• Tany

    Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö

    hejsan
    Jag är ny i IVF-processen och jag hade min första UTNÄMNINGA i RMC Malmö och de säger mig att göra IVF ..... jag väntar på remiss till få min IVF börjar ....
    Jag öppnar denna tråd för att hitta vänner som också gör eller gjorde IVF i RMC malmö .... jag väntar på dig här ....Hjärta

  • Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö
  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-10-09 11:20:40 följande:

    Jag har kört kort en gång och långt protokoll 1 gång! Nu blir extra långt protokoll !hur många ägg har du fått ? Men jag måste få toll ett möte med läkaren för om det är lönt att använda sista försöket toll detta eller köra ägg donation istället!!!


    Vi fick ut 7 ägg. 4 var mogna nog för att testas att befruktad. 3 blev befruktade. Hade äggplock en fredag. Fick info på lördagen om att vi skulle ha insättning på måndag. Inget samtal på söndagen. Sedan ringde de när vi satt i bilen på väg till Malmö och sa att inget av de tre äggen fanns kvar.. Gjorde så ont!

    Vart föll ni? Kram!
  • Mella79
    Regnbågsdröm skrev 2015-10-09 15:49:45 följande:

    Vi fick ut 7 ägg. 4 var mogna nog för att testas att befruktad. 3 blev befruktade. Hade äggplock en fredag. Fick info på lördagen om att vi skulle ha insättning på måndag. Inget samtal på söndagen. Sedan ringde de när vi satt i bilen på väg till Malmö och sa att inget av de tre äggen fanns kvar.. Gjorde så ont!

    Vart föll ni? Kram!


    Första gången var det precis som ni ! 30 min innan min bokade tid för insättning en måndag ! Andra gången på morgonen samma dag som insättning på eftermiddagen! Jag har aldrig upplevt en mer fruktansvärd smärta ! Det gjorde ont i själen ! Jag vågar knappt testa igen !
  • Cina84

    En liten uppdatering. Hade konstigt värk i underlivet igår kram/knipande inte fruktansvärd men tillräcklig. Ringde ner till rmc idag och berättade om det och att det gjorde mig orolig. Det var förstående och gav mig en tid imorgon för att undersöka saken vilket känns skönt. Hoppas nu bara att det inte är något som är fel..

  • Mella79

    Fick äntligen tag i någon vettig på rmc idag ! Vi bestämde att jag ska vänta med att starta behandlingen tills jag har träffat min läkare och hennes första tid var inte förrän 23! Jag vill veta om jag ska göra sista försöket ivf el satsa på ägg donation! Rädslan för att få ännu ett dåligt besked dvs dåliga ägg tar kål på mig ! Jag för stirrig som funderar på äggdonation såhär tidigt! Denna omgång har jag gått på zonterapi käkat q10 och behandlat endo! Vad ska jag göra ????

  • Pusheen
    Cina84 skrev 2015-10-12 17:06:17 följande:

    En liten uppdatering. Hade konstigt värk i underlivet igår kram/knipande inte fruktansvärd men tillräcklig. Ringde ner till rmc idag och berättade om det och att det gjorde mig orolig. Det var förstående och gav mig en tid imorgon för att undersöka saken vilket känns skönt. Hoppas nu bara att det inte är något som är fel..


    Stor kram Cina!

    Lycka till imorgon. Hoppas att allt är som det ska.

    Kram
  • Cina84

    Det gick bra idag, allt såg fint ut :). Ev krampkänsla kan bero på progynonen sa han. Så imorgon blir det till att börja med lutinus och på måndag blir det återföring :). Im on the road again!

  • Regnbågsdröm
    Mella79 skrev 2015-10-09 16:52:21 följande:
    Första gången var det precis som ni ! 30 min innan min bokade tid för insättning en måndag ! Andra gången på morgonen samma dag som insättning på eftermiddagen! Jag har aldrig upplevt en mer fruktansvärd smärta ! Det gjorde ont i själen ! Jag vågar knappt testa igen !
    Lider med dig. Och vet ju hur det känns. Kände mig väldigt ensam i den känslan, så på ett sätt känns det ju skönt att man inte är ensam (ta det på rätt sätt, du fattar säkert hur jag menar) Så du har liksom jag aldrig heller ruvat då? Jag hoppas verkligen att det ska bli vår tur snart.. <3 Kör du långa protokollet också eller?
  • Cina84
    Mella79 skrev 2015-10-12 21:25:52 följande:

    Fick äntligen tag i någon vettig på rmc idag ! Vi bestämde att jag ska vänta med att starta behandlingen tills jag har träffat min läkare och hennes första tid var inte förrän 23! Jag vill veta om jag ska göra sista försöket ivf el satsa på ägg donation! Rädslan för att få ännu ett dåligt besked dvs dåliga ägg tar kål på mig ! Jag för stirrig som funderar på äggdonation såhär tidigt! Denna omgång har jag gått på zonterapi käkat q10 och behandlat endo! Vad ska jag göra ????


    Först en kram!

    Bra att ni fick till en tid men drygt att det dröjer då länge.

    Jag har inga bra råd att ge dig mer än att göra det som känns bra. Jag vet, man vill påverka det man kan påverka i denna process ( jag är sån)! Kanske läkaren har något tips annars kanske det är värt att ta kontakt med en naturläkare. Det är två olika världar men så får du en känsla över vilken väg du tycker känns bäst.
  • Mella79
    Regnbågsdröm skrev 2015-10-13 19:44:46 följande:

    Lider med dig. Och vet ju hur det känns. Kände mig väldigt ensam i den känslan, så på ett sätt känns det ju skönt att man inte är ensam (ta det på rätt sätt, du fattar säkert hur jag menar) Så du har liksom jag aldrig heller ruvat då? Jag hoppas verkligen att det ska bli vår tur snart.. <3 Kör du långa protokollet också eller?


    Klart jag förstår hur du menar! Du o någon vet hur det känns! Jag önskar verkligen inte min värsta fiende den känslan ! Jag ska börja med långt protokoll ! Är detta din andra gång ? Vad tar du för dos av menopur ?
Svar på tråden Jag behöver vänner som gör IVF i RMC malmö