• Tany

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

  • Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Fröken Smilla
    Cina84 skrev 2015-01-24 19:31:08 följande:

    Jobbigt!

    Jag har börjat noja lite om att det kanske inte finns ägg i blåsorna och om det finns och de blir befruktade att de inte överlever till återinsättandet. Det ska finnas en offknapp men jag hittar inte den ;).


    Jag var exakt likadan! Jag hade dock missat den om att det kanske inte skulle finnas ägg i blåsorna, tur väl det ;) då fick jag iaf en mindre sak. Däremot den att om det finns embryo att odla vidare på att de sen inte klarar sig så det inte blir till frysen. Den är dock inte lika läskig så länge det finns till återföring!

    Nä min off-knapp är som bortblåst
  • Pusheen

    Vi har hämtat ut allt på Apoteket så vi är redo att köra igång imorgon! Vad är det där crinone för ngt? Sjukt mkt att hålla reda på känner jag!

  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-24 20:23:57 följande:

    Jag var exakt likadan! Jag hade dock missat den om att det kanske inte skulle finnas ägg i blåsorna, tur väl det ;) då fick jag iaf en mindre sak. Däremot den att om det finns embryo att odla vidare på att de sen inte klarar sig så det inte blir till frysen. Den är dock inte lika läskig så länge det finns till återföring!

    Nä min off-knapp är som bortblåst


    Då är jag inte ensam ;)

    Om en halvtimme är det dags för ovitrellen.. Sen är det bara att invänta tisdag :).
  • Fröken Smilla

    Jag önskar dig all lycka till!

    Här kom mina vanliga pms-symtom idag så det känns kört. De är så väldigt specifika och sker alltid samma tid. Så för att avsluta kvällen storstilat bröt jag ihop totalt. Har aldrig känt mig så tom.

  • Cina84
    Fröken Smilla skrev 2015-01-25 23:27:37 följande:

    Jag önskar dig all lycka till!

    Här kom mina vanliga pms-symtom idag så det känns kört. De är så väldigt specifika och sker alltid samma tid. Så för att avsluta kvällen storstilat bröt jag ihop totalt. Har aldrig känt mig så tom.


    Tänker på dig och skickar en massa kramar <3.
  • Pusheen
    Fröken Smilla skrev 2015-01-25 23:27:37 följande:

    Jag önskar dig all lycka till!

    Här kom mina vanliga pms-symtom idag så det känns kört. De är så väldigt specifika och sker alltid samma tid. Så för att avsluta kvällen storstilat bröt jag ihop totalt. Har aldrig känt mig så tom.


    Stackars dig :( Jag kommer oxå bryta ihop om det inte tar.. Är detta första försöket? Måste bli värre och värre ju fler försök man gjort. Vad vet jag.. Är rädd för den besvikelsen men jag försöker att inte tänka på det och ta det som det kommer men det är ju inte lätt när man står där med PMSsymptom..
  • Danisen
    Fröken Smilla skrev 2015-01-25 23:27:37 följande:

    Jag önskar dig all lycka till!

    Här kom mina vanliga pms-symtom idag så det känns kört. De är så väldigt specifika och sker alltid samma tid. Så för att avsluta kvällen storstilat bröt jag ihop totalt. Har aldrig känt mig så tom.


    Ta inte ut något i förskott för din egen skull. Testdagen är den som gäller, försök att tänka på det. Pms symptom är ju som graviditetssymptom . Håller tummarna för att du har fel, jag vet att det är svårt att tro. Men håll ut, snart testdag. Dessutom kan man ha blödning runt mensen även om man är gravid.
  • Fröken Smilla
    Danisen skrev 2015-01-26 09:34:13 följande:

    Ta inte ut något i förskott för din egen skull. Testdagen är den som gäller, försök att tänka på det. Pms symptom är ju som graviditetssymptom . Håller tummarna för att du har fel, jag vet att det är svårt att tro. Men håll ut, snart testdag. Dessutom kan man ha blödning runt mensen även om man är gravid.


    Tack för era uppmuntrande ord!

    Mina pms-besvär är dock inte som graviditetssymtom. Jag får alltid uvi-känslor exakt 5 dagar innan mens... Sen försvinner mina ömma bröst exakt en vecka innan och livmodertappen öppnar sig. Detta sker varje månad och har även skett nu. Helt i enlighet med hur cykeln borde vara också. Dvs mens på fredag.

    Jag börjar smälta det nu, men det är tufft.

    Pusheen - ja det är första försöket, och även om risken att misslyckas är större än chansen att lyckas så får man ju ändå upp förhoppningarna. Jag förlorar hoppet om att detta någonsin ska lyckas. Men hoppet kommer nog snart åter, det är ju så det brukar vara.
  • Kajo
    Fröken Smilla skrev 2015-01-26 10:57:35 följande:
    Tack för era uppmuntrande ord!

    Mina pms-besvär är dock inte som graviditetssymtom. Jag får alltid uvi-känslor exakt 5 dagar innan mens... Sen försvinner mina ömma bröst exakt en vecka innan och livmodertappen öppnar sig. Detta sker varje månad och har även skett nu. Helt i enlighet med hur cykeln borde vara också. Dvs mens på fredag.

    Jag börjar smälta det nu, men det är tufft.

    Pusheen - ja det är första försöket, och även om risken att misslyckas är större än chansen att lyckas så får man ju ändå upp förhoppningarna. Jag förlorar hoppet om att detta någonsin ska lyckas. Men hoppet kommer nog snart åter, det är ju så det brukar vara.
    usch jag har också en dålig dag. Har fått lite finnar och brösten känns inte lika spända som innan. Jag ska ha mens på torsdag och det känns som den är på väg. Hur tycker du att det känns? Det känns som jag aldrig kommer bli gravid :( 
  • Fröken Smilla
    Kajo skrev 2015-01-26 18:13:29 följande:

    usch jag har också en dålig dag. Har fått lite finnar och brösten känns inte lika spända som innan. Jag ska ha mens på torsdag och det känns som den är på väg. Hur tycker du att det känns? Det känns som jag aldrig kommer bli gravid :( 


    Ja jag hade en riktigt deppig kväll igår och kände att jag var dålig som tagit död på något som levde... Jag har inte heller stora förhoppningar nu. Man blir verkligen körd i botten.

    Det känns nästan löjligt att fortsätta med crinonen. Ska man ringa dem när man får mens eller måste man vänta till testdagen? Mensen kommer ju en hel vecka innan min td...

    Vill gärna få instruktioner eftersom vi kommer satsa på FET direkt.

    Det blir dessa försök innan vår USA-resa sen väntar vi till efteråt.

    Jag håller tummarna att du ändå är preggo <3
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö