• Anonym (Tabula)

    Ärliga nätdejtingstråden!

    Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

    Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

    Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

  • Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Helpful
    Anonym (joo) skrev 2012-05-26 21:57:16 följande:
    Hur går det för alla?:)

    Men vadå,helpful..tappade nr..hade ni inte varandras namn..måste ju kunnat hitta på varandra igen? 
    Bara förnamn eftersom vi inte gjorde den här "klassikern" som många ägnar sig åt att fråga ut andra om allt (svärmors frissa, hundens namn, hur mycket huset kostade osv. tills de sakerna som leder fram till att man frågar varandra om namn), sen så hade JAG ett oregistrerat kontantkort och jag antar att hon hade det med eftersom jag inte hittade henne...
  • Anonym (joo)

    I.C..och hon hette Karin;) en människa hittade mig en gång bara på förnamn och stad..måste letat ihjäl sig:)

    Kanske var jag då:P..för jag frågar aldrig ut ngn..det tog ett par månader,innan jag frågade var min dejt bodde,haha! 

  • Anonym (Lom)

    Ibland är det ganska lätt att hitta folk från HP. Behövs inte särskilt mycket information faktiskt.
    -Stad.
    -Årtal man är född.
    -Förnamn.
    -Stjärntecken.

    Mer behöver jag inte...

  • DanM

    Nu har jag provat lite. Har träffat två tjejer som verkade intressanta. Ingen av dom såg ut som jag trodde, utan verkar vara väldigt duktiga på att ta kort på sig själva. Nu lägger jag ner internetdating, och joppas på bättre lycka irl.

  • Anonym
    DanM skrev 2012-05-27 15:07:11 följande:
    Nu har jag provat lite. Har träffat två tjejer som verkade intressanta. Ingen av dom såg ut som jag trodde, utan verkar vara väldigt duktiga på att ta kort på sig själva. Nu lägger jag ner internetdating, och joppas på bättre lycka irl.
    så de var inte tillräckligt snygga för dig?
  • DanM
    Anonym skrev 2012-05-27 16:31:31 följande:
    så de var inte tillräckligt snygga för dig?

    Nej, jag blev inte så attraherad av någon av dom. Vet inte hur det funkar för dig, men det är viktigt för mig att det finns en fysisk attraktion med. Sedan tappar jag intresset när man "utger" sig för att se ut på ett sätt men ser ut på ett annat.
  • Anonym (Hejhopp)
    DanM skrev 2012-05-27 17:15:53 följande:
    Nej, jag blev inte så attraherad av någon av dom. Vet inte hur det funkar för dig, men det är viktigt för mig att det finns en fysisk attraktion med. Sedan tappar jag intresset när man "utger" sig för att se ut på ett sätt men ser ut på ett annat.
    Fattar vad du menar med att folk tar "snyggfoton"! Har hört från både killar och tjejer att dejten såg helt annorlunda ut i verkligheten, bilden var gammal, hen hade gått upp mkt i vikt.

    Men går det inte att gissa lite i förväg vilka bilder som inte riktigt stämmer? T.ex. om tjejen är väldigt sminkad, fotot taget lite uppifrån, osv?
  • Anonym (Hejhopp)
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-27 18:28:36 följande:
    Fattar vad du menar med att folk tar "snyggfoton"! Har hört från både killar och tjejer att dejten såg helt annorlunda ut i verkligheten, bilden var gammal, hen hade gått upp mkt i vikt.

    Men går det inte att gissa lite i förväg vilka bilder som inte riktigt stämmer? T.ex. om tjejen är väldigt sminkad, fotot taget lite uppifrån, osv?
    Förresten, två tjejer är inte representativt för hela nätdejting-djungeln... Men lycka till IRL!
  • DanM
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-27 18:28:36 följande:
    Fattar vad du menar med att folk tar "snyggfoton"! Har hört från både killar och tjejer att dejten såg helt annorlunda ut i verkligheten, bilden var gammal, hen hade gått upp mkt i vikt. Men går det inte att gissa lite i förväg vilka bilder som inte riktigt stämmer? T.ex. om tjejen är väldigt sminkad, fotot taget lite uppifrån, osv?

    Tja, vet inte. Men många gånger ser tjejer helt olika ut på kort. Hon jag träffade nu såg ut på ett sätt på ungefär hälften, och på ett annat på hälften. Sedan rätt spelar väl rätt smink, ljus, vinkel osv in? Är ingen expert direkt :P
    Anonym (Hejhopp) skrev 2012-05-27 18:30:02 följande:
    Förresten, två tjejer är inte representativt för hela nätdejting-djungeln... Men lycka till IRL!

    Nej, det är väl sant :) men kollar bara efter tjejer i staden jag nog kommer flytta till snart, inte hemma. Och kan inte hålla på å flänga tio mil hela tiden :P
  • Anonym (Hejhopp)
    DanM skrev 2012-05-27 18:35:15 följande:
    Tja, vet inte. Men många gånger ser tjejer helt olika ut på kort. Hon jag träffade nu såg ut på ett sätt på ungefär hälften, och på ett annat på hälften. Sedan rätt spelar väl rätt smink, ljus, vinkel osv in? Är ingen expert direkt :P
    Du har ingen tjejkompis som kan ge tips om vad som är misstänkta snyggfoton? Som tjej känner jag att det inte borde va så svårt, man har väl tagit ett och annat på sig självOskyldig.
Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!