• Tany

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

  • Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Kajo
    Fröken Smilla skrev 2015-01-26 18:23:42 följande:
    Ja jag hade en riktigt deppig kväll igår och kände att jag var dålig som tagit död på något som levde... Jag har inte heller stora förhoppningar nu. Man blir verkligen körd i botten.

    Det känns nästan löjligt att fortsätta med crinonen. Ska man ringa dem när man får mens eller måste man vänta till testdagen? Mensen kommer ju en hel vecka innan min td...

    Vill gärna få instruktioner eftersom vi kommer satsa på FET direkt.

    Det blir dessa försök innan vår USA-resa sen väntar vi till efteråt.

    Jag håller tummarna att du ändå är preggo <3
    Jag vet att jag fick mensen innan testdagen sist. Men har för mig att jag fick den två dagar efter att crinonen va slut, vilket stämmer bra med denna gången med. Jag har en kvar, och mensen ska komma på torsdag. Jag ringde in på testdagen förra gången. Då fick vi vänta en cykel till nästa start, men nu har man ju ägg i frysen så då kan man kanske få sätta in i med en gång, eller vad tror du?

    Gud så skönt med en resa! Hur länge ska ni va iväg? Vi ska åka skidor v10 så blir det inget kan man iaf njuta fullt ut av skidor och after ski;)

    Jag tänker testa mig om mensen börjar komma. Man kan ju blöda ändå...
    Hur ska du göra, testa tidigare? Jag har lovat min man att inte testa tidigare. Men det va ok att testa om mensen kom. Usch för denna väntan! 
  • Kajo
    Danisen skrev 2015-01-23 18:10:59 följande:
    Jag sitter här med vår 3 månaders lilla tjej så ja, visst gick det till slut <3. Crinonen spelade spratt. Men jag gjorde ett test 1 vecka innan testdagen som var den dagen som mensen skulle kommit, men tog inte det på allvar förrän testdagen. Då tog jag inte crinone mer, bara kände det på mig på ett märkligt sätt . Ont i brösten som sören och molvärk (växtvärk) i livmodern. Och sen runt testdagen kom illamåendet.
    Så härligt fantastiskt! Hur länge hade ni försökt?
    Jag har 1 crinone kvar, och sen är det testdag på mån. Hur många dagar var du utan crinone innan testdagen? Kände du det på dig efter att crinonen va slut? Fick du någon blödning innan eller efter testdagen? Oj tusen frågor....
  • Cina84

    Då är det dagen D, äggplock. Är ganska en nervös nu dels för att det ska göra ont men även för att det inte ska ge bra resultat. Tror att min förra läkarupplevelse spökar...( då de bara skulle ta bort några cystor men fick ta bort äggledaren och gav mig ivf beskedet). Men det borde gå vägen!

  • Kajo

    Det kommer gå bra! Försök slappna av, kanske lättare sagt än gjort. Men djupa andetag ner i magen hjälper! Det går ganska snabbt! Lycka till och meddela gärna hur det gått:) stor kram!


    Cina84 skrev 2015-01-27 06:39:51 följande:

    Då är det dagen D, äggplock. Är ganska en nervös nu dels för att det ska göra ont men även för att det inte ska ge bra resultat. Tror att min förra läkarupplevelse spökar...( då de bara skulle ta bort några cystor men fick ta bort äggledaren och gav mig ivf beskedet). Men det borde gå vägen!


  • Cina84
    Kajo skrev 2015-01-27 06:49:03 följande:

    Det kommer gå bra! Försök slappna av, kanske lättare sagt än gjort. Men djupa andetag ner i magen hjälper! Det går ganska snabbt! Lycka till och meddela gärna hur det gått:) stor kram!


    Tack :)

    Jag ska tänka tänka på det! :)
  • Pusheen

    Stort lycka till! Meddela sen hur det gick! Inväntar mitt första äggplock om någon vecka kanske!! Håller tummarna!

  • Cina84
    Pusheen skrev 2015-01-27 07:06:46 följande:

    Stort lycka till! Meddela sen hur det gick! Inväntar mitt första äggplock om någon vecka kanske!! Håller tummarna!


    Tack :)

    Det ska jag göra.
  • Fröken Smilla

    Du är säkert redan klar Cina! Men hoppas allt gått bra och att upplevelsen var lika bra för dig som för mig :) kram!

  • Fröken Smilla
    Kajo skrev 2015-01-26 20:08:28 följande:

    Jag vet att jag fick mensen innan testdagen sist. Men har för mig att jag fick den två dagar efter att crinonen va slut, vilket stämmer bra med denna gången med. Jag har en kvar, och mensen ska komma på torsdag. Jag ringde in på testdagen förra gången. Då fick vi vänta en cykel till nästa start, men nu har man ju ägg i frysen så då kan man kanske få sätta in i med en gång, eller vad tror du?

    Gud så skönt med en resa! Hur länge ska ni va iväg? Vi ska åka skidor v10 så blir det inget kan man iaf njuta fullt ut av skidor och after ski;)

    Jag tänker testa mig om mensen börjar komma. Man kan ju blöda ändå...

    Hur ska du göra, testa tidigare? Jag har lovat min man att inte testa tidigare. Men det va ok att testa om mensen kom. Usch för denna väntan! 


    Vi ska en vecka till New York! Ska bli Skitkul! Det är skönt att ha nåt att se fram emot i allt detta.

    Jag kommer med största sannolikhet testa tidigare. Min mens bör komma på fredag och testdagen är en hel vecka senare. Konstigt att behöva vänta så länge när man fått en blastocyst. Jag har 5 dagar kvar med crinone (oh how i love crinone...)men jag tror inte den kommer hålla mensen borta. Jag har tidigare erfarenheter av progesteron där jag inte upplevt effekter på menscykeln.
  • Fröken Smilla

    Nu kom menshuvudvärken också. Tala om att sätta spiken i kistan. Blä.

Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö