• Anonym (Tabula)

    Ärliga nätdejtingstråden!

    Det finns ju flera nätdejtingstrådar här, men många av dem behandlar lite allt möjligt vilket kanske är oundvikligt men! här skulle jag vilja att vi ventilerar det som verkligen rör nätdejtandet och detaljerna kring det.

    Jag kan tillexempel outa att jag är 42 år (med barn) och raggar killar på Happy Pancake.
    Eftersom jag inte direkt berättar för mina vänner IRL om alla nutcases jag råkar utför, skulle jag vilja dela det med ER. 
    Som exempel,  skulle ni tända på en kille som kallar sig för Bamsenallen? Skulle ni nappa på att ligga med en 27-åring om ni vore i min ålder och han är SKITSNYGG?

    Jag har några vettiga på gång också, killar i min ålder som verkar seriösa.

  • Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!
  • Alexiandra
    orpon skrev 2012-06-01 08:40:26 följande:
    Va? En kvinna som kan ha en KK utan att falla för honom? Och ha manliga vänner???  Även denna dag ska tydligen min världsbild slås i spillror, precis som igår då en FL-medlem lärde mig att även kvinnor bajsar.. otroligt...
    Fast jag är ju inte representativ vet du ;)
  • orpon
    Alexiandra skrev 2012-06-01 08:55:49 följande:
    Fast jag är ju inte representativ vet du ;)
    Just det ja, så var det ju, du är kvinna men tycks sakna många av de negativa dragen hos just kvinnor.... Sen har du ju massor av udda drag som enbart representerar DIG då....
  • Alexiandra
    orpon skrev 2012-06-01 09:23:55 följande:
    Just det ja, så var det ju, du är kvinna men tycks sakna många av de negativa dragen hos just kvinnor.... Sen har du ju massor av udda drag som enbart representerar DIG då....
    Precis ;) Nog om det här dock ;P
  • Alexiandra

    Och hade jag inte varit så icke-representativ hade jag ju fallit för dig vet du - det är ju inga större fel på dig liksom ;)

  • orpon
    Alexiandra skrev 2012-06-01 09:41:51 följande:
    Och hade jag inte varit så icke-representativ hade jag ju fallit för dig vet du - det är ju inga större fel på dig liksom ;)
    Såklart det inte är, jag är ju värsta kapet! Skrattande
  • Anonym

    har skrivit i den här tråden tidigare, rättare sagt fö 7 mån sedan. Sen gick jag på en första date och blev dökär och han också. Vi har varit så nykära och han skulle flytta ner till mig. (han bor 50mil bort) nu förändras allt med hans barn så han kan inte flytta längre. Han orkade heller inte mer pga avståndet. mitt hjärta är fullständigt krossat.

    Nu tänkte jag ändå ge mig ut i djungeln igen... vill inte sitta hemma och sörja. Men det kommer bli svårt, för jag kände för den här killen redan innan vi träffades. Och tror jag måste göra det för att det ska vara rätt...såg alltid fram emot hans brev. Eller det kan bli bra fast man inte känner något alls när man skriver till varandra?  

  • Anonym
    Alexiandra skrev 2012-06-01 08:22:29 följande:
    Fast jag har nog aldrig, inte vad jag kan komma på på rak arm i alla fall, blivit kär i någon som inte till större delen uppfyllt den "kravlista" jag just då har.

    Så "Pelle" kan vara hur trevlig osv som helst, men han förblir en god vän hur länge vi än umgås om han inte överensstämmer med det jag söker. (Det dessutom oavsett om "Pelle" blir kär i mig eller inte)

    Däremot så tänker jag ju inte "Jamen det är ju Pelle, han är ju inte xxx". Det där går automatiskt och omedvetet, jag faller helt enkelt inte för "Pelle". Om vi så umgås dagligen och han på alla vis är en toppen-man.

    Det är antagligen därför jag både kan ha manliga vänner och det aldrig görs några övertramp, och antagligen även därför jag aldrig någonsin blivit kär i en KK. Finns inte ett intresse [på det vis som krävs för ett förhållande] redan från början, då kommer det aldrig sen heller.
    Okej, det är nog jag som uttrycker mig oklart, för jag fungerar på exakt samma sätt. Tycker ordet "krav" är knepigt bara; om jag träffade nån kille irl och efter två månader ser att han särskriver, visst fan vore det en downer, men inget jag skulle göra slut för, om jag är dödligt kär.
  • Anonym
    Alexiandra skrev 2012-06-01 08:55:49 följande:
    Fast jag är ju inte representativ vet du ;)
    Finns det nån som tror att den är representativ?
  • Anonym (Ute igen)

    Sluta mobba oss särskrivare vi är smarta bara lite dyslexi light kraven ökar nog med åren? När man var yngre så spelade det hela inte så stor roll det var mysigt att vara förälskad, man visste inte var man skulle bo eller bli. Nu när man har barn och allt är det ju massa krav som tillkommer främst på bostadsort men även annat och som någon skrev det tar en del energi med relationer.....

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!