ska sticka mig själv men å andra sidan ger det resultat så är det värt det :)
  • Kerstin
    Cina84 skrev 2014-12-03 20:46:36 följande:

    Här är en till som ska börja på rmc i Malmö. 23 dec ska vi ner på vårt första samtal sen sätter vi förhoppningsvis igång i januari. I brevet vi fick inför samtalet står det att det kan finnas risk att man får vänta med att sätta igång med sprutorna pga många som startar på samma gång. Hur vanligt är det att få vänta? Precis som alla andra så vill vi så gärna bara komma igång!


    Hej! De tre gånger jag har försökt nu så har jag aldrig behövt få ett nej. De har sällan väntetid, är nog mer för att gardera sig som de skriver så.
  • Cina84
    Kerstin skrev 2014-12-04 17:49:58 följande:

    Hej! De tre gånger jag har försökt nu så har jag aldrig behövt få ett nej. De har sällan väntetid, är nog mer för att gardera sig som de skriver så.


    Åh vad hoppfull du göra mig! :). Dock ledsen för er skulle för att ni inte lyckats än :(.
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö